دادستان عمومی و انقلاب کرمان در آستانه هفته قوه قضاییه، از حکم ده سال حبس برای یک جاسوس انگلیسی و محکومیت پنج سال حبس برای یک جاسوس دیگر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۳۶۳

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در جمع خبرنگاران افزود: نخستین پرونده مربوط به پات شرق گواشیر بوده که یک گروه 11 نفره در جهت طراحی سایت‌ها، وب‌سایت‌ها و تولید محتوا برای رسانه‌های معاند نظام اقدام می‌کردند. وی یادآور شد: این افراد به صورت مرموز و با پوشش‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی با شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله بی‌.بی.‌سی فارسی در ارتباط بودند و اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌های معاند قرار می‌دادند که از سوی اطلاعات سپاه پاسداران در کرمان شناسایی و دستگیر شدند. دادستان کرمان افزود: پس از دستگیری این گروه، مراکز آنها شناسایی و با هماهنگی قضایی، بررسی دفاتر و اسناد آنها انجام شد که مدارک لازم نیز به دست آمد و آنها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

وی افزود: بسیاری از متهمان پرونده به این فعالیت‌ها اقرار کردند و در دادگاه انقلاب محاکمه شدند که در نهایت مجازات‌ قانونی به تناسب میزان تاثیر و مداخله آنها تعیین شد که این مجازات‌ از یک سال تا 11 سال حبس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حکم صادره برای این افراد قطعی نیست و در حالی که تعدادی از متهمان اصلی در زندان هستند، حکم پنج نفر از آنها معلق شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان به پرونده دیگری اشاره و بیان کرد: در این پرونده یک فرد با هویت معلوم که ارتباط تنگاتنگی با سرویس جاسوسی MI6 داشت دستگیر شد که اوج فعالیت‌های وی مربوط به بعد از تحریم‌ها بوده و مشاوره و همکاری‌هایی را در جهت اثربخشی این تحریم‌ها ارائه می‌کرده است. وی با بیان این‌که این فرد از سوی اطلاعات دستگیر شد، عنوان کرد: پس از انجام تحقیقات وسیع و کار اطلاعاتی گسترده، جمع‌آوری مستندات مربوط انجام شد و این متهم به ده سال حبس محکوم شده که با تجدیدنظرخواهی متهم، پرونده در دادگاه تجدید نظر مطرح شده و در حال اتخاذ تصمیم قطعی است. وی گفت: در پرونده دیگری فردی که با سفارت اسرائیل در تایلند و ترکیه ارتباط برقرار کرده و اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار داده بود، قبل از انجام هر اقدام موثری، محاکمه شد و پنج سال حبس برای وی تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها