گزارش باهنر از نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی

دولت‌ها کشور را بسیار گران و پرهزینه اداره می‌کنند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان با دادستانی درباره احضار علی مطهری گفت‌وگو می‌کند، اگر احضاریه وی در راستای وظایف نمایندگی است، قوه قضاییه نباید وارد شود.
کد خبر: ۶۴۸۷۸۸

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر، در نشست خبری که دیروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برخورد، اصلا قرار ما نیست و قوای سه‌گانه باید هم‌افزا، همراه و مسلط بر انجام وظایف و مسئولیت‌های خود بوده و البته پاسخگو هم باشند.

نطق میان دستور علی مطهری نماینده مردم تهران درباره حوادث پس از انتخابات در جلسه هشتم دی‌ماه، منجر به تشکیل پرونده و اعلام جرم توسط دادستانی تهران درباره وی شد.

نایب‌رئیس دوم مجلس در نشست خبری دیروز تاکید کرد: نمایندگان در انجام وظایف نمایندگی خود آزاد هستند و کسی حق تعقیب آنها را ندارد.

باهنر خاطرنشان کرد: برای این که تشخیص داده شود آیا اقدام این نماینده مجلس در جهت انجام وظایف نمایندگی بوده است هماهنگی لازم انجام و برای تلطیف فضا هیاتی طبق آیین‌نامه داخلی انتخاب شد که به این شرایط رسیدگی کند.

وی ادامه داد: این هیات بررسی می‌کند که اگر صحبت‌ها و رفتار نمایندگان در جهت ایفای وظایف نمایندگی است، قابل تعقیب نیست و از طریق تعامل و مذاکره با قوه قضاییه می‌خواهیم که پیگیری نکنند.

نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر همه آحاد کشور در مقابل قانون یکسان هستند و اگر مسئولی جرم شخصی مرتکب شود باید رسیدگی کنند.

باهنر افزود: هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان با دادستانی مذاکره می‌کند که اگر احضاریه علی مطهری در راستای وظایف نمایندگی باشد، قوه قضاییه نباید وارد شده و پیگیری کند.

خبرنگاری پرسید: برخی وزرا پس از دریافت کارت زرد از مجلس باز هم اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند پس این کارت زرد‌ها چه ضمانت اجرایی دارد که باهنر پاسخ داد: کارت زرد بیشتر تاثیر تبلیغاتی دارد اما از نظر حقوقی تاثیر ندارد.

باهنر تصریح کرد: این که در آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است اگر یک وزیر سه کارت زرد از مجلس دریافت کند، استیضاح می‌شود تنها جنبه روانی دارد زیرا برای استیضاح باید همان حداقل ده امضا جمع‌آوری شود؛ یک وزیر ده کارت زرد هم از مجلس بگیرد، بدون جمع‌آوری امضا استیضاح نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها