زنگنه: با شرکت ساینوپک، دیگر شرکت چینی هم مشکلاتی داریم

خلع ید رسمی چینی‌ها از میدان نفتی آزادگان

حکم خلع ید شرکت چینی CNPCI از طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی پس از طی مراحل حقوقی به طور رسمی به این شرکت ابلاغ شد.
کد خبر: ۶۶۹۰۳۱

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، حکم خلع ید این شرکت چینی پس از طی مراحل قانونی از سوی مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران به طور رسمی ابلاغ شد.

پیمانکار چینی طرح توسعه میدان نفتی فوق‌عظیم آزادگان جنوبی CNPCI که پیشتر به دلیل وقت‌کشی در توسعه این میدان، از بیژن زنگنه وزیر نفت کارت زرد گرفته بود، با پایان مهلت ٩٠ روزه وزارت نفت و ادامه روند نامطلوب فعالیت در این میدان، به طور رسمی خلع ید شد.رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در این زمینه تصریح کرد: پس از تذکرهای مکرر کتبی و شفاهی و در نهایت ابلاغ اخطار کتبی به پیمانکار چینی این طرح در اوایل زمستان سال گذشته، شرکت CNPCI برای پیشبرد پروژه، قول مساعد داد و با این که حدود یک ماه پس از اخطار ٩٠ روزه نیز به این شرکت برای تجدیدنظر در روند پروژه فرصت داده شد، از سوی پیمانکار اقدام موثری انجام نشد.

وی گفت: به این ترتیب، به دلیل پایبند نبودن شرکت پیمانکار چینی CNPCI به تعهدهای خود در این مدت زمانی، حکم خاتمه قرارداد این شرکت در طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی صادر شد.پس از کنار گذاشتن شرکت چینی CNPCI از میدان آزادگان جنوبی، توسعه این میدان مشترک با عراق، برای سپردن به پیمانکاران داخلی به شرکت ملی نفت ایران واگذار شد.

به گزارش شانا، وزیر نفت در این باره گفت: با توجه به این‌که شرکت چینی سی.ان.پی.سی.آی CNPCI از برنامه زمان‌بندی برای توسعه میدان آزادگان جنوبی بسیار عقب و از نظر ما غیرممکن بود که بتواند به تعهدهای خود در این میدان عمل کند، از توسعه این میدان مشترک نفتی کنار گذاشته شد.

بیژن زنگنه درباره شرکت ساینوپک که در طرح توسعه میدان یادآوران فعالیت می‌کند، تصریح کرد: با این شرکت نیز مشکلاتی در زمینه پیشرفت کار وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها