این شبکه تولید 6 سریال و چند تله فیلم را در دستور کار دارد

«همسفر خورشید» به شبکه قرآن می‌رسد

شبکه قرآن و معارف ساخت فیلم و سریال را در دستور کار قرار داده و امسال شش سریال با موضوعات دینی و همکاری کارگردانان مطرح تلویزیون تولید خواهد کرد که از میان آنها می‌توان به همسفر خورشید و کربلایی کاظم اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۳۵۵۴

گروه فیلم و سریال در شبکه قرآن یک گروه نوپاست و تاکنون دو تله‌فیلم در این گروه تولید شده است، اما بزودی ساخت چهار تله‌فیلم در این شبکه آغاز می‌شود و تا پایان سال دو سریال دیگر نیز ساخته خواهد شد.

رضا رستگاران، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن درباره تغییر رویکرد این شبکه و تولید سریال‌ برای مخاطبان شبکه قرآن و معارف گفت: در گذشته ارائه پیام‌های دینی و قرآنی به تولید برنامه‌های گزارشی، ترکیبی، سخنرانی و مواردی از این دست اکتفا می‌شد. این طرز تلقی امروز تغییر کرده، زیرا می‌توان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری و تولید آثار نمایشی بسیاری از موضوعات دینی را طرح و حتی نهادینه کرد.

زائری از هند

یکی از سریال‌هایی که بزودی تولید آن در شبکه قرآن آغاز می‌شود، همسفر خورشید نام دارد که درباره یک زائر هندی است که به زیارت حرم امام رضا(ع) می‌رود.

رستگاران درباره این سریال گفت: همان‌طور که اطلاع دارید در آستان قدس رضوی، یک صحن به زائران خارجی اختصاص یافته و داستان همسفر خورشید درباره یکی از همین زائران است.وی تاکید کرد: داستان این سریال از هند شروع می‌شود و نیمی از داستان این سریال هم در این کشور رخ می‌دهد. از همین رو گروه تولید به هندوستان سفر کرده و در حال مذاکره با چند استودیوی هندی است.

بر اساس توضیحات مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف، سریال همسفر خورشید که مرحله پیش‌تولید را پشت سر می‌گذارد در 13 قسمت ساخته شده و در دهه کرامت پخش می‌شود.این سریال را علی شاه‌حاتمی تهیه و کارگردانی می‌کند. حسن بلخاری به عنوان مشاور در تولید سریال همکاری دارد و محمدحسین حقیقی وظیفه نظارت بر روند تولید را برعهده دارد.

رخصت از امام حسین(ع)

سریال 13 قسمتی «رخصت» نیز از دیگر سریال‌های شبکه قرآن است که برای نمایش در دهه آخر ماه صفر تولید می‌شود. این سریال را داریوش یاری کارگردانی خواهد کرد که سال گذشته سریال خانه‌ای روی تپه را برای شبکه دو ساخت.

رستگاران درباره این سریال گفت: اکنون بازنویسی نهایی فیلمنامه این سریال از سوی سیده‌فاطمه موسوی در حال انجام است و بزودی پیش‌تولید آن آغاز خواهد شد. رخصت یک ملودرام اجتماعی درباره یک خانواده مذهبی است و اتفاقاتی برای فرزند این خانواده رخ می‌دهد. این خانواده با تاسی به رضای امام حسین‌(ع) با این مساله کنار می‌آیند و با پذیرش تقدیر الهی مشکلات را پشت‌سر می‌گذارند.

انقلاب در مس کرمان

سریال «محراب خاک» در 20 قسمت داستان کارگران کارخانه مس سرچشمه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را روایت می‌کند. این سریال در کرمان ساخته خواهد شد و کارگردانی آن به‌عهده اصغر هاشمی است که پیش از این سریال یک مشت پر عقاب را ساخته است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف درباره سریال محراب خاک گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کارگران مس سرچشمه در جلسات شبانه قرائت قرآن مسائل اعتقادی و اخلاقی و البته اتفاقات روز را طرح می‌کردند و در حاشیه این گفت‌وگوها جریانی برای همراهی با انقلاب شکل گرفت.

وی ادامه داد: سریال محراب خاک به حضور ایرانی‌ها به عنوان کارگر و حضور مهندسان آمریکایی در کارخانه مس سرچشمه می‌پردازد و این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رفتن مهندسان و مستشاران خارجی، کارگران مجرب چطور اجازه ندادند حتی یک روز این کارخانه تعطیل شود.فیلمنامه محراب خاک به قلم سیده‌فاطمه موسوی نوشته شده است و تهیه‌کنندگی آن را احمد کاشانچی برعهده دارد که سریال ارمغان تاریکی را در کارنامه دارد.

داستان واقعی کربلایی کاظم

«کربلایی کاظم» به سبب 70 سال عبادت و پرهیزکاری با کرامت یکی از امامزاده‌ها در یک لحظه حافظ کل قرآن می‌شود و استادانی چون آیت‌الله استادی و آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادعای او را تائید می‌کنند. کربلایی کاظم به همراه شهید نواب صفوی به مصر و دانشگاه الازهر می‌رود و علمای این دانشگاه نیز کرامتش را تائید می‌کنند.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف از ساخت یک سریال براساس زندگی کربلایی کاظم با همین نام خبر داد و گفت: این سریال که عنایات ائمه را در قالب یک داستان واقعی به نمایش می‌گذارد از سوی محسن علی‌اکبری و علیرضا داوودی تهیه می‌شود و در حال مذاکره برای انتخاب کارگردان هستیم.

رستگاران درباره سکانس‌های مربوط به دیدار کربلایی کاظم با آیت‌الله استادی و آیت‌الله مکارم‌شیرازی و حضور در دانشگاه الازهر گفت: در نسخه اولیه قرار بر این بود که این بخش‌ها به صورت مستند اجرا شود. گزینه‌های دیگری هم وجود دارد، مثلا می‌توانیم به صورت نمایشی آن را اجرا کنیم یا حتی این رویداد صرفا از سوی دیالوگ‌های بازیگران مطرح شود. هنوز در این باره به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

ترویج اخلاق دینی

براساس تصمیم‌های گرفته شده در شورای عالی نمایش در تلویزیون و تاکیدهای علی دارابی معاون سیما، دو سریال با مشارکت شبکه قرآن و مرکز سیما فیلم ساخته خواهد شد که همزمان از شبکه‌ قرآن و یکی از شبکه‌های عمومی تلویزیون به نمایش درخواهد آمد.

رستگاران در این باره گفت: ساخت این دو سریال از برنامه‌های شبکه قرآن در سال جاری است.

گروه فیلم و سریال شبکه قرآن دو تله‌فیلم به نام‌های درد پنهان و بار دیگر بنگر تولید کرده که از اولین ساخته‌های نمایشی این شبکه تلویزیونی محسوب می‌شود.

رستگاران درباره تله‌فیلم درد پنهان توضیح داد: این تله‌فیلم درباره یک بازیگر و مدل مشهور است که به بیماری لاعلاجی مبتلا می‌شود و پزشکان امیدی به عمر طولانی برای او ندارند، اما او با سفر به مشهد نزد پدربزرگ و مادربزرگش دنیای تازه‌ای را تجربه می‌کند که سرنوشتش را تغییر می‌دهد.

این تله‌فیلم به کارگردانی محمد بصیری، تهیه‌کنندگی محسن دانشور و با بازی امین ایمانی، ساناز نوروززاده، مهدی فقیه، رابعه مدتی، اصغر تقی‌زاده، بهزاد رحیم‌خانی و علی فرود ساخته شده است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف درباره تله‌فیلم بار دیگر بنگر گفت: این فیلم به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی فهیمه سلیمانی و با بازی مهدی سلوکی، مهدی صبایی، حسین سحرخیز، زهره حمیدی و بهنام قربانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: بار دیگر بنگر درباره جوانی به نام فرزام است که به دلیل لجبازی با خانواده‌اش قصد مهاجرت از ایران را دارد، اما با برادر دختر مورد علاقه‌اش درگیر می‌شود و او را مضروب می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود فرزام متواری شود و ماجراهای زیادی را پشت سر بگذارد.

رستگاران معتقد است فیلم و سریال معارفی می‌تواند در درازمدت تاثیر مثبت بر مخاطبان داشته باشد و مفاهیم دینی را در جامعه ترویج می‌کند.

وی می‌گوید: قطعا هر نوع فرهنگسازی نیاز به زمان دارد و یک برنامه بلندمدت محسوب می‌شود، اما امیدوارم با روحیه مذهبی مردم کشورمان خیلی زود بتوانیم با این آثار نمایشی بسیاری از رفتارهای دینی را در جامعه جاری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها