مرد شیاد سر بانک هم کلاه گذاشت

مردی که با چک‌های جعلی از بانک‌ها کلاهبرداری می‌کرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۸۹۹۸

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش نماینده حقوقی یکی از بانک‌های دولتی در تهران با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 از مردی که قصد کلاهبرداری از بانک را داشت، شکایت کرد.

شاکی گفت: مردی به عنوان مشتری بانک با ارائه یک فقره چک 12 میلیون و 200 هزار تومانی به یکی از کارکنان از او خواسته بود آن را برایش نقد کند، اما کارمند بانک متوجه شد چند روز پیش چکی با همان شماره سریال از یک بانک دیگر نقد شده و تنها تفاوت آن با چکی که این مشتری به‌وی ارائه داده، مبلغ آن است.

نماینده حقوقی بانک افزود: مرد کارمند با ظنین شدن به موضوع، ماجرا را به مدیر بانک اطلاع داد و از نقد کردن این چک خودداری کرد. او وقتی به سمت پیشخوان بازگشت متوجه شد مرد مشتری با جا گذاشتن یک کارت ملی در محل، متواری شده است. با فرار مرد شیاد، نام صاحب چک را به‌دست آورده و متوجه شدیم او چکی با مبلغ ارائه شده به بانک صادر نکرده است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس در این باره آغاز شد و صاحب چک با احضار به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: در یکی از بانک‌های کرج حساب بانکی دارم. چند روز پیش یک چک 13 میلیون تومانی را نقد کردم. روز حادثه مسئولان بانک وقتی با من تماس گرفتند، متوجه شدم مردی با جعل همان چکی که به بانک ارائه کرده بودم قصد کلاهبرداری داشته است. در پی اظهارات وی، کارشناس دادگستری چکی را که از متهم فراری به جا مانده، بررسی و عنوان کرد، چک دوم ماهرانه از روی نمونه چک واقعی جعل‌شده و به نظر می‌رسد متهم فراری یک جاعل حرفه‌ای باشد و کارت ملی به جا مانده نیز متعلق به مردی بوده که چندی پیش اموال و مدارک او از درون خودرویش سرقت شده است.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی متهم فراری ادامه داشت ماموران اطلاع یافتند فرد شیاد با ترفند‌ی مشابه چک‌های جعلی دیگری را به چند بانک برده و با فریب کارمندان میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده است. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها