وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاداب سازی مدارس یک بحث جدی است، خطاب به مسوولان سازمان نوسازی گفت: تلاش کنید دانش آموز که داخل مدرسه می شود احساس شادابی و جذابیت کند.
کد خبر: ۶۴۰۹۹۵
تاکید وزیر آموزش و پرورش بر شاداب‌سازی مدارس

علی اصغر فانی در نشستی با مدیران و کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: در سال‌های اخیر کار خوبی که در نوسازی انجام شده، ابتکار شناسایی و ایجاد منابع جدید در بودجه می باشد که جای تقدیر ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها مدارس بزرگ و شاداب ساخته می شوند، یادآور شد: در ژاپن منازل کوچک و مدارس بزرگ ساخته می شود و وقتی والدین قصد تنبیه دانش آموز را داشته باشند، می گویند فردا نمی گذاریم به مدرسه بروید.

فانی در خصوص ایمنی مدارس نیز اظهار کرد: براساس گزارش هایی که داشتیم، فضاهای آموزشی جدید در زلزله‌ها آسیبی ندیده اند و این خیلی خوب است.

وی درباره حادثه شین آباد گفت: ایمن سازی مدارس بسیار جدی است، بحث گرمایش و اتفاقات بدی که افتاده، جامعه را نسبت به آن حساس کرده است.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به بازدیدی که از یک مدرسه در پاریس داشته که قدمت آن 400 سال بوده و هنوز پابرجا بود، تاکید کرد: بحث تعمیر و نگهداری موضوع بسیار مهمی است از همین الان باید بخشی از اعتبارات به آن اختصاص پیدا کند و برای این بحث باید سرفصلی از اعتبارات نوسازی یا آموزش و پرورش به آن اختصاص یابد.

وی افزود: می شود از ظرفیت بخش خصوصی برای تعمیر و نگهداری کمک گرفت و هر چند تعمیر و نگهداری هزینه ای دارد ولی به صرفه تراست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رابطه نوسازی وآموزش وپرورش افزود: باید بر مدارسی که خیرین می سازند حتما سازمان نوسازی نظارت کند تا مقاوم سازی رعایت شده باشد.

به روز رسانی تجهیزات مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام توسط خیرین گفت: این حرکت به نفع آموزش و پرورش و خیرین می باشد.

وی متناسب سازی شرایط ساختمانی با شرایط زیستی منطقه را کاملا منطقی دانست و گفت: باید به دستاوردها و تجارب مردم در طول تاریخ در ساخت و سازها هم توجه کرد و از جمع بندی آن با روش های علمی، شاهد احداث مدارس بهتر باشیم.

فانی با تاکید به ایجاد واحد تحقیق و توسعه درسازمان نوسازی گفت: باید به سمتی برویم که ساخت مدارس به نحوی باشد که اگر زمانی احتیاج به آن مدرسه نبود امکان استفاده و جابجایی از اکثر مواد و مصالح در جایی دیگر باشد.

اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تکلیف است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:  معظم له اولین چیزی که به بنده فرمودند: تاکید بر اجرای جدی سند بود و اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، تکلیفی است که ما موظف به اجرای آن هستیم. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: نوسازی مدارس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها