نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: 97 درصد آب دریاچه ارومیه خشک‌شده و این رقم، زنگ خطری جدی برای مرگ این دریاچه است.
کد خبر: ۶۸۸۰۷۹

نادر قاضی‌پور افزود: بیماری دریاچه ارومیه شدت گرفته است و برای نجات آن به اقدام جدی و فوری نیازمندیم.وی ادامه داد: امروز باید از زمان نهایت استفاده را ببریم و با سرعت تمام و ارائه بهترین راه‌حل‌ها از مرگ دریاچه ارومیه جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: حرکت لاک‌پشتی مسئولان و مردم، بی‌نتیجه بودن راهکارهای ارائه‌شده و همکاری نکردن دیگر استان‌ها با آذربایجان غربی، بحران دریاچه را مضاعف کرده و هر روز مرگ آن را نزدیک‌تر می‌کند.این نماینده مجلس با انتقاد از عملی نشدن شعارهای مطرح برای نجات دریاچه در گذشته، انتقال نیافتن آب از حوضه‌های مورد نظر و مانع تراشی استان‌های همجوار افزود: با شعار و برگزاری سمینار نمی‌توان دریاچه را نجات داد، دریاچه ارومیه مانند بیماری است که نبضش کند می‌زند و غفلت ما پیامدهای شومی را موجب خواهد شد.

وی گفت: با توجه به شتاب بیشتر خشکی دریاچه ارومیه باید با عزم ملی و استفاده از تمام امکانات و کارشناسان بین‌المللی از نابودی دریاچه جلوگیری کنیم.قاضی پور افزود: راهکارهای ارائه‌شده برای نجات دریاچه هنوز جامه عمل نپوشیده؛ بعضی از این راهکارها قربانی مانع تراشی استان‌های دیگر شده و برخی نیز در میان غفلت مسئولان ناپدید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها