جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر در فرهنگستان هنر گشایش یافت

گلایه از بی‌توجهی به هنرهای تجسمی

مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دوشنبه شب به میزبانی فرهنگستان هنر ایران در حالی برگزار شد که به طور همزمان هم هنرمندان این عرصه و هم مسئولان وزارت ارشاد از بی‌توجهی به این هنر گلایه کردند.
کد خبر: ۶۴۲۸۷۸

به گزارش مهر، علی مرادخانی معاون هنری ارشاد، نخستین سخنران این مراسم بود و در سخنانی گفت: هنرهای تجسمی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد، بنابراین باید در عرصه بین‌الملل و جهانی مطرح شود.

معاون هنری وزارت ارشاد افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به هنرهای تجسمی بی‌توجهی شده است که امیدوارم در آینده با حضور پرشور هنرمندان جوان و همکاری مسئولان و متولیان این مشکلات و موانع از بین برود.

وی در پایان سخنان خود از استقبال گسترده هنرمندان بویژه هنرمندان پیشکسوت از این جشنواره خبر داد و بیان کرد: این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور استادان تجسمی کشورمان رونق بیشتری یافته است.

در ادامه سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به ارائه آمار این جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره بین‌المللی فجر امسال در سه بخش ملی، بین‌المللی و مکمل برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بخش ملی این جشنواره در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، نگارگری و سرامیک هنری و در بخش بین‌الملل در زمینه عکس، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور و در بخش مکمل هم شامل فیلم‌های مستند تجسمی است. امسال 9 رشته با 15 گرایش را در جشنواره شاهد هستیم. وی درباره نمایش تمامی آثار فجر در یک فضای هنری نیز گفت: امسال برنامه‌ریزی برای نمایش تمامی آثار ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در یک فضای هنری صورت گرفته است، بنابراین در این دوره تمامی رشته‌های رقابتی در گالری‌های موسسه فرهنگی ، هنری صبا به نمایش گذاشته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها