رئیس سازمان غذا و دارو:

مواد اولیه پنی‌سیلین از چین وارد می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هیچ وقت داروی آماده پنی‌سیلین چینی وارد کشور نشده است و شایعه مرگ بر اثر تزریق این دارو که سال گذشته مطرح شده بود، از اساس کذب است و فقط مواد اولیه پنی‌سیلین را از چین وارد می‌کنیم که کاملا تحت نظارت است.
کد خبر: ۶۲۹۸۶۴

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس درباره شایعه واردات پنی‌سیلین از چین گفت: به هیچ وجه واردات دارو از چین نداریم و داروی پنی‌سیلین آماده نیز تاکنون از چین وارد کشور نشده است. وی تاکید کرد: ما نیز مانند بیشتر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی، مواد اولیه دارویی از جمله مواد اولیه پنی‌سیلین را از چین یا هند وارد می‌کنیم، چون این کشورها صادرکننده اصلی مواد اولیه دارویی به تمام دنیا هستند.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، قطعا تاکنون حتی یک مورد داروی ساخته شده از چین وارد کشور نشده است و درباره آنتی‌بیوتیک‌ها و از جمله پنی‌سیلین، بخش زیادی از مصرف کشور تولید داخل است. دیناروند گفت: اگر افرادی در کشور باشند که بعد از تزریق پنی‌سیلین دچار آسیب و عوارض شده باشند، باید مشخص شود که این عارضه ناشی از عوارض دارو بوده است یا به شیوه تزریق مربوط است.

معاون وزیر بهداشت افزود: به هر حال هر دارویی عوارضی هم دارد و مثلا ممکن است در هر 20 میلیون تزریق یک عارضه جدی هم وجود داشته باشد.

وی گفت: حتی درباره واکسیناسیون هم واکسن‌ها ممکن است از هر صد هزار نفر در دو نفر مشکلات و آ‌سیب‌هایی ایجاد کند، اما به دلیل منابع و سود زیادی که از تزریق آنها برای جامعه به وجود می‌آید، نمی‌توانیم برای دو نفر، صدها نفر را از سود و منابع واکسن محروم کنیم و واکسیناسیون را متوقف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها