گزیده عناوین روزنامه‌های صبح پنجشنبه

وقتی ساپورت 6 هزار تومان و شلوار جین 100 هزار تومان است...

گزیده عناوین روزنامه های صبح روز یکشنبه

خواست ملت را «تیتر» کنید

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون، «توافق ژنو برای ۴ماه تمدید شد»،«والیبال ایران برای نخستین بار در جمع 4 تیم برتر جهانی»،«آمریکا: باصادرات نفت ایران مشکلی نداریم»،«خودم را وقف تیم ایران کردم«،«دردسر مجریان محبوب در سیما» و «خواست ملت را «تیتر» کنید» را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۹۷۴۴۳
خواست ملت را «تیتر» کنید

شرق:خواست ملت را «تیتر» کنید

اصحاب رسانه عصر پنجشنبه در محل سالن اجلاس سران با رییس‌جمهوری دیدار کردند. حسن روحانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر گفت: «می‌خواهم از بیان سحرگاه امروز مولای متقیان حضرت علی (ع) شروع کنم که گفتند بسم‌الله و بالله الی ملت رسول‌الله فزت ورب الکعبه. کسی که در لحظه خطر و موقعی که شمشیر زهرآلود بر فرق مبارکش وارد می‌شود نه هدف را فراموش می‌کند و نه راه و نه یار را فراموش می‌کند.»

روحانی با اشاره به مساله آزادی بیان و تاکید بر این موضوع در قانون اساسی گفت: «اگر متنی که در حال حاضر به‌عنوان قانون اساسی در پیش‌روی ماست، عنوان قانون اساسی را نداشت الان یک عده‌ای به آن اتهام می‌زدند.» روحانی با اشاره به اصول مندرج در قانون اساسی در ارتباط با رسانه‌ها از جمله رسانه ملی افزود: «در قانون اساسی بر مساله آزادی بیان و نقش افکار عمومی در رسانه ملی تاکید شده، البته با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور. تاکید بر مصالح کشور شده نه مصالح قبیله‌ای و جناحی. این آن چیزی است که در قانون اساسی ما آمده است. قانون اساسی مهم‌ترین وظیفه رسانه را آزادی بیان عنوان کرده است.»
دولت حمایت همراه با نقد سازنده می‌خواهد
رییس‌جمهوری خطاب به اهالی رسانه گفت: ‌«دولت از شما حمایت همراه با نقد سازنده را می‌خواهد. دولتمردان و کار ما را نقد دلسوزانه و سازنده کنید. البته براساس آنچه مقام‌معظم‌رهبری فرمودند نه برای مچ‌گیری و آزار.» او ادامه داد: «بگذارید مسوولان اجرایی کشور با راحتی فکر و ذهن بیشتر وظایف خود را انجام دهند.» رییس‌جمهوری گفت: «بیایید کاری کنیم که خداوند را از یاد نبریم. انقلاب و اسلام را از یاد نبریم. ملت و سرزمین خود را از یاد نبریم و وحدت ملی را که پایه اساسی قدرت ملی است، فراموش نکنیم.»روحانی افزود: «آن را بنویسیم، بر آن اصرار کنیم، تیتر کنیم و ترویج کنیم که خواست ملت است. امروز مردم ما اشتغال می‌خواهند در روزگاری که این همه جوانان تحصیلکرده در کشور هستند، بیکاری وجود دارد. مردم پایان رکود تورمی را می‌خواهند، در روزگاری که در طول 40سال گذشته هیچ‌گاه بیکاری، تورم و رکود به اندازه زمان قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم نبوده است.»
منتقدان را وابسته به بیگانه لقب ندهیم
رییس‌جمهوری با بیان اینکه «نگذاریم که دیگران ما را از هم جدا کنند»؛ گفت: «هرکسی را که به نفع نظام و حکومت سخن گفت‌ او را فردی وابسته به قدرت یا رسانه او را وابسته به قدرت لقب ندهید و هرکسی که نقدی با صدای بلند و حرفی را در راستای نقد مسیر حرکت به زبان آورد، او را به‌عنوان وابسته به بیگانه لقب ندهیم.»روحانی افزود: «آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم. همدیگر را تحمل کنیم، همه به انقلاب، نظام، کشور و فرهنگ ایرانی و اسلامی افتخار می‌کنیم. سلیقه‌های مختلف را بپذیریم. دنیای امروز دنیای یک‌دستی نیست، بلکه دنیایی متنوع و متکثر است.» رییس قوه‌مجریه با اشاره به مذاکرات تیم مذاکره‌کننده کشورمان با گروه 1+5 گفت: «آنچه ما در این مذاکرات می‌خواهیم برد - برد است، چیزی که به نفع همه خواهد بود. پیروزی در این مذاکرات به نفع ملت ایران، منطقه و همه خواهد بود.»پیش از سخنان رییس‌جمهوری پنج نفر از فعالان رسانه‌ای نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.
درخواست احیای دانشکده روزنامه‌نگاری
مهدخت بروجردی طی سخنانی به بیان مشکلات موجود در کشور در عرصه آموزش روزنامه‌نگاری پرداخت و ابراز خوشحالی کرد که با آمدن دولت تدبیر و امید رشته روزنامه‌نگاری از ورطه حذف‌شدن نجات پیدا کرد. او از رییس‌جمهوری خواست تا وزارت علوم برای احیای دانشکده روزنامه‌نگاری تمام تلاشش را به کار گیرد. این استاد ارتباطات همچنین درخواست کرد تا هر چه زودتر با همکاری دولت زمینه‌های لازم برای ایجاد بنیاد علمی دکتر معتمدنژاد فراهم شود.
قوچانی: مطبوعات را اعدام نکنید
سردبیر مهرنامه هم در این مراسم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: «ما روزنامه‌نگاریم؛ می‌نویسیم؛ خطبه نمی‌خوانیم. به زبان قلم سخن می‌گوییم نه به زبان قدرت، هر چند زبان اهل قدرت را به‌خوبی می‌شناسیم.» محمد قوچانی عنوان کرد: «سخنم خطاب به همه کسانی که می‌گویند هیچ چیز عوض نشده است. همان‌هایی که می‌کوشند 24خرداد را از یاد ببرند و در خواب بازگشت سوم تیر هستند. همان کسانی که سعی می‌کنند حافظه کوتاه‌مدت ملت را پاک کنند و نگذارند از یادها برود که در آن سال‌های سخت به یک تماس تلفنی آن مدعی‌العموم معزول کارمان را از دست می‌دادیم و همچون حلزون‌های خانه‌به‌دوش کوچ می‌کردیم و چون کرگدن‌های پوست‌کلفت خم به ابرو نمی‌آوردیم و کارمان را از سر می‌گرفتیم.»قوچانی گفت: «ما مامور به حرفه بودیم و آنها نیز مامور به وظیفه و کار ما روزنامه‌نویسی بود و کار آنها روزنامه‌ننویسی، هر دو ما به تکلیف عمل می‌کردیم؛ اما ما ماندیم و آنها رفتند و ما روزنامه‌نگار ماندیم و آنها مدعی‌العموم و رییس‌جمهور و وزیر ارشاد و اطلاعات نماندند.» او گفت: «مطبوعات را اعدام نکنید. ما روزنامه‌نگاریم و به این حرفه عشق می‌ورزیم و آن را با هیچ مقامی عوض نمی‌کنیم، اما ثبات حرفه‌ای حق ماست به کوچک‌ترین انتقاد و اشتباهی حق، عشق و کارمان را از ما نگیرید.» قوچانی افزود: «ما از کوچ خسته شده‌ایم. یکجانشینی حق ماست.»
احساس عدم امنیت رسانه‌های غیردولتی
همچنین وکیلی دبیرکل انجمن روزنامه‌های غیردولتی در ادامه این مراسم گفت: «من در اینجا می‌خواهم از کارهای نکرده دولت تشکر کنم. از جانب خودم و بخشی از رسانه‌های همراه با دولت از شما و دولتمردانتان قدردانی می‌کنیم که در طول یک‌سال گذشته رفتاری در شأن جمهوری اسلامی ایران داشته‌اید و تاکنون شاهد قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی از سوی شما و دولتمردان‌تان نبوده‌ایم یا کمتر با آن مواجه شده‌ایم.» محمدعلی وکیلی افزود: «از شما قدردانی می‌کنیم که تاکنون در این مدت از زبان شما کلامی خلاف ‌شأن نشنیده‌ایم و کلام مسوولانه می‌شنویم.»مدیرمسوول روزنامه ابتکار با بیان اینکه «عدم تعادل، قطار رسانه‌ای ما را کند و نشاط فضای رسانه‌ای را گرفته است»، گفت: «رسانه‌ها به بهانه کوچک‌ترین خطا توقیف می‌شوند. روزنامه خوب قانون به دلیل یک خطای جزیی و قابل بخشش و در عین حال قابل تکرار در رسانه‌های دیگر در محاق توقیف رفته است.» او گفت: «بیماری کنونی جامعه رسانه‌ای در کشور عدم تعادل ساختاری است. ما شاهد عدم تعادل بین رسانه‌های بخش خصوصی با رسانه‌های دولتی، شبه دولتی و حاکمیتی هستیم و این عدم تعادل در طول سال‌ها باعث شده که منابع به چاه طویل رسانه‌های دولتی برده شود و سهم رسانه‌های غیردولتی در این عرصه ترحمی بوده است.»دبیرکل انجمن روزنامه‌های غیردولتی در مورد مقوله امنیت در عرصه رسانه افزود: «بخشی از رسانه‌ها در گذر از خطوط قرمز از آنچنان ضریب امنیتی برخوردار هستند که نه به جایی پاسخگو هستند و نه جایی یارای سوال خواستن از آنها را دارد.» وکیلی گفت: «اما رسانه‌های غیردولتی و مستقل در انجام وظایف حداقلی خود دچار احساس عدم امنیت هستند و این عدم تعادل در شأن جمهوری اسلامی ایران و زیبنده جامعه فرهنگی و رسانه‌ای ما نیست.»
رسانه‌ها حرف حق و حرف مردم را بزنند
سردبیر و مدیرمسوول ماهنامه دنیای تصویر از دیگر سخنرانان با بیان اینکه «رییس‌جمهوری که از اهالی حاشیه کویر هستند قدر یک بوته را می‌دانند چه برسد به رویش درخت سبز»؛ گفت: «باید در تهیه امکانات اجرایی برای رسانه‌ها عدالت وجود داشته باشد.» علی معلم با بیان اهمیت درک و توجه به مفهوم امنیت ملی و گستردگی آن افزود: «متاسفانه در کشور امنیت ملی با امنیت اشخاص، گروه‌ها و جناح‌ها اشتباه گرفته می‌شود.» او گفت که رسانه‌ها باید حرف حق و حرف مردم را بزنند.
حمایت دولت بدون انتقاد سازنده به زیان دولت است
در ادامه قائم‌مقام خبرگزاری تسنیم گفت: «حمایت از دولت را بدون انتقاد سازنده، مصلحانه و خیرخواهانه به زیان دولت می‌دانیم. این انتقادات را عین کمک به دولت می‌دانیم.» عباس درویش‌توانگر خطاب به رییس‌جمهوری گفت: «از دولتمردان خود بخواهید که سعه‌صدرشان را در برابر انتقادات بالا ببرند و به صرف چند انتقاد معمولی، عرصه را به رسانه‌ها تنگ نکنند و رسانه‌ها از پوشش اخبار دولت محروم نشوند.»در این مراسم که همراه با ضیافت افطار بود، اهالی رسانه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی با حضور او افطار کردند.

پاسخ فیس‌بوکی جنتی به منتقدان
دیدار رییس‌جمهوری با اصحاب رسانه واکنش‌ برخی از روزنامه‌نگاران را در‌پی‌ داشت. تعدادی از روزنامه‌نگاران در صفحه ‌فیس‌بوک خود نسبت به دعوت‌نشدن بسیاری از خبرنگاران به این مراسم گلایه کردند و نسبت به آنچه «ایجاد فضای خودی و غیرخودی» می‌نامیدند هشدار دادند. علی جنتی وزیر ارشاد هم در پستی فیس‌بوکی در پاسخ به روزنامه‌نگاران معترض به جلسه پنجشنبه‌شب رییس‌جمهوری با اصحاب رسانه نوشت: «در زمان رییس‌جمهور روحانی؛ همه شما مطبوعاتی‌ها خودی هستید و مورد احترام و کرامت و منزلت همه شما نزد دولتمردان محفوظ است و این را شما به خوبی می‌دانید.»

شرق

-مردم می پرسند تکلیف حیف و میل های میلیاردی چه شد؟
-رسانه ها آمار غلط به رییس جمهور دادند
-5 میلیون کاربر واتس آپ و وایبر داریم
-خواست ملت را «تیتر» کنید

خراسان

-سودآوری قیمت های قبلی خودرو براساس اسناد مالی ایران خودرو
-توافق ژنو برای ۴ماه تمدید شد
-خیز ایران برای سکوی سومی جهان
-خونبارترین روز غزه با ۶۵شهید

کیهان

-دلالان از هر کیلو میوه 1500 تا 2000 تومان سود می برند
-والیبال ایران برای نخستین بار در جمع 4 تیم برتر جهانی
-کدام طرف دست ها را بالا می برد ؟

جمهوری اسلامی

-ناطق نوری:امیرالمومنین ع در اداره کشور با کسی تعارف نداشت پس کی به حساب چپاولگران بیت المال رسیدگی می شود؟
-گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به صحن مجلس رسید
-تمدید مذاکرات ایران و 1+5 تا سوم آذر
-خونین ترین روز غزه

آفرینش

-عراقچی: 2.8 میلیارد دلار دیگر از دارایی‌های ایران آزاد می‌شود
-اعلام اسامی مجازین کنکور در نیمه اول مرداد ماه
-آمریکا: با صادرات نفت ایران مشکلی نداریم
-بسکتبال ایران قهرمان کاپ آسیا

حمایت

-اعتراف سازمان ملل به استفاده اسرائیل از بمب های فسفری
-استاد تک برگ کاداستری مانع جعل می شود
-گزارش دروغ احمد شهید
-تغلب هسته ای آمریکا

نسل فردا

-بازتاب خبر تمدید مذاکرات هسته ای ایران و 5+1
-مذاکرات هسته ای چهار ماه تمدید شد
-دبیرکل سازمان ملل راهی خاورمیانه شد
-خودم را وقف تیم ایران کردم

وطن امروز

-قیمت های خودرو معقول است
-معمای سقوط پرواز MH17
-بازگشت به گام اول
-ادامه کودک کشی

ابتکار

-2800000000 دلار نتیجه تمدید مذاکرات
-درد دل اصحاب رسانه با رئیس جمهور
-ایران در میان بزرگان جهان
-شب کنایه های ناطق

ایران

-صهیونیست ها غزه را به خاک و خون کشیدند
-مهر تمدید پای مذاکرات هسته ای
-دومین قهرمانی بسکتبال ایران
-دردسر مجریان محبوب در سیما

جام جم

-قطعنامه 598؛ نمادی از ولایت پذیری
-4 سریال جذاب برای بعد از رمضان
-ادامه مذاکرات در وقت اضافه
-رمز و راز عذرخواهی موثر

سیاست روز

-رایزنی‌های روحانی و پوتین بر سر فلسطین، سوریه و عراق
-اقتصاد ایران نقشه راه می خواهد نه تحلیل نظری
-مقاومت پیاد‌ه ‌نظام صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد‌
-رضایت د‌و طرف از تمد‌ید‌ مذاکرات هسته‌ای

دنیای اقتصاد

-وقت اضافه مذاکرات تا سوم آذر ماه
-شریک قطب سوم خودروسازی؟
-همگرایی مجدد بورس و اقتصاد
-پایان جاذبه اقتصاد آمریکا

راه مردم

-وام ازدواج ممنوع؛ رشد جمعیت، آزاد!
-راز و نیاز جوانان در شب های قدر
-قوه قضائیه به کمک بانک مرکزی آمد

رسالت

-لاریجانی:سایت های مخالف نظام منبع گزارشات احمد شهید است
-تعظیم دوباره سی ان ان در مقابل دیوار ندبه
-مشکل از مسلمانی ماست !

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
۰
۰
دوباره اینها شروع كردند...
سال 88 و 84 چرا از این تیترها نمی زدید؟!
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
۰
۰
من پیام قبلی را فرستادم و منظورم اصلاح طلبان بود كه هر وقت چیزی به نفعشان است آن را در بوق و كرنا می كنند

نیازمندی ها