قصاص برای قتل راننده با قیچی

پسر جوان که در پی درگیری بر سر کرایه وانت، راننده آن را با ضربات قیچی به قتل رسانده بود، با تائید حکم اعدامش در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۷۴۶۸

به گزارش مهر، بیست و هشتم آبان سال گذشته، خبر مرگ جوانی در یکی از مراکز درمانی در شهرستان چهاردانگه اسلامشهر به ماموران اطلاع‌رسانی و معلوم شد مرد جوان با ضربات قیچی مجروح و پس از انتقال به مراکز درمانی بر اثر شدت خونریزی جان باخته است.

با دستور قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و در تحقیق از شاهدان حادثه مشخص شد مقتول به نام مسعود با مجید (قاتل) بر سر کرایه خودرو درگیر و با ضربات قیچی به ناحیه سینه کشته شده است.

متهم 21 روز پس از جنایت با مراجعه به پلیس، خود را تسلیم کرد و گفت: روز حادثه مسعود با خودروی وانت به کارگاه تولیدی مبل ما آمد. من با قیچی در حال بریدن پارچه بودم که بر سر کرایه خودرو با هم درگیر شدیم و من با قیچی‌ای که در دستم بود، به سینه مسعود ضربه زده و فرار کردم.

پس از تحقیقات مقدماتی و بازسازی صحنه قتل، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه که اسفند سال گذشته برگزار شد، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: مجید بیست و سه ساله متهم به قتل سعید در روز بیست و هشتم آبان سال 91 است. او پس از قتل از محل متواری شد و نوزدهم آذر خود را به ماموران تسلیم کرد. حال با توجه به نظریه پزشکی قانونی، تقاضای اولیای دم، گزارش مرجع انتظامی و اعترافات متهم، او را مجرم شناخته و درخواست مجازات دارم.

در ادامه، مادر مقتول نیز به عنوان اولیای دم در جایگاه قرار گرفت و برای قاتل پسرش، تقاضای قصاص کرد.

رئیس دادگاه سپس اتهام قتل عمد را به مجید تفهیم کرد که متهم در دفاع از خود گفت: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم. روز حادثه بر سر کرایه خودرو با مسعود (مقتول) درگیر شدیم و او مرا بشدت کتک زد. در آن لحظه در حال کار با قیچی بودم و قبول دارم با آن، ضربه‌ای به دست و کمر مقتول زده‌ام، اما ضربه به قلب او را قبول ندارم. من فقط در این درگیری از خودم دفاع کردم.

در ادامه شاهدان ماجرا با حضور در دادگاه، به تشریح ماجرا پرداختند.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شدند. قضات دادگاه پس از بررسی پرونده و دفاعیات متهم، او را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم به حکم مجازاتش، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دیوان عالی کشور ارسال و حکم قصاص از سوی قضات این شعبه تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها