تاکنون بیش از 30 راس از حیوانات این پارک بر اثر این بیماری تلف شده‌اند

شیوع طاعون حیوانات در پارک ملی بمو

ایران زمین

مشاهده ۴ پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو

مدیر پارک ملی بمو از مشاهده همزمان چهار پلنگ ایرانی در ارتفاعات پارک ملی بمو در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۷۸۶

قاسم قائدی افزود: این پلنگ‌ها را هنگام گشت و کنترل در ارتفاعات پارک و از فاصله بسیار نزدیک حدود 50 متری مشاهده کردیم که شامل سه قلاده پلنگ، یک پلنگ ماده و دو توله‌اش و همچنین یک پلنگ نر در فاصله حدود صد متری از آنها بود.

به گفته وی، پلنگ‌ها که متوجه حضور محیط‌بانان شده بودند، به آرامی پراکنده و در لابه‌لای بوته‌ها استتار شدند، با این حال از یکی از توله‌ها تصویربرداری شد.‌/‌ مهر

اتومبیلرانان کلاسیک در خیابان‌های شیراز

دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری فارس از تاخیر برگزاری مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز خبر داد و گفت: این مسابقات قرار بود اردیبهشت امسال در شیراز برگزار شود که بنا به دلایلی به زمان دیگری موکول شد.

فرشید دانشور افزود: در این مسابقات کشورهای برتر خاورمیانه حضور دارند و به طور حتم یکی از مسیرهای مسابقه، مسیر شیراز ـ تخت جمشید و پاسارگاد است.

وی در عین حال از عبور اتومبیلرانان کلاسیک فرانسه از شیراز خبر داد و گفت: یک دوره مسابقات کلاسیک، نیمه کلاسیک و سوپر اسپورت که از فرانسه آغاز می‌شود، از طریق مرز بازرگان وارد ایران می‌شود.

دانشور یادآور شد: این اتومبیلرانان پنج روز در ایران هستند و در شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس هر کدام یک روز اسکان داشته و سپس به دبی می‌روند.

وی با بیان این‌که این اتومبیلرانان قرار بود اردیبهشت ماه وارد ایران شوند، اما براساس آخرین پیگیری‌ها، مسابقات آنها به تاخیر افتاده است، گفت: حرکت اتومبیلرانان از برج ایفل فرانسه آغاز می‌شود، سپس به برج میلاد و در نهایت برج‌العرب دبی می‌روند.‌/‌ مهر

آغاز برداشت سیب‌زمینی در ایرانشهر

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایرانشهر در سیستان و بلوچستان از آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی از 100 هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: ورود سیب‌زمینی این شهرستان به بازار از افزایش قیمت این محصول جلوگیری می‌کند.

منصور عدل متوسط برداشت سیب‌زمینی در هر هکتار از زمین‌های این شهرستان را 30 تن ذکر و پیش‌بینی کرد: از این سطح 3500 تا 4000 تن سیب‌زمینی برداشت و به بازارهای داخل و خارج از استان عرضه شود.

وی با بیان این‌که برداشت محصول سیب‌زمینی در این فصل از سال در ایرانشهر، موجب تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت آن در بازارهای کشور می‌شود، افزود: کار کاشت سیب‌زمینی در ایرانشهر از اواخر آذر صورت می‌گیرد و برداشت آن نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود.‌/‌ ایرنا

ممنوعیت شکار در تالاب «گندمان»

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال خشکسالی و آتش‌سوزی‌های چند سال اخیر در تالاب گندمان و به منظور حفظ گونه‌های نادر و صیانت از زیستگاه، شکار در این تالاب بین‌المللی ممنوع شده است.

سعید یوسف‌پور افزود: تالاب گندمان، محل مهاجرت اردک‌های غازنما، لک‌لک، شکاریا، حواصیل، بالکان، مرغابی سانان، یلوه و سلیم و همچنین ماهی‌های تالابی شامل ماهی گورخری، سفید کولی، ماهی پوزه‌دار و سیاه ماهی است.

وی پوشش گیاهی این تالاب را نیز شامل گونه‌های حاشیه‌ای و نم‌پسند ازجمله درختان بید، جگن، ساز، نی، لویی، زنبق، آلاله آبی، هزار نی، بارهنگ آبی، نخل مرداب، عدسک آبی و بزواش اعلام کرد.

این تالاب در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ 1352» به ثبت رسیده است.‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها