تغییر سهمیه مناطق محروم در دستیاری پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر سهمیه مناطق محروم در پذیرش دستیاری پزشکی گفت: سه بند اصلی که مربوط به ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است، در این سهمیه تغییر کرد و داوطلبان باید با توجه به این سه بند، سهمیه خود را با دقت انتخاب کنند.
کد خبر: ۶۸۷۳۰۵

امیرمحسن ضیایی افزود: شرایط مشمولان استفاده از سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیار تخصصی تغییر کرده است و براساس این تغییر داوطلبانی می‌توانند متقاضی پذیرش در سهمیه مناطق محروم باشند که متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی باشند.

به گزارش مهر، وی اظهار کرد: این افراد باید حداقل دو‌مقطع کامل از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در همان استان گذرانده باشند یا محل تولد یکی از والدین یا همسرشان، آن استان بوده و سه مقطع تحصیلی کامل را در همان استان گذرانده باشند.

ضیایی ادامه داد: براساس تصمیمی که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اتخاذ شد، استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه منطقه محروم از جمله شرایط استفاده از این سهمیه است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در واقع تعریف مدرک بومی به صورت روشن بیان شده است و افراد براساس این دسته‌بندی می‌توانند سهمیه مناطق محروم را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: امسال ظرفیت پذیرش دستیاری 2508 نفر است که 300 نفر از سال گذشته بیشتر است و بنابر اعلام نیاز دانشگاه‌ها اعلام شده است.

براساس این گزارش، بنابر اطلاعیه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم اعلام شده است. این مصوبه به استناد مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی و تصویب شصت و یکمین کمیسیون دائمی معین و پیشنهادات روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر درمناطق محروم به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم تصویب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها