گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

فرعون بیگناه و انقلابی که به کما رفت

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه اعلام کرد: دیدار با ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری جدید مصر سازنده بود.
کد خبر: ۶۸۲۵۳۵
گفت و گو با ولیعهد عربستان و السیسی سازنده بود

«حسین امیرعبداللهیان» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره سفر اخیر خود به مصر و دیدار با ولیعهد عربستان افزود: در حاشیه مراسم تحلیف السیسی رییس جمهوری جدید مصر، دیدار کوتاهی با امیر سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی انجام شد.

وی تصریح کرد: در این دیدار ضمن تبادل سلام های متقابل رییس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عربستان، دو طرف بر این موضوع تاکید کردند که تهران و ریاض خیر، ثبات و پیشرفت برای دو کشور و منطقه می خواهند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: همچنین در دیدار و گفت و گوی سازنده با امیر عبدالعزیز بن عبدالله قائم مقام وزارت امورخارجه عربستان سعودی ضمن تشکر از دعوت سعود الفیصل برای سفر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، درباره ترتیبات انجام سفر در زمان ممکن و دیدار وزیران خارجه دو کشور گفت و گو شد.

وی یادآور شد که در دیدار و گفت و گو با السیسی رییس جمهوری جدید مصر نیز مراتب تبریک رییس جمهوری اسلامی ایران را به همراه آرزوی صلح و ثبات برای این کشور ابلاغ کردم.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه درباره دیدار و گفت و گو با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور جدید مصر نیز گفت: در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری های مورد علاقه و مناسبات اعلام شد.

امیرعبداللهیان افزود: مقامات مصر بر ضرورت تکمیل روند سیاسی، وحدت ملی و تلاش در نیل به وفاق ملی در کشور تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: السیسی با ابراز درودهای صمیمانه به رییس جمهور کشورمان از پاسخ دکتر روحانی برای شرکت ایران در مراسم تحلیف وی قدردانی و برای دولت و ملت ایران بهترین ها را آرزو کرد.

امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه برای شرکت در مراسم تحلیف السیسی و رایزنی درباره تحولات منطقه ای و بین المللی عازم قاهره پایتخت مصر شد.

وی در این سفر یک روزه ضمن شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید مصر، دیداری نیز با اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه درباره تحولات منطقه داشت.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه همچنین در این دیدار مواضع جمهوری اسلامی ایران را تبیین می کند.

امیرعبداللهیان همچنین مرقدهای مطهر اهل بیت (ع) در مصر را زیارت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها