سه روز پس از پایان بارش برف و بهتر شدن نسبی هوا، بار دیگر آلودگی هوا به تهران و چند شهر بزرگ و صنعتی برگشته و به وضعیت هشدار رسیده است.
کد خبر: ۶۴۳۹۷۸

جام جم سرا: چهارشنبه شب هفته گذشته بارش برف در بسیاری از نقاط ایران تمام شد اما در کمتر از یک روز، ‌ آلودگی هوا به شهرهای بزرگ و صنعتی برگشت. دیروز، جمعه، هوای تهران در شرایط ناسالم بود ولی امروز به آستانه هشدار رسیده است. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون روی عدد ۱۴۱ یا ناسالم قرار گرفته است؛ تنها ۹ واحد فاصله با هشدار که عدد ۱۵۰ است.
در عین حال دیروز اعلام شد هوای اراک هم شرایط خوبی ندارد. به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، میزان غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در هوای اراک به شش برابر حد مجاز رسید. البته افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی البته در این روز‌ها قابل انتظار است؛ تشدید هوای سرد، مصرف گاز خانگی را بالا می‌برد و به موازات، نیروگاه‌های حرارتی، مجبور به استفاده از مازوت می‌شوند.‌‌ همان اتفاقی که در اراک افتاده است.
دلیل بازگشت آلودگی هوا در تهران علاوه بر مصرف بالای گاز خانگی، افزایش تردد در دو روز پایان هفته گذشته هم بود؛ ترافیک در تهران در پنج‌شنبه و جمعه بیش از روزهای دیگر هفته‌های مشابه بود.|خبرآنلاین|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها