یکی از خوانندگان سایت خبری «الف» در نامه ای خطاب به سیروس مقدم نوشت: لازم است از تلاش هایی که برای معرفی استان مازندران و فرهنگ فاخر آن به عمل آورده اید نهایت سپاس را داشته باشم.
کد خبر: ۶۵۸۳۹۰
نامه تشکرآمیز یک مازندرانی به سیروس مقدم

من میخواستم این نامه به شخص آقای سیروس مقدم برسد و ایشان آن را بخوانند ولی نمیدانم چگونه باید به دستشان برسانم لذا از الف میخواهم این خواسته ی مرا برآورده کند.

جناب آقای سیروس مقدم عزیز
سلام علیکم
من اویس خادم لو اهل شهرستان گلوگاه مازندران، شرقی ترین نقطه ی این استان هستم. اخبار این چند روزه در مورد سریال پایتخت به کارگردانی شما را پیگیری می کنم. در خبرها انتقادات و موضع گیری هایی که از این سریال می شود را می شنوم و پیگیری می کنم. راستش آقای مقدم من این نامه را به شما نوشتم تا از شما تشکر کنم اما نه این که به سریال شما انتقاد نداشته باشم. سریال پایتخت را از همان سری اول آن تا امروز که وارد سری سوم شده با دقت دنبال کردم. طرح و ایده ی خوبی است. مشکلات یک خانواده ی معمولی که به دنبال خوشبختی است. به خاطر این کار نو به شما تبریک می گویم.

من خودم ساکن شهر محرومی به نام گلوگاه هستم. شهری که حتی یک واحد تولیدی بزرگ وجود ندارد که ایجاد اشتغال کند. شهری که جوانان آن نان خود را از روی دکل ها درمی آورند و هر ساله تعدادی از جوانان این دیار بر اثر برق گرفتگی پرپر می شوند. خوب چنین مشکلاتی را باید نمایش داد و این جز با تلاش شما و همکارانتان میسر نیست. اما بر اساس فرمایشات حضرت آقا که می فرمایند در کنار نقد سازنده نکات مثبت را هم تاکید کنید لازم است از تلاش هایی که برای معرفی استان مازندران و فرهنگ فاخر آن به عمل آورده اید نهایت سپاس را داشته باشم. بیان مهمان نوازی های مردم این دیار، معرفی موسیقی فاخر منطقه، ارزش های والای انسانی مانند احترام به والدین، معرفی عشق و علاقه مردم به کشتی، از خودگذشتگی ها و بسیاری مسائل که در این مجال نمی گنجد نشان دهنده عمق فرهنگ و منش مردم مازندران است.

در کنار این نکات و نقاط بارز و مثبت پایتخت ۳ برخی نقاط ضعف هم وجود دارد که شایسته است با زبانی نرم و منطق استوار به آن پرداخته شود. من تنها به یک نقطه اشاره می کنم و بس. شاید احساس شود که در برخی اوقات لهجه و گویش این دیار مورد تمسخر قرار گرفته که این مورد یکی از مسائل اشاره شده در انتقادهای این چند روزه است و شایسته است در این موارد کمی دقت عمل بالا رود. خواستم این مسائل را بگویم تا تنها از پایتخت نقد به جا نماند تا ما بدانیم سیروس مقدم در کنار شاد کردن مردم در ایام نوروز به رسالت کاری خویش پایبند بوده و انبوهی از مسائل و نکات روزمره و مهمی که غافل می ماند را به ما گوشزد می کند.

به امید موفقیت روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران

سایت خبری الف/ اویس خادملو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
sahar
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
۰
۰
من یك مازندرانیم.از آقای سیروس مقدم و تمامی همكاران بابت پایتخت3 كمال تشكر رو دارم.و اصلا از بابت لهجه قشنگ مازندرانی ناراحت نیستم.امیدوارم همیشه موفق باشید.
سحر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
بنده هم به عنوان یك گلوگاهی كه ترجیح میدم نامم ذكر نشود به این آقا اویس خادملو میگم اگه كمی به عقبت نگاه كنی میفهمی كه مازندرانی نیستی و در اصل مهاجری. پس لازم نیست بیخوذ از طرف مازندرانیها از این آقا و عواملش حمایت كنی.
سحر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
خوبه این آقا اسمش رو معرفی كرد فهمیدم مدافعانی كه ادعای مازندرانی بودن دارند اصالت مازندرانی ندارند حداقل برامن این روشن شد. یه بچه كوچیكم میفهمید توهینه.آقا اویس خادملو به عنوان یك همشهری برات متأسفم.

نیازمندی ها