بنا به گفته مقامات رسمی در این انفجار انتحاری 3 نفر کشته و 20 نفر دیگر مجروح شدند

انفجار انتحاری در ضاحیه بیروت

ضاحیه جنوبی بیروت در آخرین ساعات دوشنبه شب شاهد انفجاری انتحاری بود که گفته می‌شود تاکنون سه کشته و 20 زخمی برجای گذاشته است.
کد خبر: ۶۸۸۰۶۷

به گزارش فارس، عامل انتحاری یک زن حدودا سی ساله بوده است که ایست بازرسی ارتش را در منطقه «الطیونه» هدف قرار داد که بلافاصله بعد از بلند شدن صدای انفجار و ستون‌های دود به آسمان، خودروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و مجروحان را به بیمارستان‌‌های الزهرا و بیمارستان دولتی بیروت انتقال دادند.

روزنامه النهار نیز به نقل از شاهدان، گزارش دقیقی را از این انفجار منتشر کرد. به نوشته این روزنامه لبنانی، حوالی ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت محلی راننده زن یک خودروی مرسدس مدل 1961، در حال پارک کردن خودروی خود در محل نزدیک به قهوه‌خانه ابو عساف بود که دو جوان از مشتریان قهوه‌خانه مذکور به او نزدیک شده و چون گله‌مندی و نگرانی وی را مشاهد کرده بودند، از وی سوال کردند که چه کار می‌کند، آیا منتظر کسی است؟ در پاسخ به این پرسش‌ها، راننده با لهجه سوری با آنها گفت‌‌وگو کرده و مدعی شده خودرویش خراب شده است. بنا به گفته شاهدان، در آن لحظه نشانه‌های نگرانی و دستپاچگی در چهره‌ این زن نمایان شده بود. به همین دلیل، دو جوان مذکور به سوی پست ایست بازرسی ارتش رفتند تا نیروهای ارتش را در جریان این ماجرا قرار دهند. راننده بلافاصله بعد از این‌که مشاهده کرد دو جوان از پست ایست بازرسی برگشتند و به او نزدیک می‌شوند، خودش را منفجر کرد.

در ابتدا و بنا بر اعلام ارتش لبنان، تنها تلفات این حادثه عامل انتحاری بود، اما شبکه خبری المیادین هشت ساعت پس از انفجار از مرگ یکی از مجروحان خبر داد و اعلام کرد کشته‌های این حادثه به دو نفر رسید؛ البته این پایان تلفات نبود و فردی که اعلام شده بود مفقود شده است به‌خیل کشته‌شدگان پیوست و مجموع کشته‌ها به سه نفر رسید. عبدالکریم حدرج، یکی از نیروهای امنیتی لبنان فرد مفقود شده بود که ده ساعت پس از انفجار مشخص شد کشته شده است. همچنین جورج کتانه، دبیرکل صلیب‌سرخ لبنان اعلام کرد این حادثه 20 مجروح داشت که همه به بیمارستان منتقل شده‌ و تا صبح دیروز بیشتر آنان مرخص شدند. گفته می‌شود بیشتر زخمی‌ها افرادی بودند که در قهوه‌خانه ابو عساف در حال تماشای مسابقات جام‌جهانی 2014 بودند.

در مورد شدت حادثه نیز اخبار متفاوتی وجود دارد. برخی رسانه‌های لبنانی از جمله تلویزیون «المستقبل» وزن تقریبی مواد منفجره انفجار میدان شاتیلا را 50 کیلوگرم اعلام کردند، ولی فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد خودروی عامل انتحاری با 25 کیلوگرم مواد‌منفجره بمبگذاری شده بود. النشره در این خصوص عنوان کرد شدت انفجار به قدری بود که جسد تکه‌تکه شده عامل انتحاری به طبقه چهارم یکی از ساختمان‌های مجاور پرتاب شد و نیروهای امدادی جسد وی را پس از بررسی‌های محل حادثه به بیمارستان «الرسول الاعظم» (ص) انتقال دادند.

در همین حال، تلویزیون ام‌تی‌وی‌ لبنان به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد که قاضی «صقر صقر» کمیسر دولت لبنان در دادگاه نظامی این کشور، دستگاه‌های قضایی و امنیتی ذی‌ربط را مأمور تحقیق در مورد انفجار دیروز کرد.

در خبر دیگری اعلام شد نیروهای امنیتی لبنان براساس گزارش‌های اطلاعاتی به بازداشت یک تبعه فرانسه با اصالت کوموری اقدام کردند که در هتل ناپلئون بیروت اقامت داشت. به گفته منابع امنیتی، این متهم فرانسوی در انتظار دریافت دستور از روسای خود بود تا حمله انتحاری انجام دهد. نیروهای امنیتی می‌گویند بازجویی از این متهم درباره هدف و عوامل هدایت‌کننده او و این که چگونه توانسته است از مرزهای لبنان وارد این کشور شود همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها