مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و کاهش میزان مراجعات مردم به مراکز خونگیری در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: البته اهدای خون، وضع مناسبی دارد.
کد خبر: ۶۵۷۱۶۹

بشیر حاجی‌بیگی در گفت وگو با مهر افزود: به واسطه نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی، میزان مراجعات مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون، کم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان جراحی‌ها در روزهای پایانی سال در بیمارستان‌های کشور بخصوص بیمارستان‌های کلانشهرها اظهار کرد: در ایام پایانی سال، میزان جراحی‌ها زیاد می‌شود که در نتیجه آن مصرف خون در بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد و به تبع آن میزان ذخایر خونی پایین می‌آید.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر این‌که مراکز انتقال خون در سراسر کشور فعال است، بیان کرد: در شهر تهران، مراکز انتقال خون وصال و نارمک، از بیست و نهم اسفند تا پنجم فروردین آماده پذیرش اهداکنندگان خون است. ضمن این‌که از پنجم فروردین نیز دیگر مراکز انتقال خون فعال خواهد بود.حاجی‌بیگی، مشکل اصلی سازمان انتقال خون در ایام تعطیلات نوروزی را کمبود پلاکت عنوان کرد و ادامه داد: نکته مهم این است که تهیه پلاکت از خون دارای زمان طلایی است. یعنی این‌که فقط شش ساعت فرصت داریم که پس از اهدای خون، پلاکت آن گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها