ثمری در گفت و گو با جام جم ورزشی:

قایقرانان در برف گیر کرده اند

فدراسیونی که به حال خود رها شد

هیچ کس حالی از قایقرانی نمی پرسد

فدراسیونی که از 2 سال پیش به حال خود رها شده است.
کد خبر: ۶۳۵۵۹۶
هیچ کس حالی از قایقرانی نمی پرسد

به گزارش جام جم ورزشی، فدراسیون قایقرانی ایران، کمتر از دو دهه توانست در رشته های مختلف به  رشد و توسعه خوبی دست پیدا کند و در بخش قهرمانی نیز در سطح آسیا مدعی کشورهای قدرتمند شد، به طوری که پرچم ایران در میادین بزرگ آسیایی بارها بالا رفت. در این بین نباید مسابقات جهانی را فراموش کرد، چرا که در رشته روئینگ نام ایران به عنوان قهرمان و مدال آور به ثبت رسید.

اما از 2 سال پیش قایقرانی ایران پس از برکناری احمد دنیامالی رئیس سابق، در مسیر سراشیبی قرار گرفت و اینبار با سرعت در جهت عکس پارو زدن را آغاز کرد. تا جایی که ورزشکاران رشته آب های آرام به خاطر نداشتن خوابگاه و غذای مناسب تمرین را ترک کردند، آن هم در فاصله چند ماه مانده تا بازی های آسیایی اینچوان کره جنوبی، به طوری که مسئولان فعلی فدراسیون برای حفظ ته مانده این ورزش در بخش قهرمانی دست به دامن وزارت ورزش شدند که به داد برسید.

بالاخره هزینه ای از سوی وزارت به حساب فدراسیون واریز شد، که بخشی از معوقه های ورزشکاران پرداخت شود، خوابگاه  و رستوران نیز عوض شد و همین امر موجب شد که ورزشکاران پس از نزدیک به 3 هفته عدم تمرین به اردو بازگردند.

همه عدم ثبات مدیریتی را دلیل اصلی این مشکلات عنوان می کنند ،اما مسئله مهم این است که پس از 2 سال هنوز مسئولان وزارت ورزش به یک تصمیم جامع و قاطع برای مشخص شدن وضعیت فدراسیون نرسیده اند.

پس از دنیامالی و در 2 سال گذشته، شروین اسبقیان به عنوان سرپرست، خسرو ابرهیمی به عنوان رئیس  و احمد گواری به عنوان سرپرست فعلی هدایت این کشتی سردرگم را بر عهده گرفته اند.

آبان ماه سال جاری وزارت ورزش از نامزدهای تایید شده به لحاظ صلاحیت، ثبت نام کرد ،اما هنوز خبری از برگزاری مجمع نیست و خانواده بزرگ قایقرانی در انتظار برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون است.

به نظر می رسد این فدراسیون از سوی وزارت ورزش فراموش شده است، اما مسئله مهم در این بین رها شدن ورزشکارانی است که عمر و وقت خود در اردوهای تیم ملی به امید کسب موفقیت در میادین بزرگ هزینه کرده اند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها