jamejamsara
سرا خواندنی ها کد خبر: ۶۳۴۳۳۵   ۲۱ دی ۱۳۹۲  |  ۰۹:۵۵

جناب طائب فرموده‌اند محمود احمدی‌نژاد با ماشینی که ۱۸۰ تا می‌رفت ۲۰۰ تا رفته و پدر همه را درآورده است! طنزنویس «قانون» از ۷ زاویه قضیه را بررسی کرده تا دریابد چرا ۲۰۰ تا می‌رفت؟ آیا رانندگی بلد بود؟

۱: محمود خان تا قبل از دوره ریاست جمهوری سوار پژوی ۵۰۴ بوده، با آن ‌‌نهایت سرعتی که می‌توان رفت۱۴۰ تاست، اگر خیلی سرحال باشد و بی‌رنگ، بیمه و معاینه هم داشته باشد، ۱۵۰ تا هم می‌شود رفت! یعنی حتی اگر مجبور هم بود، نمی‌توانست ۲۰۰ تا برود.
۲: جناب طائب! ما که از اول می‌گفتیم محمود جان رانندگی بلد نیست، منتها کسی اجازه نمی‌داد پیاده شویم! نزدیک بود مارا به کشتن دهد؛ یکبار با سرعت ۱۶۰-۱۵۰ تا با چند عابر پیاده تصادف کرد، هرکاری کردیم بماند تا مامور بیاید نماند! بعدش مامور آمد دید ما آنجاییم مارا گرفت و جریمه کرد.
۳: فقط تند رفتنش نبود جناب طائب! دست‌فرمانش هم افتضاح بود. باسرعت پایین هم که می‌رفت، همه‌اش مواظب بودیم به درو دیوار نزند. شما دورتادور ماشین را ملاحظه کنید؛ پراز خط‌خطی و ضرب خوردگی است. یکبار نشد ماشین را بخواهد از پارک در بیاورد و به جایی نزند.
۴: آقای طائب! مطمئن نیستم، ولی به گمانم محمود جان گواهینامه ندارد. البته توروخدا بین خودمان باشد‌ها! چون یکبار که صحبت‌هایشان را یواشکی گوش می‌دادم فهمیدم گواهینامه‌اش بهار می‌آید. هنوز هم می‌گوید قرار است بهار بیاید! نمی‌دانم می‌گویند از گواهینامه یکی از نزدیکانش استفاده می‌کرده.
۵: البته سابقه رانندگی استاد محمود ما از قدیم بد بود! نه اینکه ایرادی داشته باشد‌ها! بالاخره هرکس در یک زمینه‌هایی استعداد ندارد. ایشان هم باید مثل حسن روحانی که راحت گفت سرهنگ نیستم، می‌گفتند من شوماخر نیستم، فوتبالیستم!
۶: جناب طائب! بدبختی ما الان دیگر محمود نیست. ایشان دیگر رفته. مشکل آنجاست که الان شوماخر را هم بیاورند، بازهم مسافر می‌ترسد، فکر می‌کند محمود است!
۷: خواهشا به این دوستانی که رانندگی بلد نیستند بگویید پشت فرمان ننشینند. چه کاری‌ست که آدم رانندگی بلد نباشد بعدش مدام تاکید کند که بلد است؟ مثلا همین حمید رسایی خودمان! خب، ایشان به یکباره با پای پیاده آمده است پشت فرمان مازراتی! خب، طبیعی است تصادف کند! الان هم که همه به فکر تعمیر ماشین‌اند، اجازه نمی‌دهد کارشان را بکنند.
خلاصه اینکه رانندگی کار هر کس نیست.
>> قانون/ سعید هوشیار

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ابتکار عمل ایران و بن بست طرف‌ های غربی

ابتکار عمل ایران و بن بست طرف‌ های غربی

با روی کار آمدن کابینه سیزدهم، نگاه این دولت نسبت به انجام مذاکرات متفاوت از گذشته بود. اگرچه پیگیری توافق هسته‌ ای، تصمیمی کلان بوده و هست اما چگونگی راهبرد مذاکرات به دولت‌ها بستگی دارد.

ماجرای اروپای آشفته

ماجرای اروپای آشفته

آنگلا مرکل، صدراعظم سرزمین ژرمن‌ ها رسما از معادلات سیاسی و اجرایی کشورش کنار رفت تا اولاف شولتس و سوسیال‌ دموکرات‌ ها پس از ۱۶سال رسما در راس هرم قدرت در برلین قرار گیرند.

شکست آلودگی با تعامل مدیران

شکست آلودگی با تعامل مدیران

هوای بسیاری از کلانشهرهای کشور آلوده و ترافیک همچنان از مشکلات اصلی شهروندان است. با این حال در چند روز اخیر خبرها از کاهش ۱۰درصدی ترافیک صبحگاهی و ۱۳تا ۱۵درصدی ترافیک عصرگاهی در کلانشهر تهران حکایت دارد؛ اتفاقی که اگر تداوم داشته باشد می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی در کلانشهری مانند تهران منجر شود زیرا کاهش ترافیک از آلودگی‌هوای تهران می‌کاهد و در بهبود سلامت‌روان شهروندان نیز بی‌تاثیر نیست.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر

نیازمندی ها