هنوز برای تصدی هدایت تیم امید به توافق نهایی نرسیده‌ام

وینگادا:ایران می تواند در برزیل شگفتی ساز شود

رفتار تبعیض آمیز در قبال دختران فوتبالیست

وقتی صورت مسأله پاک می‌شود!

اگر اهل شب زنده‌داری و دیدن برنامه‌هایی مثل 90 نباشید، به سادگی تمام می‌توانید با یک جستجوی ساده اینترنتی فیلمی کوتاه به دست آورید که هم موجب خنده‌ است و هم بسیار غم‌انگیز.
کد خبر: ۶۲۹۵۴۷
وقتی صورت مسأله پاک می‌شود!

سایت جام جم ورزشی- «گلایه‌های دختران فوتبالیست استقلال» حکایت تیمی بود که بازیکنانش به علّت کمبود بودجه مجبور بودند شب را با نان و پنیر و «خیار و گوجه» سر کنند! در خانه سرپرست تیم اقامت داشته باشند و حتی گاهی به جای غذا، شیر و کیک مصرف کنند!

البته این شرایط مختص این تیم فوتبال نیست و بسیاری از تبعیض‌های موجود می‌نالند. در جامعه‌ای که برخی تیمها و نفرات، حقوق‌های میلیاردی دارند، تیمهایی نیز هستند که از پس ساده‌ترین کارهای خود نیز برنمی‌آیند و گاهی حتی نمی‌توانند لباس یکدست برای بازیکنان خود، تهیه کنند! با این حال تاکنون حتی یک بار نیز در فوتبال ایران اتفاق نیفتاده که به تیمهای بدهکار، اجازه بازی داده نشود تا بالاخره تکلیف حقوق‌های پرداخت‌نشده به بازیکنان سابق و فعلی خود را مشخص کنند! طبیعی است که در این شرایط، روز به روز به مشکلات باشگاهها افزوده می‌شود، لیست طلبکاران آنها پُرتر شده و فقر باشگاه سبب می‌شود که روز به روز به رفتار غیرانسانی آنها در قبال بازیکنان بیشتر و بیشتر شود. این یک طرف قضیه است و تا زمانی که مسابقات به صورت «باری به هر جهت» برگزار شود، نمی‌توان انتظار داشت که شرایط بهتر شود. زیرا تنها هدف ما «برگزاری لیگ است و نه «شکل و کیفیت برگزاری لیگ»! امّا جنبه دیگر قضیه که تنها مرتبط به باشگاه استقلال و تیم دختران این باشگاه است، مسأله‌ای مربوط به سال 1387 است که مدت‌هاست فراموش کرده‌ایم! در آن سال تیم دختران استقلال مسابقه‌ای تدارکاتی و دوستانه با نوجوانان پسر استقلال انجام داد که تا مدّت‌ها سوژه رسانه‌های آن ایام شده بود. مسئولان استقلال هم ابتدا همه چیز را تکذیب کردند ولی وقتی همه چیز جدی شد، آنها ساده‌ترین کار ممکن را انجام دادند و تیم دختران استقلال را منحل کردند!! البته نیازی به گفتن نیست که وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، تیم دختران نیز مجدداً شکل گرفت؛ آن هم در شرایطی که صورت مسأله کاملاً پاک شده بود و دیگر کسی کاری نداشت که آیا باشگاه استقلال، خطایی انجام داده است یا خیر؟!

داستانی که گفتیم بسیار شبیه به ماجرای محسن قهرمانی است. وقتی او شدیداً مورد هجمه و انتقادات قرار گرفت، ساده‌ترین کار ممکن صورت گرفت. او را برای مدتی از جلوی چشمها دور کردن و بعد که آبها از آسیاب افتاد. حتی به وی اجازه حضور در تست آمادگی جسمانی نیم فصل دوم داده شد.

بدون آن که صحت و سقم اتهامات زده شده به او مشخص شود!

به هر شکل، اتفاقات رخ داده در قبال فوتبال دختران استقلال و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، آموزش‌دهنده نوعی مدیریت در فوتبال است! مدیریتی که در ظاهر جواب می‌دهد اما چیزی از دردهای فوتبال نمی‌کاهد!

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها