دزدی خانوادگی از منازل در 5 شهر

چهار عضو یک خانواده که با شناسایی منازل خالی از سکنه در چهار شهر کشور به آنجا دستبرد می‌زدند، در آخرین دزدی‌هایشان در استان قزوین دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۵۱۱۴

فرمانده انتظامی استان قزوین به جام‌جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی عنوان کرد وقتی همراه خانواده‌ام از مسافرت بازگشتیم، متوجه سرقت اموال‌قیمتی و بخشی از اثاثیه منزلمان شدیم. با تشکیل پرونده قضایی، جستجو برای دستگیری سارقان شب رو آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند اموال منازلشان سرقت شده است.

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد، شیوه سرقت‌ها یکی بوده و زمانی رخ داده که شاکیان برای مدت طولانی خانه‌هایشان را ترک کرده بودند. ماموران احتمال دادند این سرقت‌های سریالی از سوی اعضای یک باند رخ داده باشد. بنابراین در ادامه جستجوهایشان ردپای یک زن و مرد را به دست آوردند.

وی یادآور شد: آن دو تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و سرانجام دو روز پیش همراه دو فرزند خود که در حال پرسه‌زدن مقابل خانه‌ای در یکی از محله‌های شهر بودند تا نقشه دزدی‌شان را عملی کنند، دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند اعضای یک خانواده هستند و دست به دزدی‌های سریالی زده‌اند. سرکرده باند که پدر خانواده بود با اشاره به نحوه دزدی‌هایشان گفت ابتدا به بهانه پرسیدن نشانی مقابل در منازل می‌رفتیم تا اطمینان پیدا کنیم کسی در آنجا حضور دارد یا نه. سپس همراه همسر و دو فرزندم که یکی از آنها معلول بود، وارد منازل می‌شدیم تا کسی به ما شک نکند و بعد دست به دزدی اموال می‌زدیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی اعتراف متهمان، معلوم شد آنها علاوه بر دزدی‌های سریالی در استان قزوین با سفر به استان‌های گیلان، تهران، البرز و زنجان نیز دست به دزدی از منازل زده‌اند. بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها