انفجار چند بمب در قاهره

چند بمب بامداد دیروز در چند ایستگاه متروی قاهره پایتخت مصر منفجر شد. به گزارش ایرنا، دو بمب دست‌ساز در ایستگاه‌های متروی کبری القبه و حلمیه الزیتون در قاهره منفجر شد، اما به کسی آسیبی نرسید. پیش از آن نیز دو بمب دیگر در ایستگاه‌های شبرا الخیمه و غمره منفجر شده بود که بر اثر آن دو نفر مجروح شدند و حرکت قطارها در خطوط یک و دوی متروی قاهره متوقف شد.
کد خبر: ۶۸۸۵۵۶

نیروهای پلیس مصر به همراه کارشناسان مواد منفجره تمام ایستگاه‌های متروی شهر قاهره را مورد بازرسی قرار دادند. مقام‌های مصری بیم آن دارند که علاوه بر چهار بمب منفجر شده، بمب‌های دیگری هم در ایستگاه‌های دیگر مترو آماده انفجار باشد.

با وجود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر هنوز تنش‌های سیاسی دراین کشور فروکش نکرده است. بخشی از این تنش‌ها مربوط به مخالفت طرفداران اخوان‌المسلمین به بازگشت حاکمیت نظامیان به مصر است. طی روزهای گذشته دادگاه‌های قاهره صدها نفر از هواداران این جنبش را به مرگ محکوم کردند. هفته گذشته دادگاهی در مصر احکام مرگ 183 نفر از هواداران اخوان‌المسلمین از جمله محمد بدیع، رهبر این گروه را تائید کرد. روز سه‌شنبه نیز منابع رسمی مصر اعلام کردند تقریبا 500 نفر دیگر از حامیان اخوان‌المسلمین بیست‌وپنجم تیر ماه به اتهام دست داشتن در خشونت‌هایی که به مرگ 44 نفر منجر شد، محاکمه می‌شوند. این محاکمات با واکنش منفی بین‌المللی مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها