جشن بایرن مونیخ در برلین کامل شد

یک جام دیگر برای پپ و مردان مونیخی

درباره زیباترین گل‌های رونالدو، ستاره پرتغالی رئال

گل‌های استثنایی آقای رکورد

کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال مادرید که به شکستن انواع رکوردهای خاص و جدید در فوتبال عادت کرده، بتازگی یک رکورد دیگر از خود بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۶۷۳۷۹۹
گل‌های استثنایی آقای رکورد

یه گزارش جام جم ورزشی ؛‌او موفق شد برای چهارمین فصل پیاپی شمار گل‌های زده خود را در یک فصل برای تیمش از مرز 50 گل عبور دهد. هم‌اکنون میانگین 1.11 گل برای رونالدو در هر بازی ثبت شده است که آماری فوق‌العاده برای او به شمار می‌رود.

اما پنجاهمین گل او برای رئال مادرید که مقابل والنسیا ثبت شد، یکی از زیباترین گل‌های دوران فوتبالی او به‌شمار می‌رود. در شرایطی که رئال مادرید در هفته سی و هفتم لالیگا تا دقیقه 90 با نتیجه 2 بر یک از حریف خود یعنی والنسیا عقب بود، رونالدو با یک پشت پای فوق‌العاده گل تساوی بخش تیمش را زد.

در دنیای کنونی فوتبال هیچ بازیکنی به اندازه کریستیانو رونالدو در زدن گل‌های زیبا تبحر ندارد، هر چند زلاتان ابراهیموویچ سوئدی را می‌توان پس از رونالدو در رده دوم بازیکنانی قرار داد که گل‌های زیبا می‌زنند. در ادامه، نگاهی به دیدارهایی که رونالدو در آن زیباترین گل‌های فوتبال و البته دوران فوتبالی خود زده است، می‌اندازیم.

1ـ‌ دیدار رئال مادرید و والنسیا در فصل 2014ـ2013

مرد سال فوتبال جهان در سال 2013 در این دیدار یک گل حیاتی به ثمر رساند. از این گل کریستیانو رونالدو به‌عنوان زیباترین گل دوران فوتبال او نام می‌برند. رئال تا دقیقه 2+90 از والنسیا 2 بر یک عقب بود و در کورس قهرمانی با آتلتیکو مادرید و بارسلونا ناامیدانه به دنبال راهی برای فرار از شکست می‌گشت. شکست در این دیدار به معنای پایان رویاهای مادریدی‌ها برای رسیدن به قهرمانی این فصل لالیگا بود. اما رونالدو در آخرین لحظه از راه رسید و توپ ارسالی روی دروازه والنسیا را در حالی که پشت به دروازه بود با ضربه پشت پا وارد دروازه حریف کرد.

2ـ‌ دیدار منچستریونایتد و پورتموث در فصل 2009 ـ 2008

دومین گل زیبای دوران فوتبال رونالدو در این دیدار لیگ برتری به ثمر رسید. رونالدو در زمان حضور در منچستریونایتد، پرطرفدارترین بازیکن باشگاه در میان هواداران به شمار می‌رفت و این گل او را حتی محبوب‌تر هم کرد، زیرا بسیار زیبا و استثنایی بود. در این دیدار هنگامی که منچستری‌ها صاحب یک ضربه آزاد آن هم از فاصله 30 متری شدند، رونالدو پشت توپ قرار گرفت و از همان فاصله توپ را وارد دروازه پورتموث کرد.

3ـ‌ دیدار منچستریونایتد و آستون ویلا در فصل 2008ـ2007

منچستری‌ها در دیداری که 4 بر صفر مقابل آستون ویلا به پیروزی رسیدند شاهد یکی از زیباترین گل‌های کریستیانو رونالدو بودند. به این ترتیب که رایان گیگز از روی نقطه کرنر توپ را درست برای رونالدو که تقریبا روی نقطه پنالتی قرار گرفته بود ارسال کرد. رونالدو در حالی که در محاصره دو بازیکن آستون ویلا قرار داشت با ضربه پاشنه پا و تقریبا پشت به دروازه، توپ را وارد دروازه آستون ویلا کرد.

4ـ دیدار منچستریونایتد و پورتو در فصل 2009-2008 لیگ قهرمانان

این گل رونالدو نیز از زیباترین و شگفت انگیزترین گل‌های اوست. دیدار رفت مرحله یک چهارم‌نهایی دو تیم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسیده بود. اما رونالدو در دیدار برگشت و از فاصله 40 متری گلی بسیار زیبا و حیرت‌انگیز به ثمر رساند. این گل برای صعود منچستر به نیمه‌نهایی کافی بود.

5 ـ دیدار رئال مادرید و رایووایکانو در فصل 2012 ـ2011

گویا رونالدو در زدن گل‌های پشت پا مهارت دارد زیرا یک گل استثنایی دیگر از او به همین روش در فصل 2012ـ2011 مقابل رایووایکانو رقم خورد. او در حالی که پا به توپ بود ناگهان به جای این‌که به طرف دروازه رایووایکانو برود پشت به آن شروع به دویدن کرد. مدافعان رایووایکانو گمان می‌کردند که خطر رفع شده است اما فکر اشتباهی بود. رونالدو همان‌طور که پشت به دروازه در حال دویدن بود ناگهان با ضربه پاشنه پا به توپ ضربه زد و توپ به همین راحتی وارد دروازه رایووایکانو شد.

6 ـ دیدار منچستریونایتد و فولام در فصل 2007ـ2006

منچستریونایتد در این فصل به تیمی تبدیل شده بود که در آخرین لحظات گل می‌زد. در دیدار با فولام، منچستر برای ماندن در کورس قهرمانی و نزدیک شدن به آن به پیروزی نیاز داشت. رونالدو در دقیقه 88 این دیدار از میانه میدان شروع به دویدن کرد و پس از دریبل دو بازیکن و در حالی که به پشت محوطه جریمه فولام هم نرسیده بود در میان سه بازیکن فولام توپ را با ضربه‌ای دیدنی به طرف دروازه شوت کرد. این شوت تبدیل به گل شد و منچستر به پیروزی رسید.

7ـ دیدار رئال مادرید و ویال رئال در فصل 2011-2010

هفتمین گل از زیباترین گل‌های دوران فوتبال رونالدو تا به امروز در این دیدار لالیگایی رقم خورد. رونالدو را دیگر به‌عنوان استاد زدن ضربات آزاد می‌شناسیم. او یکی از زیباترین گل‌های خود را از روی ضربه آزاد در این دیدار به ثمر رساند. این ضربه آزاد از فاصله 20 متری از دروازه ویارئال به دست آمد و رونالدو با مهارت و زیبایی آن را به گل تبدیل کرد.

8 ـ‌ دیدار منچستریونایتد و آرسنال در فصل 2009ـ 2008 لیگ قهرمانان اروپا

دو رقیب دیرینه لیگ برتر انگلیس این‌بار در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به هم رسیدند. در حالی که دیدار رفت دو تیم یک بر صفر به سود منچستری‌ها به پایان رسیده بود دیدار برگشت این دو تیم نیز با برتری 3 بر یک قرمزهای منچستر پایان یافت. گل سوم منچستر را کریس رونالدو زد، آن هم با ضربه‌ای آزاد. توپ او بدون برخورد با دیواره دفاعی آرسنال به زیبایی وارد دروازه توپچی‌های لندن شد.

9ـ دیدار رئال مادرید و ویارئال در فصل 2010ـ 2009

یکی دیگر از گل‌های حیرت‌انگیز و زیبای رونالدو باز هم در برابر ویارئال به ثمر رسید. رونالدو نخستین فصل خود را در رئال مادرید سپری می‌کرد و بتازگی از منچستر به رئال پیوسته بود. فقط صد ثانیه از دیدار رئال و ویارئال گذشته بود که رونالدو در میانه میدان توپ را از بازیکن ویارئال ربود و پس از این‌که پنج متر دوید با ضربه‌ای کشنده گل نخست بازی را زد. ضربه زیبای رونالدو درست در گوشه دروازه ویارئال جای گرفت.

10ـ دیدار منچستریونایتد و آث رم در فصل 2008ـ2007 لیگ قهرمانان اروپا

دیدار رفت تیم‌های منچستر و رم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دراستادیوم المپیک رم برگزار شد و منچستری‌ها با دو گل رونی و رونالدو به پیروزی رسیدند. اما گل اول منچستر را که رونالدو در دقیقه 39 زد چیز دیگری بود. کریس در این دیدار نشان داد که فقط در زدن ضربات آزاد و از راه دور یا ضربه زدن با پشت پاشنه پا مهارت ندارد. او در این دیدار و دیدارهای پس از آن ثابت کرد که سر زن بسیار قهاری هم هست. او در دقیقه 39 به دنبال سانتر ارسالی پل اسکولز 5/1 متر به هوا پرید و از میان چهار بازیکن رمی توپ را درون دروازه منچستر جای داد.

دیلی میل، مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها