کلینتون: ایران حق غنی‌سازی ندارد

هیلاری کلینتون در مصاحبه با روزنامه آتلانتیک در مورد مذاکرات هسته‌ای و موضعش در قبال حق ایران برای غنی‌سازی گفت: «من همیشه در اردوگاه کسانی بوده‌ام که می‌گفتند ایران حق غنی‌سازی ندارد.»
کد خبر: ۷۰۴۱۶۲

به گزارش فارس، وزیر خارجه سابق آمریکا که اصلی‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 به شمار می‌آید، افزود: «می‌دانم که من سر دیگر میز مذاکره نیستم، اما فکر می‌کنم مهم است که سیگنالی روشن به همه کسانی که آنجا هستند بفرستیم که بدانند اگر محدودیت‌های روشنی برای ایران در نظر گرفته نشود، هیچ توافقی وجود نخواهد داشت. پیش‌فرض این است که هیچ غنی‌سازی نباید وجود داشته باشد. موضع جایگزین احتمالی هم باید این باشد که غنی‌سازی آنقدر محدود باشد که امکان گریز برای آنها وجود نداشته باشد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه، در پاسخ به سوالی در مورد نظرش در رابطه با عملکرد تیم مذاکره‌کننده دولت «باراک اوباما»، با بیان این ادعا که «ایران... موضعی حداکثری در پیش گرفته»،‌ گفت: «برخی هم در کنگره ما و برخی از بهترین دوستانمان موضع متقابلی گرفته و می‌گویند نباید هیچ غنی‌سازی‌ای وجود داشته باشد. فکر می‌کنم در یک مذاکره، شما باید به صراحت بدانید که طرف مقابل به چه قیمت حاضر است موضع خود را تغییر دهد. فکر می‌کنم الان در تهران بحث‌های داغی در رابطه با این‌که آنها چه کاری می‌توانند انجام دهند تا تحریم‌ها کاهش یابد، در جریان باشد.

دفاع از جنایات اسرائیل

هیلاری کلینتون در بخشی دیگر از این گفت‌وگو حمایت قاطع خود از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را اعلام کرد و مسئولیت مرگ همه کودکان و افراد غیرنظامی در خلال این جنگ را متوجه حماس دانست. وی در ادامه از برنامه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای در دست گرفتن کنترل کرانه باختری در سال‌های آینده حمایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها