چهره‌های سرشناس موسیقی ایران و جهان در طول یک هفته 101 اجرا خواهند داشت

فجر پُرستاره موسیقی ایران

در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر چهره‌های سرشناس موسیقی پاپ و سنتی از جمله سالار عقیلی، محمد معتمدی، علی قمصری، محمد اصفهانی، محسن یگانه، رضا یزدانی، رضا صادقی، شهرام شکوهی، سیروان خسروی و مازیار فلاحی روی صحنه خواهند رفت.
کد خبر: ۶۳۹۴۴۳

به گزارش جام‌جم، روز گذشته و در فاصله کمتر از 20 روز تا بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر جدول کامل آن اعلام شد و بر این اساس از بیست و چهارم بهمن تا اول اسفند 96 گروه با 101 اجرا روی صحنه می‌روند تا بزرگ ترین رویداد موسیقایی کشورمان امسال هم با رونق خاصی همراه باشد.

در جشنواره امسال 9 سالن تالار وحدت، سالن رودکی، ایوان شمس، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، سالن اریکه ایرانیان، فرهنگسرای ارسباران، خانه هنرمندان و برج میلاد به مدت یک هفته میزبان اجراهای جشنواره بین‌المللی موسیقی خواهد بود.

سنتی‌ها در تالار وحدت

تالار وحدت امسال در دو سئانس 18 و 15 دقیقه و 21 میزبان گروه‌های پرطرفدار موسیقی خواهد بود. از جمله این گروه‌ها می‌توان به اجرای گروه موسیقی «رستاک»، محمد اصفهانی، سالار عقیلی با همراهی گروه «راز و نیاز»، ارکستر آکادمیک تهران و اجرای مشترک علی قمصری و محمد معتمدی با عنوان «عبور» اشاره کرد.

البته تالار وحدت میزبان یکی از نوازندگان مشهور جهان هم خواهد بود؛ انور براهم یا انور ابراهیم عودنواز تونسی که امسال به جشنواره می‌آید و روزهای بیست و نهم و سی‌ام بهمن در دو سئانس به اجرای موسیقی می‌پردازد. این نوازنده ساز عود را وارد سبک‌های جاز و کارهای مدرن کرده ‌است. عمده شهرت او به دلیل نوآوری در ترکیب موسیقی سنتی و کلاسیک عربی با موسیقی جاز است.

اغلب اجراهای تالار وحدت مربوط به بخش جنبی است و فقط چهار اجرا از بخش‌های موسیقی بین‌الملل و نسلی دیگر در این تالار اجرا می‌شود. سالن رودکی هم در سه سئانس میزبان اجراهای جشنواره خواهد بود. در این سالن هم چهره‌هایی چون علیرضا مشایخی، سامان احتشامی و بابک شهرکی روی صحنه خواهند رفت. رسیتال فلوت و پیانوی علی باستانی‌نژاد با همراهی دو نوازنده خارجی و رسیتال پیانو از روسیه، دیگر اجراهای سالن رودکی خواهد بود. در این سالن آثار بخش‌های استعدادهای درخشان و رقابتی و برخی آثار بخش بین‌الملل روی صحنه خواهد رفت.

ایوان شمس و اجراهای بخش بین‌الملل

در ایوان شمس هر شب ساعت 21 گروه‌های موسیقی خارجی روی صحنه می‌روند و فقط شاهد یک اجرای ایرانی در این سالن خواهیم بود. گروه‌هایی از کشورهای هلند، جمهوری آذربایجان و کردستان عراق به جشنواره امسال می‌آیند و اجرای مشترک آلمان و ارمنستان در این سالن روی صحنه خواهد رفت. برج آزادی هم هر شب ساعت 19میزبان اجرای 14 گروه موسیقی خواهد بود و گروه‌های شهرستانی و گروه‌های موسیقی اقلیت‌های مذهبی در برج آزادی به اجرای موسیقی می‌پردازند. 11 اجرای بخش نسلی دیگر هم به فرهنگسرای ارسباران می‌رود و هر شب ساعت 20 به اجرای موسیقی می‌پردازند.

9 اجرا سهم بانوان از جشنواره امسال

فرهنگسرای نیاوران اما امسال میزان اجرای موسیقی بانوان خواهد بود. در این فرهنگسرا هر شب راس ساعت 18 و 15 دقیقه یکی از گروه‌های موسیقی بانوان روی صحنه می‌رود که از میان آنها می‌توان به نام‌هایی چون پری ملکی، سهیلا گرامی‌پور، بهار ایلچی و ژیوار شیخ‌الاسلامی اشاره کرد. سالن اریکه ایرانیان امسال میزبان هفت گروه موسیقی خواهد بود که چهار گروه از آنها برای کودکان و نوجوانان موسیقی اجرا خواهد کرد. اجراهای این سالن هم هر شب 18 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد. خانه هنرمندان هم قرار است هر روز صبح ساعت 10 و 30 دقیقه به نمایش فیلم‌های مستند مرتبط با حوزه موسیقی بپردازد.

ستاره‌های پاپ در برج میلاد

گروه‌های موسیقی پاپ هم مانند سال گذشته در بخش جنبی جشنواره و در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌روند. در این بخش چهره‌هایی چون رضا صادقی، رضا یزدانی، بهنام صفوی، شهرام شکوهی، سیروان خسروی، گروه سون، محسن یگانه، علی عبدالمالکی، محمد علیزاده، حمید عسگری و مازیار فلاحی حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها