تاکنون شنیده‌اید که انسان به مرور و با افزایش سن، از لحاظ بدنی به دوران بچگی خود باز می‌گردد؟ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد تعداد زیادی از اعضای داخلی بدن انسان تا زمان رسیدن به سن بلوغ در حال رشد هستند و بعد از رسیدن به این مرز، در پی بالا رفتن سن قدرت کامل خود را از دست می‌دهند و کوچک می‌شوند. این مساله باعث می‌شود سیستم دفاعی بدن ضعیف شده، افراد مسن نسبت به بیماری‌ها‌ آسیب‌پذیرتر شوند.
کد خبر: ۶۶۶۴۸۹

تعدادی از محققان دانشگاه ادینبورگ می‌توانند اعضا و ارگان‌های داخلی بدن را با تغییرات دی‌ان‌ای به حالت گذشته خود بازگردانند یا به اصطلاح ترمیم کنند. این روش جدید که در شاخه درمان‌های بازسازی قرار می‌گیرد، به انسان فرصت می‌دهد با تغییرات شکل‌گرفته در ساختار دی‌ان‌ای بخش‌های مورد نظر سیستم ایمنی خود را بازسازی ‌کنند و در مقابل بیماری‌ها مقاوم شوند. روش اشاره شده تنها روی موش‌ها آزمایش شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است. قرار است آزمایش‌هایی روی غده تیموس انجام شود که نزدیک قلب است و نقش بسزایی در سیستم ایمنی بدن انسان ایفا می‌کند.

تغییرات دی‌ان‌ای این فرصت را به وجود می‌آورد که با افزایش سطح پروتئینی به نام فاکس 1، تعداد گلبول‌های سفید به شکل چشمگیری افزایش یابد و این فرصت برای ارگان‌های داخلی به وجود ‌آید که تا حدودی خود را بازسازی کنند و مقاوم‌تر از گذشته شوند.

نتایج جدید شاید نشانه‌ای‌ باشد از افزایش طول عمر انسان‌ در شرایطی که اعضای داخلی بدن ترمیم می‌شود.

محمد طالبیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها