هشدار رئیس سازمان انرژی اتمی به غرب:

از ماجراجویی سیاسی دست بردارید

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طرف مقابل مذاکره هسته‌ای ماجراجویی سیاسی نکند و صحبت‌هایی بکنند که این صحبت‌ها جز ایجاد جو عدم اعتماد و اطمینان، کمک دیگری نمی‌کند.
کد خبر: ۶۴۳۸۳۷
از ماجراجویی سیاسی دست بردارید

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ علی اکبر صالحی در حاشیه رونمایی از یادمان شهدای هسته‌ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به موضع گیری‌های این روزهای آمریکایی‌ها در قبال ایران افزود: قرار بود در این شش ماه از اتخاذ مواضع خصمانه پرهیز کنیم اما ظاهراً طرف مقابل بی‌توجه است.

وی گفت: این ماجراجویی سیاسی عاقبت خوشی برای آنها نخواهد داشت، ما چیزی را از دست نخواهیم داد و اینها هستند که فرصت‌ها را از دست خواهند داد.

صالحی درباره مذاکرات ایران با آژانس گفت: مذاکراتی که با آژانس داریم در پی توافقنامه‌ امضا شده سه ماه پیش با آقای امانو است که شش بند بود و مراحل پایانی خود را می‌گذراند؛ تصمیم‌گیری شد که در ادامه همکاری با آژانس مذاکرات را ادامه دهیم، مسائلی از قبل بود و دولت قبل زمینه‌هایی را آماده کرده بود که در امتداد تفاهمنامه‌های اولیه قدم‌هایی خواهیم داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مذاکره‌ای که با 1+5 انجام می‌دهیم درباره اقداماتی است که از طرف آنها و ما باید انجام شود که نیاز به کار وسیع دارد، یعنی هم کارشناسان ما و هم کارشناسان آژانس در این برهه شش ماهه مسوولیت سنگینی بر عهده دارند.

صالحی گفت: مذاکرات به گونه‌ای نباشد که مسائل دیگر ازجمله 1+5 را به حاشیه براند بنابراین دوستان ما در آژانس باید با صبر و حوصله مذاکرات با ایران را به پیش ببرند و با توجه به شرایطی که هستیم و کارشناسان هر دو طرف مشغول کارند بهتر است ما مسائل را با تأنی به پیش ببریم.

وی افزود: این‌که می‌گوییم مذاکرات را با تأمل پیش ببریم به این معنی است که اگر خیلی به مذاکرات با آژانس شتاب دهیم چون با 1+5 نیز داریم مذاکره می‌کنیم، اینها تداخل می‌کند بنابراین هیچیک نباید مانع کار دیگری شود.

صالحی درباره پیش بینی خود از آینده گفت: همواره آینده را خوب می‌دیدیم، اکنون نیز آینده را خوب می‌بینیم زیرا ایران روز به روز عزتمندتر شده است و ببینید کشوری که در جنگ تحمیلی می‌خواست مصیبت‌هایی بر ما تحمیل کند الآن در چه وضعی است؟ خوب است به وضع کشورهای اطراف ما نیز نگاه شود.

وی با اشاره به این‌که با قوت و قدرت راه خود را به پیش می‌بریم گفت: از هیچ دشمن و ملامتی نمی‌هراسیم البته با عقلانیت و حکمت کار می‌کنیم از دشمنی استقبال نمی‌کنیم اما تلاش ما رفع شر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: آینده این کشور روشن است و صحبت‌هایی که می‌شود راه به جایی نخواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها