محققان تاکید می‌کنند درد گوش را نباید ساده گرفت چه علت گوش‌درد در گوش خارجی باشد یا در گوش میانی زیرا به هر صورت تورم گوش می‌تواند پیامدهای خطرناکی به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۹۳۴۵

به گزارش ایسنا،‌ پژوهشگران برخی از دلایل احتمالی گوش‌درد را عنوان کرده که عبارت است از:

ـ التهاب در مفصل فک

ـ عفونت گوش میانی یا خارجی

ـ تغییرات در فشار داخل گوش که به این عضو آسیب می‌رساند.

ـ وارد شدن شیئی بیرونی به درون گوش

ـ پارگی پرده گوش

ـ عفونت سینوس‌ها، دندان‌ها یا گلودرد

ـ سندرم مفصل گیجگاه

همچنین علائمی چون تب بالا، اختلال در شنوایی و احساس فشار در گوش از نشانه‌های آشکار ورم در ناحیه گوش میانی است و اگر به سرعت درمان نشود، مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت.

استفاده از روغن ، مانع از بروز سوختگی پوشک می‌شود

یک متخصص کودکان توصیه کرد: برای جلوگیری از به وجود آمدن راش یا کهیر ناشی از پوشک باید حتما از روغن یا پودربچه نیز استفاده کنید.

دکتر خلیل فریور در گفت‌وگو با ایسنا، به مادران جوان یادآوری کرد: این نکته را به یاد داشته باشید که نوزاد در روز، حداقل ده بار نیاز به عوض کردن پوشک پیدا می‌کند و این یعنی 70 بار در هفته.

وی درباره سوختگی پوشک یا کهیر اظهار کرد: سوختگی پوشک، اغلب یک تورم قرمز رنگ و دردناک است که ظرف چند روز و پس از شستن با آب گرم و چرب کردن پوست و مدتی استفاده نکردن از پوشک از بین می‌رود، اما برای جلوگیری از به وجود آمدن آن، باید پوشک بچه را مرتب تعویض کنید و نگذارید پوشک آلوده، زیاد دور بدن نوزاد باقی بماند.

فریور با بیان این که برای مدتی در روز هم که شده، نوزاد را بدون پوشک رها کنید تا پوست تنفس طبیعی داشته باشد، عنوان کرد: اگر سوختگی پوشک پس از سه روز مراقبت، خوب نشد یا بدتر شد، حتما با پزشک تماس بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها