غوغای چاپ پزشکی در سال 2014

6 عضو بدن که چاپ شدند + عکس

با وجود طراحی دستگاه‌های مختلف برای بهبود وضع بیمار در زمان عمل جراحی، باز هم مشکلات بسیاری در این مواقع به‌وجود می‌آید. یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات، هزینه بالای استفاده از دستگاه‌های جدید است که برای عمل جراحی طراحی شده‌اند. یکی از این دستگاه‌ها بازیابنده خون است. هنگام جراحی‌های سنگین و طولانی‌مدت، بیمار مقدار زیادی خون از دست می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۷
بازگشت خون به‌وسیله چاپ سه‌بعدی

حتی در گذشته شاهد بوده‌ایم به یکباره فشار خون بیمار کاهش یافته و نیاز به انتقال خون به‌وجود آمده است. در ارتباط با این مساله دستگاهی با نام بازیابنده خون طراحی شده است که به محل جراحی متصل شده و با دریافت خون خارج شده از بدن، آن را دوباره به‌وسیله رگ‌های مشخص، به بدن وارد می‌کند. مشکل بزرگی که برای استفاده از این دستگاه وجود دارد، قیمت بالا و در دسترس نبودنش در تمام اتاق‌های عمل است. به همین منظور شرکت برایتویو هوم‌اسپس به‌وسیله چاپ سه‌بعدی سعی کرده دستگاهی مشابه را طراحی کند. نکته قابل توجه این است که هزینه ساخت بازیابنده خون جدید با توجه به استفاده از چاپ سه‌بعدی، 96 درصد کاهش یافته است. مسئولان برایتویو در همین خصوص توضیح داده‌اند دستگاه جدید از طریق چاپ سه‌بعدی به وجود آمده و نه تنها در هزینه ساخت، صرفه‌جویی قابل توجهی داشته است بلکه دیگر نیازی به انتظار برای رسیدن قسمت‌های مختلف آن از سوی کارخانه‌ها نیستیم.

به نوعی برایتویو نه تنها با ساخت این دستگاه جدید توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده، بلکه راه را نیز برای استفاده از بازیابنده خون در تمام بیمارستان‌ها باز کرده است. استیو کاتن، رهبر تیم طراحی برایتویو توضیح داده عملیات چاپ سه بعدی به وسیله چاپگری از مدل es 1200 انجام شده و بیش از هزار یورو از هزینه‌های شرکت برای تولید هر دستگاه را کاهش داده است. در انتها باید به این مساله نیز اشاره کرد که بازیابنده خون جدید برای اولین بار روی یک بیمار پنجاه ساله که از مشکلات قلبی رنج می‌برد، آزمایش شده و نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

محمد طالبیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها