روی خط صدا

عطسه رادیو در خانه هنرمندان

نمایش «عطسه» به کارگردانی حبیب بختیاری امروز ساعت 18 در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرامی‌شود.
کد خبر: ۶۶۸۲۰۱

این نمایش برداشت آزاد خسرو حکیم‌رابط از یکی از آثار چخوف است و داستان آن درباره یکی از تماشاگرانی است که در اپرا عطسه می‌کند و این اتفاق باعث رویدادهای کمیک می‌شود. در نمایش عطسه به تهیه‌کنندگی داوود نقلانی، بازیگرانی چون محمد آقامحمدی، محمد پورحسن، فریبا متخصص، سلمان خطی و نگین خواجه‌نصیر بازی می‌کنند.

پخش «در چشم باد» از رادیو نمایش

شنوندگان رادیو نمایش می‌توانند از چهارشنبه هر روز بجز جمعه‌ها ساعت 18 شنونده سریال در چشم باد ساخته مسعود جعفری جوزانی از این شبکه باشند.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز هنر‌های نمایشی رادیو، سریال تاریخی در چشم باد وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ ایران را بررسی می‌کند و داستان آن درباره خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی آنها از دوره قیام میرزا‌کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر به تصویر کشیده می‌شود.

چکاوک در رادیو تهران

برنامه «چکاوک» با موضوع امید و سرزندگی امروز از رادیو تهران پخش می‌شود.

برنامه چکاوک با هدف ارتقای ارزش‌های اخلاقی و دینی در زندگی تهیه شده است. این برنامه در آغاز صبح به موضوعاتی چون اخلاق نیکو، بخشش، عفاف، انفاق، رعایت حقوق، گذشت، زیارت، قرآن، توبه و بازگشت به پاکی، دل نرجاندن و نیکی به پدر و مادر می‌پردازد. سعید بارانی، مریم سرمدی، اکرم محمدی و صادق داوری‌فر گویندگان این برنامه هستند.همچنین برنامه سین مثل سلامت امروز ساعت 10 و 30 دقیقه از رادیو تهران پخش می‌شود. این برنامه امروز به موضوع تردمیل و فواید و مضرات آن و چهارشنبه به موضوع افسردگی، علل و چرایی این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن می‌پردازد. بخشی از برنامه به بخش‌های نمایشی اختصاص دارد که بیانگر موقعیت‌ها و آدم‌های مختلف است که با نگاه طنز به موضوع سلامت می‌پردازد. کیانا فرحی، کارشناس مجری این برنامه است.

حس خوب زندگی را از رادیو سلامت بشنوید

برنامه «حس خوب زندگی» امروز در رادیو سلامت به موضوع عجله اختصاص دارد.

مهدی رستمی، کارشناس مذهبی این برنامه است که ساعت 18 و 10 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود و پاسخگوی پرسش‌هایی از قبیل این‌که آیا شما آدم عجولی هستید؟و در کدام کارها عجله می‌کنید؟ است. این برنامه به تهیه‌کنندگی موسی نظری و گویندگی معصومه نوازنی تولید و پخش می‌شود.

شهید امر به معروف در رادیو معارف

رادیو معارف امروز در برنامه شاهد به معرفی شهید علی خلیلی معروف به شهید امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

در این برنامه شنوندگان از طریق گفت‌وگوی انجام شده با شهید در ایام جانبازی و مصدومیت و مصاحبه با همرزمان و خانواده این شهید با مکارم اخلاقی،‌ اعتقادی و فداکاری ایشان برای احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر آشنا خواهند شد. این برنامه ساعت 12 پخش می‌شود.

جایگاه ویژه رادیو میان رسانه‌ها

بهروز نعمتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رادیو را رسانه‌ای سهل‌الوصول و امروزی دانست.

نعمتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره رادیو و تاثیر آن گفت: رابطه خوبی با رادیو دارم و معمولا برنامه‌های ورزشی رادیو را گوش می‌کنم.وی با اشاره به نقش آموزشی و آگاهی‌بخشی رادیو نیز بیان کرد: در بیشتر مواقع برنامه‌های رادیو فرهنگ و رادیو اقتصاد را پیگیری می‌کنم. در مجموع شبکه‌های رادیویی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دارد. بسیاری از رسانه‌ها امروز مخاطبان خود را دارد، اما رادیو به دلیل در دسترس بودن، یکی از بهترین رسانه‌هاست.

رادیو؛ دایره‌المعارف گویاست

یکی از خوانندگان موسیقی پاپ کشور، شبکه‌های رادیویی را کتابخانه‌ای سخنگو دانست که با تولید برنامه‌های متنوع و تاثیرگذار، نیاز شنوندگان را برطرف می‌کند.

محمدرضا عیوضی، خواننده پاپ درباره رادیو گفت: رادیو نسبت به دیگر رسانه‌ها از قدمت بیشتری برخوردار است. رادیو رسانه‌ای ماندگار، متنوع و تاثیرگذار است که با تولید برنامه‌های گوناگون می‌تواند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.وی با اشاره به این‌که رادیو پایه‌گذار و مادر هنر رسانه است، افزود: رادیو خاستگاه بسیاری از هنرمندان بویژه هنر دوبله است. صدای این هنرمندان برای ما یادآور خاطرات شیرینی از دوران کودکی بوده، اما امروز جای بسیاری از این بزرگان در میان ما خالی است. رادیو در تمامی ساعات پاسخگوی نیازهای مخاطبان است و با تولید برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، موسیقی و... تلاش می‌کند بخشی از نیازهای مخاطبان را تامین کند. رادیو دایره‌المعارف گویاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها