با حسین اسرافیلی، شاعر به بهانه بزرگداشت او

قلبم، سرخ می‌نویسد

یاد اسرافیلی در زادروزش

در سالروز تولد حسین اسرافیلی برخی شاعران انقلابی و اصحاب رسانه به تمجید از این شاعر انقلابی پرداختند و مهمان او در خانه‌اش بودند.
کد خبر: ۶۴۸۳۴۸

دومین برنامه دیدار و تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی با عنوان «در کوچه‌های آفتاب» در سالروز تولد حسین اسرافیلی به دیدار از این شاعراختصاص داشت.

در این دیدار، شاعران نام آشنایی مانند رضا اسماعیلی، محمدرضا سهرابی‌نژاد، مصطفی محدثی‌خراسانی، پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی، کامران شرفشاهی، نعمت‌الله سعیدی، حسین قرایی و همچنین سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس حضور داشتند.

رضا اسماعیلی، شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که معتقدم باید سنت اخوانیه‌‌سرایی احیا شود، بیان کرد: در دیدارها و نشست‌های دوستانه، از دوستان شاعر تقاضا داشتم دست خالی در مجلس حضور نیابند و علاوه بر هدیه مادی یک کار معنوی و شعری همراه خودشان داشته باشند. وی در ادامه چند «رباعی» در وصف حسین اسرافیلی قرائت کرد.

سیدنظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس هم در این دیدار گفت: برخلاف حضور در جلسات سیاسی و ژورنالیستی، با حضور در این جلسات احساس آرامش به آدم دست می‌دهد؛ این فضا، فضای بسیار خوب و بالنده‌ای است. ما در نظر داریم که خود را با فضای این چنینی متصل کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: نوستالژی ما شعر امثال آقای اسرافیلی است یعنی ما در دوره جوانی و نوجوانی با این شعرها بزرگ شده‌ایم و با آنها رشد یافته‌ایم و مفاهیم فرهنگ و ادب انقلابی را از همین اشعار گرفتیم.

وی اضافه کرد: وظیفه نسل‌های جدید این است که قدردان نسل گذشته باشند و بدانند و بفهمند در چه مقاطعی، چه کارهای بزرگی صورت گرفته است آن هم با کمترین امکانات. حسین قرایی، نویسنده و استاد زبان و ادبیات فارسی نیز در این دیدار گفت: بنده با آقای اسرافیلی مصاحبه‌ای داشتم، استاد در حین مصاحبه چند بار گریه کردند. جاهایی که در مورد امام (ره) بود، ایشان با شیفتگی و شکفتگی در صورت، از امام صحبت می‌کردند.

وی اضافه کرد: بیشتر طیف‌های شاعران، آقای اسرافیلی را خیلی دوست دارند و آن هم به زندگی هنرمندانه و شیعه‌وار ‌زیستن استاد مربوط می‌شود.

محمدرضا سهرابی‌نژاد از دوستان قدیمی اسرافیلی هم گفت: در عملیات فتح‌المبین با آقای اسرافیلی همرزم بودم و بعد از عملیات برای شعرخوانی به جبهه رفته بودیم، در همه این مراحل آقای اسرافیلی از اعتقاداتشان چه در حوزه ادبیات و چه در دیدارها و نشست‌های خصوصی که داشتند، دست برنداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها