رابطه با آمریکا در منازعات سیاسی ایران

جریان میانه رو در منازعه ارتباط با آمریکا

جمعه 30 دیماه 1373 عصر امروز قرار بود با خانواده به دیدن بستگان برویم. همه آماده شده بودیم نزدیک درب آپارتمان ، تلفن زنگ زد و دوستان از بخش خبر اطلاع دادند آقای مهندس مهدی بازرگان دارفانی را وداع گفته است.
کد خبر: ۶۸۲۰۴

متاثر شدم. او در اثر نارسایی قلبی چندی پیش در بیمارستان دی بستری شده بود و امروز همراه با همسر و دامادش عازم کشور سوئیس شد که در زوریخ به دلیل حمله قلبی مرحوم شدند.
عوامل سفارت ایران در سوئیس که در فرودگاه به استقبال آمده بودند ، پس از حمله قلبی مهندس بازرگان توسط هلی کوپتر ، وی را به بیمارستان منتقل کردند ولی معالجات موثر واقع نشد و ساعت 15 به وقت تهران در گذشت. خداوند وی را رحمت کند.
به دوستان بخش خبر گفتم در خبر امشب ساعت 7 از تلویزیون ، رحلت ایشان را اعلام کنید و با احترام از خدمات وی در قبل و بعد از انقلاب یاد شود.
تلفنی موضوع را به آقای هاشمی رفسنجانی نیز اطلاع دادم و با آقای سفید مدیر پخش شبکه یک هم تماس گرفتم که در آرشیو صداوسیما تصاویر نخست وزیری آقای مهندس بازرگان را بگیرند و با متنی مناسب در گذشت مهندس بازرگان را بعد از خبر اعلام نمایند.
اجمالا تا این مسائل را هماهنگ کنم ، حدود یک ساعتی طول کشید یک روز هم که قرار شد با خانواده برای صله رحم به بیرون برویم این گونه سپری شد!
امروز در منزل تماسهای زیادی با سازمان داشتم ; هم به دلیل حادثه رحلت آقای مهندس بازرگان و هم قبل از آن به دلیل تشنج درگیری در استادیوم آزادی ! دو تیم استقلال و پیروزی امروز مسابقه داشتند و از شبکه 3 مستقیم پخش می شد. بازی پر تنشی بود ، در انتهای نیمه دوم پس از اخطار و کارت قرمز داور به دو بازیکن ، شرایط استادیوم به تشنج کشیده شد و مجری برنامه که شرایط را مناسب نمی دید ، برنامه را قطع کرد.
اما قطع برنامه تصورات دیگری ایجاد کرد که با مدیر شبکه تماس گرفتم و گفتم سریعا توضیحات لازم را با حضور افراد کارشناس به جامعه بدهید و اطلاع رسانی را کامل کنید که افکار عمومی در مناطق مختلف کمبودی از نظر اطلاعات نداشته باشد.
البته اگر پخش مستقیم را قطع نمی کردند و با توضیحات کارشناسان موضوع بحث را دنبال می کردند ، بهتر بود.
علی ایحال در این گونه شرایط مجریان قدری دست پاچه می شوند و باید به نحوی موضوع را سامان داد.
حدود ساعت 10 چند نفر از دوستان تماس گرفتند و نسبت به پخش برنامه بعد از خبر در مورد آقای مهندس بازرگان که از وی تجلیل شده بود ، انتقاد می کردند.
به ایشان عرض کردم در نصوص دینی آمده است «اذکروا امواتاکم بالخیر» وقتی شخصیتی از دنیا می رود ، هر چند انتقاداتی به وی وارد باشد توصیه این است که بالسان خیر از وی یاد کنید.
مرحوم بازرگان فرد مبارز و متدینی بود ، هر چند به افکار وی انتقاداتی وارد است و در رفتار سیاسی نهضت آزادی انتقادات بیشتری اما این امر باعث نمی شود نکات مثبت وی دیده نشود.

خاطرات دکتر علی لاریجانی - قسمت 205
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها