به گفته یک متخصص تغذیه، رژیم غذایی با توجه به شرایط آب و هوایی باید متفاوت باشد و در آب و هوای گرم یا سرد، رژیم غذایی مناسب در نظر گرفته شود. از همین رو، بهتر است با گرم شدن هوا، از نوشیدن مایعات حاوی کافئین و مایعات گازدار به دلیل بروز کم آبی بدن و ایجاد احساس خستگی و بی حالی پرهیز کنید.
کد خبر: ۶۸۱۹۶۱
در هوای گرم نوشیدنی کافئین‌دار نخورید

جام جم سرا: نریمان سعادتی با بیان اینکه متاسفانه اغلب افراد توجه کافی به نوعی رژیم غذایی خود در فصل گرما یا سرما ندارند، افزود: بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها در تابستان و یا روزهای پایانی فصل بهار، ناشی از نوع رژیم غذایی است و برخی از این بیماری‌ها بسیار پر هزینه و حتی خطرناک هستند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعادتی تاکید کرد: در روزهای گرم سال، حتی اگر تشنه نیستید نیز آب به میزان کافی بنوشید و از این طریق احتمال بروز برخی از اختلالات را در خود کاهش دهید.
وی گفت: همزمان با گرم شدن هوا، از نوشیدن مایعات حاوی کافئین و مایعات گازدار به دلیل بروز کم آبی و ایجاد احساس خستگی و بی حالی، پرهیز کنند.
سعادتی خاطرنشان کرد: البته افرادی که ترک مایعات کافئین دار برای آن‌ها سخت است، باید تا حد امکان مقدار مصرف این مایعات را کاهش دهند و آن را با نوشیدنی‌های سالم تر نظیر آب، چای و آب میوه جایگزین کنند.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها