یک کارگر مهاجر در چین فرزندش را به‌دلیل آن‌که از روی تکالیف همکلاسی‌اش کپی برداشته بود، کشت.
کد خبر: ۶۷۶۳۰۶

بنابر اعلام پلیس محلی استان «ژجیانگ» چین، این پدر پس از آن که متوجه شد دختر یازده ساله اش از روی تکالیف همکلاسی‌اش رونویسی کرده، او را بشدت کتک زد و کودک مصدوم پس از انتقال به بیمارستان، جانش را از دست داد.

تنبیه بدنی کودکان در چین بخصوص در مناطق روستایی شایع است، زیرا والدین تمایل دارند فرزندانشان به هر قیمتی به دانشگاه راه یابند.

بنابراین گزارش، پدر کودک بازداشت شد و تحقیقات از او ادامه دارد./ واحد مرکزی خبر

دستگیری مهاجم چاقو به دست در تایوان

مقامات پلیس تایوان از دستگیری مردی خبر دادند که مظنون به حمله با چاقو به مسافران متروی تایپه و قتل سه نفر است.بنا بر اعلام مقامات پلیس تایوان، این فرد همچنین ده نفر از مسافران متروی تایپه را زخمی کرد.اداره پلیس ناحیه «هایشان» نیز طی بیانیه‌ای، دستگیری ضارب مظنون را تائید و اعلام کرد، تحقیقات در این باره ادامه دارد. / واحد مرکزی خبر

آتش‌سوزی در مناطق جنگلی آمریکا

آتش‌سوزی جنگل‌های ملی ایالت آریزونای آمریکا بیش از صد منزل مسکونی را تهدید می‌کند.

مسئولان صلیب سرخ منطقه گراند کانیون، پناهگاهی برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی برپا کردند.

به گفته مسئولان این ایالت، هنوز معلوم نیست چند نفر به این پناهگاه عزیمت کنند.با این حال ماموران امداد و نجات از ساکنان محلی خواستند از عزیمت به محل حادثه خودداری کنند. / واحد مرکزی خبر

قوت گرفتن نظریه توطئه در ناپدید شدن هواپیمای مالزی

جستجوی بی‌نتیجه هواپیمای خطوط هوایی مالزی بیش از پیش به قوت گرفتن طرح نظریه توطئه درباره سرنوشت این هواپیما دامن زده است.

نخست‌وزیر سابق مالزی با تاکید بر قابلیت بوئینگ در کنترل از راه دور هواپیما‌های ساخت این شرکت بیش از پیش بر شایعات و گمانه زنی‌ها در این زمینه دامن زد.

ماهاتیرمحمد گفت: ممکن است سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کنترل هواپیمای ساخته شده در آمریکا را پس از آن‌که از سوی تروریست‌ها ربوده شده، به‌دست گرفته و امکان دارد هواپیما در جای دیگری غیر از جایی که خطوط هوایی مالزی تصور می‌کند، فرود آمده باشد.

وی با تاکید بر این‌که کسی در این میان چیزی را پنهان می‌کند، افزود: این عادلانه نیست که خطوط هوایی مالزی را در این زمینه سرزنش کنیم. رسانه‌ها نیز به دلایلی، درباره نقش بوئینگ و سیا در این زمینه مطلبی نمی‌نویسند.

تاکنون نظریه‌های عجیبی درباره ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی مطرح شده که از آن جمله می‌توان به ایده دست داشتن طالبان، برخورد این هواپیما با شهابسنگ و نقش موجودات فرا زمینی اشاره کرد.شکست تلاش‌های بین‌المللی برای پیدا کردن اثری از این هواپیما، گمانه زنی‌ها را افزایش داده است. / واحد مرکزی خبر

بازداشت پرستار مظنون به انتقال ایدز در اوگاندا

دادگاهی در اوگاندا یک پرستار را به اتهام بی‌توجهی و با ادعای تلاش برای آلوده کردن یکی از بیماران به ویروس ایدز، به سه سال حبس محکوم کرد.

رای دادگاه باعث اعتراض و تظاهرات گروه‌های فعال بین‌المللی شده و بسیاری در حمایت از این پرستار شصت و چهار ساله که آلوده به ویروس HIV است، دست به اعتراض زدند. با این حال بسیاری از شهروندان اوگاندایی از این پرونده به‌عنوان یک نمونه هولناک از سوء‌نیت و قصور عمومی از سوی نیروهای امین پزشکی یاد می‌کنند.

«رزماری ناموبیرو»، پرستار مجرم با رد این اتهام گفت: من هیچ سوء نیتی نداشتم و به صورت تصادفی از سرنگی که برای تزریق به خودم استفاده کرده بودم، به یک کودک آمپول زدم.مادر این کودک وقتی متوجه استفاده از سرنگ غیربهداشتی شد، بلافاصله شکایت کرد و این پرستار دستگیر شد. قاضی دادگاه با این استدلال که حضور این پرستار برای جامعه خطرناک است، از تعیین وثیقه برای آزادی موقت وی امتناع کرد.

بنابر اطلاعات پرونده، انجام دو آزمایش از این کودک نشان می‌دهد وی به ویروس ایدز آلوده نشده است با این حال بازپرسان با تاکید بر این‌که این جرم رخ داده، خواهان مجازات پرستار شدند؛ اما از سوی دیگر فعالان حقوق بشر معتقدند ناموبیرو قربانی افترا و تبعیض جنسیتی شده و به‌دلیل ابتلا به ایدز، محکومیت وی از سوی دادگاه ضمانت اجرایی ندارد.خبر دستگیری ناموبیرو در رسانه‌های اوگاندا پوشش وسیعی داشت و بسیاری از روزنامه‌ها به وی لقب «پرستار قاتل» دادند. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها