روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در گزارشی با عنوان «پدرخواندگی با کدام پشتوانه؟» با انتقاد از تلاش حزب کارگزاران برای پدرخواندگی جریان اصلاحات و ایفاگری نقش اصلی در انتخابات مجلس دهم، این حزب را «اصلاح طلب کامل» ندانست. در گزارش این روزنامه آمده است: حزب کارگزاران در عملکرد خود از سال74 تا امروز نشان داده که برخی مواضع اصلاح‌طلبان را نمی‌پذیرد و طالب آن چیزی است که حاصل آن نقش داشتن «کارگزاران» است.
کد خبر: ۶۸۵۰۰۸
انتقاد آرمان از حزب کارگزاران

دادگاه لاهه، ایران را محکوم کرد

یک منبع آگاه گفت که دادگاه بین‌المللی داوری لاهه به علت قطع سوآپ نفت، شرکت ایرانی نیکو را به پرداخت 5‌/‌5 میلیون دلار خسارت ملزم کرد. براساس این گزارش، این حکم بنا به شکایت شرکت کاسپین اویل صادر شده است. به گزارش ایرنا، تصمیم قطع سوآپ در دوره مدیریت مسعود میرکاظمی، در وزارت نفت گرفته شده و با احتساب جریمه‌ای که از سوی دیوان لاهه در نظر گرفته شد به علاوه هزینه‌هایی که از طرف ایران برای وکیل و مواردی از این دست پرداخت شده است، حدود هشت میلیون دلار خسارت به کشور وارد شده است.

احمدی‌مقدم: احتمال زنده بودن دانایی‌فر زیاد است

فرمانده نیروی انتظامی کشور احتمال زنده بودن دانایی‌فر مرزبان سیستان و بلوچستان را که چندی پیش توسط گروهک تروریستی ربوده شده بود، زیاد دانست. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعات دقیقی از سرنوشت دانایی‌فر در دست نداریم اما جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیر وضع دانایی‌فر است. وی تصریح کرد: چندی قبل خبرهایی مبنی بر پناهنده شدن این مرزبان منتشر شده بود که این اخبار به هیچ عنوان مورد تائید مقامات جمهوری اسلامی قرار نگرفته است.

نامه جمعی از استادان دانشگاه به روسای 3 قوه درباره حجاب

پس از آن‌که 195 نماینده مجلس از رئیس‌جمهور خواستند تا وضع حجاب و عفاف را در کشور ساماندهی کند، جمعی از استادان دانشگاه نیز در نامه‌ای خطاب به رؤسای سه قوه نسبت به وضع نامطلوب فرهنگی بخصوص تضعیف سازمان‌یافته عفاف و حجاب در جامعه اسلامی هشدار دادند و خواستار اقدامات قانونی در این باره شدند. به گزارش مشرق، در این نامه، بر «ضرورت تهیه و تصویب قوانین و مجازات‌های بازدارنده و قوانین مشوق و مروج حجاب و عفاف از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای تکمیل قوانین و مقررات فعلی و رفع نواقص قانونی موجود» تاکید شده است.

راه سفره از سجاده می‌گذرد!

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در وبلاگ خود، روایتی متفاوت از دیدار حسن روحانی با رقبای انتخاباتی سال گذشته ارائه کرده است. در بخشی از این گزارش وبلاگی با اشاره به نماز جماعتی که به امامت رئیس‌جمهور برگزار شد، آمده است: نوای اذان که دلنواز شد، فرصت گپ و گفت به پایان رسید. روحانی درباره نماز و ناهار جویا شد؛ دکتر نهاوندیان هم بلافاصله می‌گوید «در نهاد (نهاد ریاست‌جمهوری) راه سفره غذا از سجاده می‌گذرد.» قبل از آن‌که مهمانان صفوف نماز جماعت به امامت روحانی را تشکیل دهند، جدا جدا لوح یادبود این نشست را امضا کردند که تیتری چنین داشت: «همیشه در کنار هم هستیم.»

صفار هرندی: نگرانی من از جنس دلواپسان نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که این روزها بی‌تحملی‌ها زیاد شده است، گفت: متاسفانه این روزها وقتی بزرگان می‌خواهند حرف بزنند فکر می‌کنند وسط آن حتما باید به طرف مقابل طعنه بزنند.به گزارش مهر، محمدحسین صفارهرندی دیروز در نشستی با عنوان «جهان در حال تغییر»، با بیان این‌که من نسبت به اراده مسئولان در اجرای نسخه‌های فرهنگی نگرانم، تاکید کرد: البته این نگرانی من از جنس دلواپسان نیست. نگرانی من از آن جهت است که عده‌ای از طرفی می‌گویند قانونگرا هستیم اما علیه قانون حرف می‌زنند البته این در گذشته هم وجود داشته است اما از دولتی که می‌گوید قانونگراست، پذیرفته نیست.

جنتی: هیأت نظارت نقش چماق داشت

علی جنتی، وزیر ارشاد دیروز در مراسم رونمایی از نخستین دانشنامه مطبوعات ایران گفت: یکی از مباحثی که درباره هیأت نظارت بر مطبوعات مطرح بوده، آن است که تاکنون بیشتر نقش چماق را ایفا کرده و دنبال بررسی برای توقیف، لغو پروانه، تذکر کتبی و شفاهی است. به گزارش ایرنا، او همچنین تاکید کرد نقش هیات نظارت نباید فقط در این خلاصه شود که دنبال خطاهای رسانه‌ها باشد تا آنها را تنبیه کند، بلکه رسانه های موفق را نیز مورد تشویق قرار دهد.

اعتراض مولاوردی به عدم حضور زنان در سالن والیبال

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت نسبت به عدم حضور زنان در سالن مسابقات والیبال اعتراض کرد. به گزارش مهر، او در یادداشتی در صفحه فیسبوک با اشاره به جلسه یکشنبه‌‌شب هیات دولت نوشت: «در هیات دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم، بویژه آن که تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است. به نظر می‌رسد با اتخاذ تدبیر و سازوکار لازم در این خصوص می‌توان به جوانه زدن بذر امید دل بست.»

در دیدار بادامچیان و مصباح یزدی چه گذشت؟

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی گفت که مشکل مهم گروه‌های سیاسی این است که بتدریج ممکن است سیاست آنها بر دیانت‌شان پیشی بگیرد که این مساله، خطر بزرگی است. به گزارش فارس، او همچنین گفته است: در موتلفه اسلامی تلاش می‌کنیم اسلامی را که از امام و حوزه‌ها نشأت گرفته است مطرح کنیم و این کار سختی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها