مردم عادی؛ مهمانان جذاب تلویزیون

کد خبر: ۶۴۸۸۵۷
مردم عادی؛ مهمانان جذاب تلویزیون

هنرمندان، ورزشکاران، خواننده‌ها و دیگر چهره‌های عالم هنر و ورزش همیشه مهمانان جذابی برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی بوده و هستند، آنها بین مردم محبوب هستند و طرفداران خود را به جمع مخاطبان یک برنامه تلویزیونی اضافه می‌کنند، اما نباید حضور مردم عادی در برنامه‌های تلویزیون را دست‌کم گرفت. اگر افراد معمولی جامعه برای حضور در یک برنامه، هوشمندانه انتخاب شوند، حتما حضورشان در تلویزیون دیدنی خواهد بود و فضای یک برنامه را تحت‌تاثیر قرار خواهند داد.

در حالی که برنامه‌های ترکیبی شاد و ویژه‌برنامه‌های اعیاد و روزهای تعطیل از چهره‌های مطرح عالم هنر دعوت می‌کنند تا در برنامه حضور داشته باشند، برخی برنامه‌های تلویزیونی با حضور مردم عادی توانسته‌اند مخاطبان بسیاری برای خودشان دست و پا کنند. شکی نیست که نمی‌توان منکر جذابیت‌های حضور یک چهره محبوب در تلویزیون شد، اما تجربه نشان داده مردم عادی هم می‌توانند میزان مخاطبان یک برنامه تلویزیونی را بالا ببرند.

برنامه ماه عسل نمونه‌ای برجسته از برنامه‌هایی است که با دعوت از مهمانان ناشناخته، توانسته مخاطبان زیادی برای خودش جلب کند. گرچه مهمانان این برنامه از میان مردم عادی انتخاب می‌شوند، اما هر کدام داستانی شنیدنی دارند که برای مخاطبان تازگی دارد. بنابراین گاهی یک داستان واقعی و شنیدنی می‌تواند به اندازه یک شخصیت محبوب برای تماشاگران تلویزیون جذاب باشد.

از دیگر برنامه‌هایی که توانسته با حضور مردم عادی مخاطبان بسیاری برای خود دست و پا کند، برنامه صبحگاهی شبکه سه است؛ ویتامین 3 بارها میزبان کسانی بوده که هرگز جزو چهره‌های شناخته‌شده دنیای بازیگری، خوانندگی، ورزش و هنر نبوده‌اند، اما در معرض یک رویداد جذاب قرار می‌گیرند و حضورشان در برنامه ویتامین 3 به جذاب شدن این برنامه منجر می‌شود. به عبارتی انتخاب مهمانان برنامه ویتامین 3 مبتنی بر رویدادهای جذابی است که یا در جامعه رخ داده یا در خود برنامه رخ می‌دهد.

یکی دیگر از برنامه‌های جذابی که مبتنی بر شخصیت‌های ناشناس، اما جذاب از تلویزیون ارائه شده، مجموعه مستند یک زندگی است که در هر قسمت بخشی از زندگی یکی از مردم عادی این سرزمین را به نمایش می‌گذارد. دو قسمت از این مستند در جشنواره جام‌جم، موفق به کسب جایزه شده و به دلیل توجه مخاطبان سری دوم آن هم در حال تولید است.

این نمونه‌ها نشان می‌دهد گاهی می‌توان برای جذاب‌تر شدن برنامه‌های تلویزیونی سراغ مردم عادی جامعه رفت؛ کسانی که از هیچ شهرت و محبوبیت عمومی ویژه‌ای برخوردار نیستند و صرفا به دلیل ویژگی‌های خودشان یا تجربیات ویژه و متفاوتشان می‌توانند مهمانان خوبی برای رسانه‌ای مانند تلویزیون باشند.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها