شبکه اسکای‌نیوز عربی گزارش داد، محاکمه محمد مرسی به تاریخ یکم فوریه (12بهمن) موکول شده است. این درحالی است که دیروز قرار بود دومین جلسه دادگاه مرسی برگزار شود. به همین مناسبت اخوان‌المسلمین از طرفداران خود خواسته بود مقابل این دادگاه دست به تظاهرات بزنند.
کد خبر: ۶۳۳۷۰۳

به گزارش ایسنا، دادگاه کیفری شمال قاهره با اعلام به تعویق افتادن دومین جلسه محاکمه محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر، دلیل آن را شرایط نابسامان جوی عنوان کرد. قرار بود دیروز دومین جلسه محاکمه محمد مرسی و 14 نفر از رهبران و اعضای اخوان‌المسلمین به اتهام کشتار تظاهرکنندگان در اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه مصر برگزار شود. پیشتر تلویزیون مصر گزارش داده بود که به دلیل شرایط نابسامان جوی، این امکان به وجود نیامده که مرسی از زندان برج العرب به محل دادگاه در قاهره منتقل شود. روز سه‌شنبه وزارت کشور ضمن هشدار نسبت به هرگونه تجمع یا تلاش برای به تعطیل کشاندن جلسه محاکمه اعلام کرد، 20 هزار نیروی امنیتی برای برقراری امنیت و انتقال متهمان از زندان به دادگاه، مستقر شده‌اند. محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر اعلام کرد: فقط کسانی حق ورود به صحن دادگاه را دارند که از مشاور رئیس دادگاه مجوز داشته باشند.

از سوی دیگر، «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» از تمامی شهروندان مصری خواسته بود روز چهارشنبه (دیروز) همزمان با جلسه دوم محاکمه مرسی تظاهرات کنند. درهمین زمینه روز گذشته تعداد زیادی از طرفداران اخوان‌المسلمین با برگزاری تظاهرات و در دست داشتن تصاویر کشته‌شدگان و نمادهای «رابعه العدویه» خواهان سقوط «کودتای نظامی» و بازگشت مصر به روند دموکراسی شدند. برخی گزارش‌ها حاکی است، بین نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان، درگیری پراکنده به وقوع پیوسته است.

محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در اظهاراتی تهدید کرده بود اگر همچنان بر محاکمه وی اصرار شود، دست به افشاگری علیه طرف‌های مختلف خواهد زد. مرسی همچنین گفته بود، اصرار بر محاکمه وی به معنای گشوده شدن همه پرونده‌ها خواهد بود .

تحولات مصر درحالی جریان دارد که گفته می‌شود همه‌پرسی برای قانون اساسی جدید مصر درخارج از کشور شروع شده است. اولین شعبه رای‌گیری برای این همه‌پرسی در شهر «ولینگتون» پایتخت نیوزیلند دیروز کار خود را آغاز کرد. وزارت خارجه مصر می‌گوید، تعداد مصری‌های مقیم خارج که می‌توانند در همه‌پرسی شرکت کنند، بالغ بر 680 هزار و 775 نفر است و همه‌پرسی در 138 دفتر سفارت و کنسولگری مصر در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها