2000 مدرسه پنجشنبه‌ها دایر می‌شود

سرانجام تکلیف روزهای پنجشنبه مدارس در سال تحصیلی 94ـ93 مشخص شد تا از ماه مهر طرح یک روز بانشاط در2000 مدرسه ابتدایی اجرا شود.
کد خبر: ۶۸۷۷۷۱

به گزارش فارس، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اعلام این خبر، اجرای این طرح را آزمایشی و مقدمه‌ای برای اجرای سراسری آن در صورت موفقیت دانست و افزود: در 2000 مدرسه مورد نظر، در روزهای پنجشنبه مدیر و عوامل مدرسه حضور دارند و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان داوطلب ارائه می‌کنند. البته در تلاش هستیم از طریق انجمن اولیا و مربیان تمهیداتی بیندیشیم تا همه دانش‌آموزان در این روز در مدرسه حاضر شوند.

به گفته حمیدرضا کفاش، شروع بازگشایی مدارس در روز پنجشنبه از مدارس هیات امنایی، شاهد و مدارس خاص آغاز می‌شود و تعدادی از مدارس عادی نیز در این طرح شرکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بسته‌ای از فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را تعریف کردیم تا دانش‌آموزان از میان آنها به تناسب نیاز خود دست به انتخاب بزنند.

کفاش با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روزهای پنجشنبه افزود: برنامه‌های شادی چون اجرای نمایشنامه و سرود را در این روزها خواهیم داشت که تدوین متون مربوط به آن را آغاز کرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره هزینه‌ برنامه‌های روزهای پنجشنبه نیز گفت: فضا و امکانات رایگان است، از محل کیفیت‌بخشی به این 2000 مدرسه نیز اعتباری به صورت مستقیم تزریق می‌شود ضمن این که بخشی از هزینه‌ها نیز به نام مشارکت اولیا از آنها دریافت خواهد شد. کفاش درباره سقف کمک به احیای پنجشنبه‌های مدارس تصریح کرد: در وهله نخست چهارمیلیارد تومان به مدارس تزریق می‌کنیم که به ازای هرمدرسه دو میلیون تومان خواهد بود. بقیه هزینه‌ها نیز پس از آغاز سال تحصیلی جدید در انجمن اولیا و مربیان مطرح و پس از ساماندهی اعداد و ارقام، دریافت خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه درسی نیز در روز پنجشنبه مدارس وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این روز فقط برای برنامه‌های پرورشی بوده و قرار است یک روز بانشاط را برای دانش‌آموزان ابتدایی ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها