بازار گرم نمایش‌های رادیویی در ماه رمضان

مرکز هنرهای نمایشی رادیو برای ایام ماه‌رمضان، 190 قسمت نمایش رادیویی با موضوعات زندگی حضرت علی (ع)، شهید برونسی، زنان شهید، حکایت‌های اخلاقی تذکره‌اولیاء و... آماده کرده که از شبکه‌های مختلف رادیویی پخش می‌شود؛ همچنین در این ایام فیلم‌هایی همچون کفش‌های میرزا نوروز، شکارچی شنبه، سینه‌سرخ، من از تاریکی می‌ترسم و هرچی خدا بخواد در قالب برنامه رادیو فیلم از رادیو نمایش پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۸۴۹۷۶
بازار گرم نمایش‌های رادیویی در ماه رمضان

ژاله علو، بهزاد فراهانی، صدرالدین شجره، مجید حمزه، جواد پیشگر، ایوب آقاخانی، فریدون محرابی، بهرام ابراهیمی، ندا هنگامی و... کارگردانی نمایش‌های رادیویی ویژه ماه رمضان را به‌عهده دارند و در این نمایش‌ها بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو همچون اکبر زنجانپور، بیوک میرزایی، فریبا متخصص، صدیقه کیانفر، میرطاهر مظلومی، مینو جبارزاده، زهره مجابی، قربان نجفی، مهدی گیاهی و... بازی می‌کنند.

ذوالفقار عدل در رادیو تهران

نمایش «خاک نرم و نمناک» با محوریت زندگی شهید برونسی در قالب پنج قسمت از هفتم‌تیرماه از رادیو ایــران پخش می‌شود.

داستان این نمایش پیش از انقلاب شروع می‌شود که شهید برونسی در روستاهای نیشابور با خوانین درگیر بوده، تا این‌که تصمیم می‌گیرد به مشهد مهاجرت کند. او در آنجا به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش علیه شاه به زندان می‌افتد و بعد از انقلاب آزاد می‌شود. او در سال‌های دفاع مقدس فرمانده عملیات بوده و به شهادت می‌رسد. این نمایش به تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد تولید شده است.

این شبکه رادیویی، نمایش پنج قسمتی با موضوع زندگی حضرت علی (ع) به تهیه‌کنندگی و نویسندگی بابک صفی‌خانی را هم تولید کرده است.

رادیو تهران هم حکایت‌های اخلاقی تذکره‌اولیاء را در قالب نمایش شش قسمتی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی بابک صفی‌خانی پخش می‌کند. نمایش شش قسمتی هم با محوریت تهران قدیم به تهیه‌کنندگی مهتاب امینی و نویسندگی زهرا کولیوند از این رادیو پخش خواهد شد.

همچنین نمایش «ذوالفقار عدل» با موضوع حکایت‌های مربوط به قضاوت‌های حضرت علی(ع) در شش قسمت به تهیه‌کنندگی بابک صفی‌خانی و نویسندگی سهیلا خدادادی و نمایش ویژه شب‌های قدر به‌تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد و نویسندگی ملیحه مرادی‌جعفری در شش قسمت از این شبکه پخش خواهد شد.

نمایش «خونیان و خوزیان» به تهیه‌کنندگی شهرام میرشکاک و نویسندگی ویدا دانشمند از رادیو جوان پخش خواهد شد. نمایش «شب‌های قدر» هم در ده قسمت به نویسندگی مرضیه رشیدبیگی و تهیه‌کنندگی فرشته مردانه از دیگر نمایش‌های ماه رمضان این شبکه رادیویی است.

پخش فیلم‌های ایرانی و خارجی از رادیو نمایش

رادیو نمایش برنامه ویژه ماه رمضان را در ده قسمت با هدف گسترش معنویت در زندگی معاصر به تهیه‌کنندگی شهناز دهکردی و نویسندگی هدیه رضایی آماده پخش کرده است. این شبکه رادیویی برنامه «نمایش‌های موفق رادیویی جهان» را در 30 قسمت برای پخش آماده کرده است.

نمایش «آناستازیا» از دیگر تولیدات رادیو نمایش است که به نویسندگی مارسل موره، تنظیم حسین شهیدی مازندرانی و تهیه‌کنندگی محمد مهاجر پخش می‌شود. این نمایش روایتگر آخرین بازمانده تزار روسیه است که دچار فراموشی شده و برخی اطرافیان تزار در پی او هستند تا ثروت کلان تزار را تصاحب کنند.

برنامه «فیلم‌های برتر دنیا» در روز جهانی قدس پخش می‌شود. در این برنامه 30 فیلم برتر دنیا به شکل ویژه‌ای بررسی می‌شود. همچنین نمایش «دیوان تئاترال» از آثار محمود استادمحمد به تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد و نویسندگی محسن قصابیان در شش قسمت از رادیو نمایش پخش می‌شود.

نمایش‌های کوتاه «گل‌های گلچین» به نویسندگی مژگان ارسی و تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد هم برای پخش از رادیو نمایش تدارک دیده شده است.

رادیو نمایش در ماه رمضان فیلم‌های «چند می‌گیری گریه کنی؟» به کارگردانی شاهد احمدلو، «چه خوبه که برگشتی» ساخته داریوش مهرجویی، «هر چی خدا بخواد» به کارگردانی نوید مهین‌دوست، «کفش‌های میرزا نوروز» ساخته محمد متوسلانی، «گنجشک و قناری» ساخته رحیم بهبودی‌فر، «شترمرغ» به کارگردانی علی اسداللهی، «ماموریت آقای شاد» به کارگردانی محمدرضا زهتابی، «شکار روباه» ساخته مجید جوانمرد، «شکارچی شنبه» و «سینه سرخ» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی، «من از تاریکی می‌ترسم» ساخته مژگان اسکویی و «گلوگاه» به کارگردانی محمدابراهیم معیری را پخش می‌کند.

نمایش «خاطرات خنزر و پنزری یک سمسار» هم در 15 قسمت به نویسندگی سیدحسن حسینی و تهیه‌کنندگی شهناز دهکردی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. این شبکه رادیویی نمایش ده قسمتی با «چشــمان بسته» را نیـــز در دست تولید دارد.

سال‌های بیقراری و پرده نشین عشق

رادیو سلامت نمایش «آلزایمر» را در شش قسمت برای پخش در ماه رمضان آماده کرده است. داستان این نمایش درباره طاووس است که دچار آلزایمر شده و دخترش میترا از او مراقبت می‌کند و... .

نمایش «سال‌های بیقراری» هم در شش قسمت در ماه رمضان از رادیو سلامت پخش می‌شود و داستان آن درباره دختری به نام ارغوان است که به دنبال پدر گمشده‌اش است و... .

رادیو سلامت همچنین نمایش «چربی‌های سمج» را آماده پخش کرده است. این نمایش داستان دختری به نام بهناز است که سعی می‌کند برای مراسم ازدواج خودش را لاغر کند.

نمایش «زندگی واقعی اسفندیار» در شش قسمت از رادیو سلامت پخش خواهد شد که داستان آن درباره اسفندیار سی‌وپنج ساله است که ازدواج نکرده و مرتب مراسم خواستگاری‌اش به‌هم می‌خورد.

«سیمای فرزانگان» دیگر نمایش رادیو سلامت ویژه ماه رمضان است که به تهیه‌کنندگی مهتاب امینی و نویسندگی مجید حیدری در هفت قسمت به پزشکان موفق معاصر می‌پردازد.

رادیو ورزش هم نمایش «همه مردان پیشوا» را با محوریت زندگی مربیان فوتبال جام جهانی در 30 قسمت پخش می‌کند.

نمایش «کارستان» در 12 قسمت، نمایش «خاطره دو دوشنبه» آرتور میلر در چهار قسمت و با محوریت بحران‌های اقتصادی و نمایش قصه رابرت اوپن هایمر با موضوع کارآفرینی ماه رمضان از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

«صدای آشنا» هم مجموعه طنز مهاجرت را در 30 قسمت برای پخش آماده کرده است. نمایش «زندگی زنان شهید» هم به نویسندگی و تهیه‌کنندگی بابک صفی‌خانی در 14 قسمت از رادیو دانش پخش می‌شود.

نمایش‌های پرده‌نشین عشق، رازهای پدربزرگ، شب واقعه و خواستگاری که هرکدام در شش قسمت تولید شده‌اند، از رادیو معارف پخش می‌شوند.

رمضان در رادیو جوان

مدیر شبکه رادیویی جوان ضمن اعلام برنامه‌های ماه رمضان گفت: در این ماه تعدادی از مجریان سابق و محبوب رادیو جوان نظیر احسان علیخانی و نیما رئیسی به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش روابط‌عمومی رادیو جوان، بهنام احمدپورمبارکه، مدیر شبکه رادیویی جوان درباره برنامه‌های رمضانی این رادیو گفت: استفاده از شاخص‌ترین گویندگان و مجریان و گروه‌های برنامه‌ساز یکی از اولویت‌های ماست. اجرای برنامه اینجا شب نیست، روزهای شنبه احسان علیخانی، یکشنبه نیما رئیسی، دوشنبه بهنام تشکر و طوفان مهردادیان، سه‌شنبه امیر احمدی و رضا رفیع، چهارشنبه بهروز تشکر و سعید پورمحمدی، پنجشنبه فرزاد حسنی و جمعه‌ را فاطمه صداقتی به‌عهده گرفته‌اند.

احمدپور با اشاره به دیگر برنامه‌های این شبکه گفت: برنامه هوای سحر با اجرای امیر صمصامی و حامد مشکینی پخش خواهد ‌شد. فضای برنامه جوانی دربست تغییر می‌کند. برنامه مستند «شنبه جریان دارد» با موضوع سلامت را برای روزهای شنبه و برنامه راه و بی‌راه با موضوع عرفان‌های نوظهور را برای روزهای یکشنبه، مستند مخاطب خاص با موضوع آسیب‌های اجتماعی را برای روزهای سه‌شنبه و برنامه آتش پنهان با موضوع موادمخدر را برای روزهای چهارشنبه در نظر گرفته‌ایم.

مدیر رادیو جوان افزود: برنامه روز به خیر اقتصاد نیز به مسائل اقتصادی جوانان می‌پردازد و ساعت پخش برنامه «کافه رادیو» که از برنامه‌های قدیمی است، با توجه به فصل تابستان تغییر خواهد کرد.برنامه «با من حرف بزن» نیز با موضوع ازدواج و طلاق پخش می‌شود. «چهار چهار دو» نیز برنامه‌ای است که به فوتبال پرداخته و دوشنبه نیز «عصر اندیشه» به رفع شبهات دینی می‌پردازد. چهارشنبه‌ها نیز برنامه «آپارات» با موضوعات سینمایی روی آنتن می‌رود. پنجشنبه و جمعه نیز «ویتامین جی» درباره تغذیه و مسائلی که امروز درگیر آن هستیم، پخش می‌شود. برنامه جدید «موسیقی من» نیز جمعه‌شب‌ها پخش می‌شود که به مسائل روز موسیقی می‌پردازد.

کاظم داداشی، مدیر گروه جوان و اندیشه رادیو جوان درباره ویژه‌برنامه‌های رادیو جوان در ماه رمضان گفت: برنامه سحرگاهی با نام «خدا اجازه هست»، برنامه ظهرگاهی با نام «ظهر زنده است»، برنامه افطار با نام «این سفره آسمانی» است، پخش می‌شود.وی ادامه داد: هر روز تلاوت ترتیل از ساعت 5 صبح به مدت یک ساعت پخش می‌شود. «حواست بهم هست» از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است. برای ایام شهادت حضرت علی(ع) هم برنامه‌های «محراب» و «رستگاری» تدارک دیده شده و پخش سخنرانی نیز از دیگر برنامه‌های رادیو جوان است. (فاطمه عود باشی /جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها