ساخت جنگنده با پرینتر سه‌بعدی

شرکت BAE اعلام کرده است، جت جنگنده تورنادو که تست‌های پروازی را با موفقیت در انگلستان به پایان رسانده، مجهز به قطعات فلزی است که از طریق پرینترهای سه‌بعدی تولید شده است.به گزارش spacemart این هواپیمای جنگنده، مجهز به یک پوشش محافظ برای کابین خلبان و سیستم‌های رادیویی و یک گارد محافظ روی چرخ‌های هواپیما هنگام فرود است و همچنین قطعات محافظی روی در ورودی مدخل هوای آن قرار دارد که همگی به وسیله چاپگرهای سه‌بعدی تولید شده است.
کد خبر: ۶۳۷۳۶۲

تابستان گذشته ناسا اعلام کرده بود اجزای موتور موشکی که از طریق چاپگرهای سه‌بعدی تولید شده با موفقیت، تست پروازی موشک را به پایان رسانده است. این تلاش‌ها از آنجا سرچشمه می‌گیرد که کمپانی‌های بزرگ هوا فضایی به دنبال راه‌های ارزان‌تر و سریع‌تر برای تولید قطعات مهندسی هستند. ​مایک مورای​ رئیس بخش یکپارچه‌سازی فریم‌های هوایی در کمپانی سیستم‌های BAE پس از پرواز آزمایشی و موفقیت‌آمیز جنگنده تورنادو در فرودگاه شرکت BAE در وارتون در شمال غرب انگلستان می‌گوید: دیگر مجبور نیستید که در یک جای خاص و شرایط ویژه این قطعات را تولید کنید. می‌توانید هر چه را می‌خواهید در محل تعمیر هواپیما، تولید و همان‌جا نصبش کنید.

این کمپانی اعلام کرده، هزینه تولید برخی قطعاتی که در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی در شرق انگلستان تولید شده، کمتر از صد پوند است و این موضوع نشان می‌دهد این روش به‌طور بالقوه صدها هزار پوند در سال صرفه‌جویی به همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها