فیروز کریمی می‌گوید عادل فردوسی پور در حق او نامردی کرده. او معتقد است برنامه «90» از اصل خود دور شده است.
کد خبر: ۶۳۶۸۷۳
فیروز کریمی: کار فردوسی پور نامردی بود!

فیروز کریمی، سرمربی سابق تیم های پاس، استقلال و راه آهن در گفت و گویی صحبت‌های جالبی را انجام داده است. او با تمجید از عادل فردوسی‌پور،‌ در عین حال گفت، صحنه ای که او در برنامه 90 پخش کرد و باعث محرومیتش شد بحث ناجوانمردی نبود، بلکه نامردی بود. کریمی همچنین بزرگ‌ترین اشتباه ورزشی خود را حضور در استقلال در زمان نامناسب عنوان کرد.

قسمت‌هایی از این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

کدام بازیکن در دوران مربیگری روی اعصابش بود: رضا تاتار خیلی روی اعصابم بود. وحشتناک کار را دیر یاد می‌گرفت.

عادل فردوسی‌پور: برای تملق نمی‌گویم، اما او به اندازه خودش به فوتبال ما خدمت کرده است. اما برنامه‌اش یکنواخت شده و دیگر همه چیز از «90» در آورده است. عکس «90»، دوربین «90» ، چند وقت دیگر آشپزی «90» هم بیرون می‌آید. اما جدا از این که برنامه‌اش از اصل خودش دور شده به فوتبال ما خدمت کرده. زمانی که سرمربی استقلال بودم یک بار من را روی خط آورد و می‌خواست درباره علت دواندن بازیکنان بعد از بازی بپرسد. معمولا سوال 30 ثانیه است و جواب یک ربع. اما او یک ربع از من سوال پرسید و گفت وقتمان کم است. لطفا در دو دقیقه‌ جواب دهید. من هم گفتم دو دقیقه‌ زمان نمی‌خواهم و در پنج ثانیه جواب می‌دهم. دواندم که دواندم، خوب کاری کردم.

صحنه ای که عادل نشان داد و باعث محرومیت من شد بحث ناجوانمردی نبود، بلکه نامردی بود. خیلی هم نامردی بود. آن هم برای من که همیشه در کنار مردم بودم و با کارگر ساده در کنار خیابان روبوسی می‌کنم. حالا یک غربیه در فوتبالمان آمده بود و من در دقایق آخر بازی عصبی بودم. البته حرکت زشت و زننده‌ای انجام دادم. خودم هم قبول دارم. اما نباید این صحنه جهانی می‌شد. با نشان دادن این صحنه عادل هم به من صدمه زد و هم به فوتبال ما. از شانس ما هفته‌ مبارزه با "نژاد پرستی" هم بود و منجر به محرومیت هشت جلسه‌ای من شد. کار عادل آخر نامردی بود. او نشان داد که حتی منافع برنامه خودش را به منافع ورزش کشور هم ترجیح می‌دهد.

بزرگ‌ترین اشتباه ورزشی؟ بزرگ‌ترین اشتباه ورزشی من این بود که بد زمانی به استقلال رفتم. خیلی دوست داشتم در دوره‌ای به این تیم می‌رفتم که بتوانم خدمت کنم. به هر حال تیمی که مربی با نفرات و سلیقه خودش می‌بندد خیلی متفاوت است با تیمی که از قبل بسته شده. با این حال من 100 بار دیگر هم به پای استقلال می‌سوزم.

فتح‌الله‌زاده؟ کار کردن با فتح‌الله‌زاده عشق می‌خواهد. به قولی با سلاح محبت می‌شود گردنش را انداخت. اما برای فتح‌الله‌زاده با سلاح آر پی جی هم نمی‌شود یک انگشتش را خدشه دار کرد. به نظر من یکی از موفق‌ترین مدیران ورزشی ماست.

پاس؟ حاصل عمر ورزشی من.

پرسپولیس؟ قطب بدون چون و چرای فوتبال آسیا. در زمان حبیب کاشانی صحبت‌هایی برای آمدنم به پرسپولیس شد، اما آن صحبت‌ها ادامه دار نبود و پیشنهاد به جایی نرسید.

محرومیت؟ یار همیشگی من.

کمیته‌ انضباطی؟ امیدوارم یک روز بیاید که کلیه دادسراها جمع شود و فوتبال ما هم به جایی برسد که این کمیته‌ انضباطی جمع شود و برود پی کارش. بیشتر جرایمی که کمیته‌ انضباطی برای من بریده حق خانواده من بوده که گرفته است. اگر کفاشیان می‌خواهد از او راضی باشم و در قیامت یقه‌اش را نگیرم باید سه دانگ فدراسیون را به نام من کند. البته سهم من بیشتر از سه دانگ است، ولی به همان راضی‌ام.

ف.ک ؟ همان قضیه به فوتبال ما گند زد و رفت. ما به عزیز محمدی هر کسی را که گفتیم او گفت نه! منظور من این فرد نیست. یک روز با همه "ف.ک" ها جمع شدیم و گفتیم آقا منظورت چه کسی بود؟ او هم گفت که هیچ کدام شماها نیستید. پس مشخص شد که اشکال کار از همان "فری کله پز " معروف بوده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امید
Malaysia
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
۰
۰
فردوسی پور خودش تحمل شنیدن انتقادنداره...
الیاس حداد
United States
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
۰
۰
فیروز كریمی دوستتان داریم!!

نیازمندی ها