خطر از بیخ گوش بجنوردی‌ها گذشت

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: ماموران این سازمان عصر روز چهارشنبه یک تانکر حامل آمونیاک را که دچار نشتی این گاز خطرناک شده بود، از محدوده شهری دور کردند.
کد خبر: ۶۶۱۲۰۲
خطر از بیخ گوش بجنوردی‌ها گذشت

به گزارش ایرنا علی گودرزی گفت: این تانکر محموله آمونیاک را به مقصد سمنان حمل می کرد که در محدوده شهری بجنورد دچار نشتی گاز شد و با تماس پلیس 110، آتش نشانان خود را به محل رسانده و آنرا به خارج از محدوده شهری هدایت کردند.

وی افزود: انتقال تریلر و خارج کردن خودرو از داخل شهر و محدوده جمعیتی به خارج از شهر نخستین تصمیم تیم عملیاتی آتش نشانی پس از ورود به محل حادثه بود که با هماهنگی و کمک نیروی انتظامی این تانکر به پتروشیمی خراسان (مستقر در بجنورد)انتقال داده شد.

رییس HSE پتروشیمی خراسان نیز که به محض اطلاع به همراه افراد تحت امر خود در محل بارگیری آمونیاک حضور یافته بود، علت نشت گاز آمونیاک از این تانکر را خشک شدن واشر پکینگ ورودی اعلام کرد.

حسین مهدی زاده با تشکر از تیم عملیاتی آتش نشانی، به دلیل رعایت ایمنی در انتقال خودرو حامل گاز آمونیاک گفت: تریلر بعد از رفع ایراد به مدت 45 دقیقه تحت مراقبت های ایمنی قرار گرفته و سپس از نقطه بارگیری آمونیاک خارج شد.

گاز آمونیاک، محرک و خورنده پوست است که انتشار آن باعث سرمازدگی و انجماد، ایجاد زخم های شدید در چشم می شود ودر تماس مختصر سبب احساس سوزش در مجاری تنفسی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها