روی خط جام​جم ورزشی

ژاوی: مسی ثابت کرد بهترین است

مسی بازگشت فوق‌العاده‌ای به ترکیب بارسلونا داشت، این فوق‌ستاره آرژانتینی که به دلیل مصدومیت مدت‌ها از میدان دور بود، در بازگشت برای تیمش گلزنی کرد.
کد خبر: ۶۳۴۲۵۹

بارسلونا در هفته هجدهم لالیگا موفق شد ختافه را 4 بر صفر شکست دهد که گل‌های سوم و چهارم بارسلونا را مسی به ثمر رساند. ژاوی هافبک تیم بارسلونا در این رابطه گفت: با این‌ که مسی مدت زمان زیادی در ترکیب بارسلونا حضور نداشت، اما در بازگشت همه را متعجب کرد. او با بازگشت فوق‌العاده‌ای که داشت ثابت کرد بهترین بازیکن دنیاست. او عطش زیادی برای گلزنی دارد و علاوه بر آن در دیگر بازیکنان نیز تحرک ایجاد می‌کند.

زمزمه‌های فروش دی ماریا

با این‌ که باشگاه رئال‌مادرید اعلام کرده بود تصمیمی برای فروش ملی‌پوش آرژانتینی خود یعنی دی ماریا ندارد، اما مارکا از فروش این بازیکن خبر داد. گویا دی ماریا اختلافاتی را با سران باشگاه رئال‌مادرید بر سر افزایش دستمزد پیدا کرده که این موضوع باعث شده تا باشگاه به فکر فروش این بازیکن بیفتد. تا چندی پیش موناکوی فرانسه سرسختانه خواهان امضای قرارداد با این بازیکن بود. بجز این تیم میلیونر فرانسوی، منچستریونایتد هم خواهان او بود. اکنون به نظر می‌آید خود دی ماریا هم برای جدایی از رئال تمایل داشته باشد.

بایرن؛ بهترین تیم فوتبال جهان

از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار؛ بایرن‌مونیخ و یوپ هاینکس به ترتیب به عنوان بهترین تیم فوتبال جهان و بهترین مربی جهان در سال 2013 انتخاب شدند.بایرن‌مونیخ در سال 2013 قهرمان بوندسلیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان شد. باواریایی‌ها هم‌چنین در این سال موفق شدند با پپ گوآردیولا، سرمربی جدید اسپانیایی خود سوپر جام فوتبال اروپا و جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کنند.بایرن با کسب 370 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و رئال‌مادرید با 290 و چلسی با 273 امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.آتلتیکومادرید با 251 و بارسلونا هم با 247 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. بایرن اولین تیم آلمانی است که عنوان بهترین تیم جهان را به دست می‌آورد. در رده بندی باشگاه های آسیا نیز تیم استقلال بعداز گوانگجوی چین و اف سی سئول کره جنوبی به عنوان سومین تیم برتر قاره معرفی شد.یوپ هاینکس نیز با کسب 216 امتیاز و با اختلاف زیاد نسبت به دیگر نامزدها عنوان بهترین مربی سال 2013 را به خود اختصاص داد و یورگن کلوپ، سرمربی بورسیا دورتموند که این تیم را نایب قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا کرد با 101 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.سیمــــــئونه، سرمربی آرژانتینی آتلتیکومادرید با 61 امتیاز سوم شد و جایگاه چهارم هم به فـــرگوسن، سرمربی سابق منچستریونایتد رسید که تنها 33 امتیاز را به خود اختصاص داد.

حذف اینترمیلان از جام حذفی

اینترمیلان که در این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا بسیار بد نتیجه می‌گیرد در جام حذفی هم تیره‌روزی‌هایش ادامه پیدا کرد و با شکست مقابل اودینزه حذف شد.

در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا اودینزه موفق شد در ورزشگاه خانگی خود با یک گل اینتر بحران زده را از پیش‌رو بردارد تا والتر ماتزاری، سرمربی باتجربه اینتر خطر اخراج را احساس کند. تک گل اودینزه را در این دیدار دی‌ماتئوس در دقیقه‌ 32 به ثمر رساند.

هازارد از چلسی جدا می‌شود

ادن هازارد در آستانه جدایی از چلسی و پیوستن به تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه قرار گرفته است.

هازارد بیست و سه ساله بلژیکی که پیش از این در لوشامپیونه فرانسه برای تیم لیل بازی کرده است دوباره در آستانه بازگشت به این لیگ است. پاریسی‌ها در تلاشند این هافبک بلژیکی را در نقل و انتقالات زمستانی به خدمت بگیرند، امــــــا در صورت تحقق نیافتن این برنامه منتظر این بازیکن در پایان فصل خواهند نشست. ایــن بازیکن 40 میلیون پوند قیمت‌گذاری شده است.

رونالدینیو در برزیل خداحافظی می‌کند

رونالدینیو بهترین بازیکن سابق فوتبال جهان قرارداد خود را با تیم برزیلی مینیرو یک سال دیگر تمدید و اعلام کرد فوتبال خود را در برزیل به پایان می‌رساند.پیش از این اخبار متعددی در رابطه با بازگشت رونالدینیو به فوتبال اروپا به گوش می‌رسید و عنوان می‌شد این بازیکن بزودی راه لیگ ترکیه و باشگاه فنرباغچه را در پیش می‌گیرد، اما در نهایت با تمدید قرارداد با می‌نیرو به این شایعات پایان داد.

توره، بهترین بازیکن قاره آفریقا

مهاجم تیم منچسترسیتی و سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه به ترتیب به عنوان بهترین بازیکن و بهترین مربی سال 2013 قاره آفریقا انتخاب شدند.

مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال آفریقا در لاگوس نیجریه برگزار شد و یحیی توره بازیکن تیم ملی ساحل عاج برای سومین بار پیاپی به عنوان برترین بازیکن فوتبال قاره آفریقا در سال 2013 انتخاب شد.

همچنین در این مراسم استفان کشی سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه به عنوان بهترین مربی سال 2013 قاره آفریقا انتخاب شد. تیم ملی فوتبال نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل در گروه ششم با تیم ملی کشورمان، آرژانتین و بوسنی هرزگوین هم گروه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها