10 بازی و فقط یک گل خورده!

آمار حیرت انگیز استقلال در نیم فصل دوم

استقلال در هشت بازی نیم فصل دوم تنها 6 گل به ثمر رسانده و یکی از ضعیف ترین خط حمله های لیگ برتر در نیم فصل دوم را در اختیار دارد.
کد خبر: ۶۳۸۵۴۰
آمار حیرت انگیز استقلال در نیم فصل دوم

به گزارش جام جم ورزشی ، ماندن پشت دیوار دفاعی استقلال این روزها به کابوس تمام مهاجمان لیگ برتر تبدیل شده و آمار و ارقام نشان می دهد که قلعه نویی که طی سالهای قبل با شیوه های تهاجمی به جنگ رقبا می رفت این روزها برای کسب دومین قهرمانی پیاپی به روش های تدافعی متوسل شده و گل نخوردن را در اولویت قرار داده است. استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر 8 بار به میدان رفته و خط دفاعی این تیم تنها یک بار و آن هم در هفته نوزدهم و مقابل صبا تسلیم شده است. رضا عنایتی، تنها مهاجم لیگ برتر است که توانسته در نیم فصل دوم دروازه استقلال را باز کند و تلاش سایر مهاجمان برای عبور از سد بلند آبی ها نافرجام مانده است. رکورد خط دفاعی استقلال با مرور سه بازی اسن تیم در جام حذفی شگفت انگیز تر به نظر می رسد. آنها پس از شروع نیم فصل دوم، سه بار هم در جام حذفی مقابل کاسپین قزوین، ملوان و ذوب آهن به میدان رفته اند و عجیب اینکه در این سه بازی هم گلی دریافت نکردند تا رکورد یک گل خورده در 10 بازی را به ثبت برسانند. چنین آمار حیرت انگیزی در حالی به ثبت رسیده که پژمان منتظری، یکی از ارکان دفاعی استقلال در نیم فصل دوم از این تیم جدا شد، هاشم بیک زاده هم چندین بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد و جدایی ناگهانی جواد نکونام هم  نتوانست خللی در روند خیره کننده سازمان دفاعی اسقلال وارد کند. امیر قلعه نویی که قبل از بازگشت دوباره به استقلال با اندیشه های تهاجمی اش شناخته می شد و در تراکتورسازی و سپاهان با شیوه های تهاجمی به میدان می رفت، به نظر می رسد تغییر رویه داده و همسو با فضای فعلی فوتبال ایران به شدت نتیجه گرا شده است. قلعه نویی را می توان پیشقراول ارائه فوتبال دفاعی در لیگ باشگاهی ایران دانست. آن چنانکه او فصل گذشته هم بواسطه بردهای خفیف و یک بر صفر و استحکام بخشیدن به خط دفاعی تیمش، یک جام را به کلکسیون افتخاراتش افزود و باعث شد تا سایر مربیان لیگ برتری هم در این فصل شیوه او را در پیش بگیرند. فرمول قلعه نویی برای محکم کردن کمربند خط دفاعی تیمش چندان هم پیچیده نیست. کسانی که این روزها از نزدیک تمرینات استقلال را مشاهده می کنند خوب می دانند که او بر بستن فضا ها تاکید دارد و به بازیکنانش تاکید می کند که هنگام از دست دادن توپ در زمین خودی تجمع کنند؛ روشی که پس از به ثمر رسیدن گل برتری استقلال در برابر رقبا به وضوح در نوع بازی این تیم قابل مشاهده است و آنها با همین ترفند بازیهای دشوار از جمله دربی بزرگ پایتخت را از سر گذرانده اند. استقلال در نیم فصل دوم هشت بار به میدان رفته که حاصل آن دو تساوی بدون گل و 4 برد یک بر صفر بوده و آنها تنها دردو بازی بیش از یک گل به ثمر رسانده اند. شاگردان قلعه نویی سه بار هم در جام حذفی به میدان رفته اند که حاصل آن دو برد یک بر صفر مقابل کاسپین قزوین و ذوب آهن و یک برد دو بر صفر در برابر ملوان بوده است. صدرنشین لیگ برتر در هشت بازی نیم فصل دوم تنها 6 گل به ثمر رسانده و یکی از ضعیف ترین خط حمله های لیگ برتر در نیم فصل دوم را در اختیار دارد اما فراموش نکنیم که استقلال فصل قبل هم که قهرمان شد، چهارمین خط حمله و بهترین خط دفاعی لیگ برتر با 18 گل خورده را در اختیار داشت. دکترین قلعه نویی که همان نباختن در دربی ، کسب برد با حداقل گل و در نهایت بالای سر بردن جام قهرمانی است، شاید از نظر عموم مذموم به نظر برسد اما استقلال با همین شیوه فصل قبل قهرمان شد و امسال هم مدعی کسب دو جام است.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
لطفاً عادلانه قضاوت كنید علیه مربی كارنامه دار و موفق جبهه نگیرید ، بازیهای لیگ این فصل از جانب هر تیم استراتژی خاص خودشو دارد و به زیبا بازی كردن اهمیت نمیدن همه تیمها فقط امتیاز میخوان این چه ربطی به استقلال و مربیش داره

نیازمندی ها