همزمان با هفته‌های آخر سال 92 و تب و تاب خرید نوروزی مردم، بازار پیامک‌های تبلیغاتی کالاها و خدمات نیز گرم شده و مشترکان تلفن همراه شاهد ارسال روزانه این پیامک‌ها از سوی شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف هستند که این پیامک‌های تبلیغاتی در بسیاری از موارد نارضایتی این مشترکان را به همراه‌ دارد.
کد خبر: ۶۵۴۰۲۷

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که افزایش حجم پیامک‌های تبلیغاتی در آستانه نوروز طبیعی است، گفته است: ارسال پیامک‌های تبلیغاتی که از کانال شرکت‌های دارای مجوز ارسال پیامک صورت می‌گیرد غیرقانونی نیست و با توجه به نزدیک شدن به نوروز 93 و تب و تاب خرید مردم، افزایش حجم این پیامک‌ها طبیعی است.

وی با بیان این‌که برای تمایل به دریافت و عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی بارها از مشترکان موبایل نظرخواهی صورت گرفته است، افزود: براساس این نظرخواهی‌ها فقط 10 درصد مشترکان تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نداشته‌اند و مابقی نظری در این زمینه ارائه نکرده‌اند که این به معنای رضایت مشترکان از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی است.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: مشترکان موبایل برای قطع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند عدد «1» را به شماره 8999 ارسال کنند تا پیامک‌های تبلیغاتی‌ای که ناخواسته دریافت می‌کنند برایشان ارسال نشود.

وی تصریح کرد: با ارسال این عدد به سامانه پیامکی، تنها پیامک‌های تبلیغاتی قطع خواهد شد و مشترکان می‌توانند همچنان پیامک‌های اطلاع‌رسانی را دریافت کنند.

سال گذشته سامانه پیامکی 10001314 برای رسیدگی به شکایات مشترکان تلفن همراه در حوزه پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه نیز راه‌اندازی شد که براساس اعلام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در یک سال اخیر 13‌هزار شکایت مردمی به این سامانه ارسال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها