شکست ایتالیا برابر کاستاریکا نه‌تنها ملت ایتالیا را از این شکست تاریخی دلخور و غمگین کرد، بلکه غم و اندوه را نیز به دل مردم انگلیس تزریق کرد. کمتر کارشناسی باور داشت تیم ملی ایتالیا که از پس انگلیس برآمده این بار با داشتن بوفون برابر کاستاریکا ـ یکی از تیم‌های قابل پیش‌بینی و ساده جام‌جهانی ـ این‌گونه تن به شکست دهد. رسانه‌های ایتالیایی علل شکست این تیم را در مقالات مختلف زیر ذره‌بین گرفتند، اما در این میان حرف‌های سوپر ماریو شنیدنی است؛ کسی که در این جام لااقل تا به حال هیچ حاشیه‌ای نداشته و استثنائا این‌بار در خدمت تیمش بوده است.
کد خبر: ۶۸۶۷۱۲

ایتالیا عالی شروع کرد، اما با شکست برابر کاستاریکا اوضاع دوباره پیچیده شد.

پیروزی برابر انگلیس همان‌قدر حساب شده و مشخص بود که شکست برابر کاستاریکا. به نظر من هم مستحق آن پیروزی بودیم و هم مستحق این شکست. ایتالیا خوب بازی نکرد و اشتباهات ما بخصوص در خط حمله زحمات همه تیم را به هدر می‌داد. متاسفانه کنترل خوبی بر رفتارمان نداشتیم و درگیری بازیکنان میان دو نیمه با تیم حریف باعث شد بسیاری از بازیکنان در فضایی قرار بگیرند که سرمربی تیم حریف به دنبال آن بود. ما اگر بازی همیشگی خود را می‌کردیم همه چیز حل می‌شد اما متاسفانه روی موجی سوار شدیم که تیم حریف کاملا حرفه‌ای برای ما ساخته بود.

روزنامه‌های جهان به دنبال راهی برای داشتن مصاحبه با تو هستند. دلیلش چیست؟

نمی‌دانم. من هم مثل بقیه بازیکنان تیم ملی ایتالیا هستم و دوست دارم بدون حاشیه به کارم ادامه دهم. رسانه‌ها از مطالب و اخباری که مخاطبشان را خوب تغذیه کند استقبال می‌کنند و گاهی با یک جمله اشتباه، هم خودم و هم خانواده‌ام را به دردسر می‌اندازم.

آیا این صحت دارد که همسرت با یک گارد امنیتی از ایتالیا به برزیل آمده است؟

هرگز این‌گونه نیست. اتفاقا او حتی همراه با کاروان تیم ملی به اینجا نیامده و من برای آن‌که قانون را رعایت کنم و اعتراض کسی در میان نباشد، از او خواستم کاملا معمولی و همراه عده‌ای از هواداران ایتالیا با یک تور گردشگری بیاید.

هیچ محافظی برای او در نظر گرفته نشده و نیازی هم به این کار نبوده است، اینها همان مطالبی هستند که روزنامه‌ها دوست دارند بنویسند و بیشتر بفروشند.

آیا ایتالیا از گروه خود صعود خواهد کرد؟

در بازی سوم باید با تمام قدرت وارد میدان شویم، حریف ما اروگوئه است، تیمی که سوارس را دارد و انگلیس را شکست داده و این تیم را حذف کرده است. از آنها نمی‌ترسیم اما باید هوشیار باشیم و با دقت عمل کنیم. ماجرای اولین اشتباه و آخرین اشتباه است. ایتالیا باید اروگوئه را شکست دهد. اگر قرار است این تیم را شکست ندهیم پس برای چه به جام جهانی آمده‌ایم؟

یکی از موقعیت‌های مسلم گلزنی برابر کاستاریکا توسط تو از دست رفت.

تلاشم را کردم آن توپ از دست نرود، اما یک لحظه غفلت باعث شد استادیوم روی سرم خراب شود. نمی‌خواستم این‌گونه شود. به هر حال من هم یک بازیکن هستم و نمی‌شود یک نفر را به جای یک تیم تشویق یا تنبیه کرد. دروازه‌بان و مدافعان کاستاریکا البته فوق‌العاده بودند و هر بار که توپ به من یا کاسیاس می‌رسید حداقل دو بازیکن کنارمان می‌دویدند. آنها بیشتر فضاهای مورد نیاز ما را قبل از خود ما اشغال می‌کردند و جای مانور بیشتر برای ما وجود نداشت.

آیا هنوز هم بین تو و پراندلی مشکلاتی وجود دارد؟ در تمرینات می‌شود از نگاه‌های معنی‌دار تو و پراندلی این فضا را کاملا حس کرد.

من با کسی مشکلی ندارم. در دو تمرین قبل از سفر به برزیل تاخیر داشتم و همین مساله باعث دلخوری پراندلی شده بود. او حق داشت و من هم عذرخواهی کردم. بعد از آن هیچ مشکلی نبوده و نیست و این ماجرا زاده ذهن رسانه‌های ایتالیایی است. من اخلاق خاصی دارم و با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده هر کاری کنم به سوژه خبرنگاران تبدیل خواهم شد. ممکن است مشابه کارهای مرا از سایر بازیکنان هم ببینید، اما روزنامه‌ها از بازیکنانی که خبرهایشان بیننده زیادی ندارد لذت نمی‌برند.

آیا در فصل نقل و انتقالات به نام تو شاهد خبر مهمی خواهیم بود؟

شرایط فعلی من خوب است و هیچ مشکلی در زندگی ورزشی‌‌ام ندارم. به هر قیمتی در فوتبال تن به تغییر و پیشرفت نمی‌دهم و شاید تا دو فصل دیگر همچنان در تیم فعلی خود باقی بمانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها