انتخاب کردن جالب‌ترین رکوردهای جهان از میان هزاران رکوردی که تاکنون از سوی موسسه گینس به ثبت رسیده است، کار ساده‌ای نیست. اطلاق صفت جالب‌ترین، مبتنی بر سلیقه فردی است و در عین حال تعداد زیاد رکوردها، انتخاب از میان آنها را دشوار می‌کند. این چنین است که این کار را بر دوش خود موسسه گینس و دو رسانه گذاشتیم تا از جالب‌ترین رکوردها برایمان بگویند. «مشیبل» و «هوی دات کام» آن دو منبع رسانه‌ای هستند و ویدئوی رسمی گینس از جالب‌ترین رکوردهای سال 2013 دیگر منبع این گزارش است. به این ترتیب تلاش شده تا فهرستی از 25 رکورد عجیب و البته تازه جهانی آماده شود.
کد خبر: ۶۲۹۲۳۶

بادکنکی‌ترین آدامس دنیا

یکی از لذت‌های کودکی برای اکثر افراد جویدن آدامس و همچنین درست کردن حباب‌هایی با استفاده از آن بود که هم می‌توانست مهارت فرد را نشان دهد و هم باعث سرگرمی شود. حالا خوب است بدانید که بزرگ‌ترین بادکنک آدامسی جهان را یک آمریکایی ساخته است. چاد فل موفق شده بادکنک آدامسی خود را به قطر نیم متر برساند.

رکورد شکنی با دماغ

حالا که بسیاری از افراد به دنبال انواع عمل‌های زیبایی از جمله کوچک کردن بینی خود هستند، بدنیست بدانید که یک مرد ترکیه‌ای موفق شده با بینی بزرگ خود در کتاب رکوردهای جهان ثبت شود. بینی او نزدیک به 9 سانتی‌متر طول دارد. البته باید قید کرد که اوزیورک ترکیه‌ای دارنده رکورد بزرگ‌ترین بینی برای یک فرد زنده است.

بزرگ‌ترین تفنگ جهان

بزرگ‌ترین تفنگ موجود در جهان که کار هم می‌کند متعلق به یک آمریکایی است. طول این تفنگ بیش از ده متر است و برای حمل‌ونقلش از یک تریلی استفاده می‌شود. این‌که این تفنگ چه کارایی می‌تواند داشته باشد بدرستی معلوم نیست، اما حداقل برای صاحبش یک کارایی داشته و آن قرار دادن نام‌او در کتاب رکوردهای جهان بوده است.

از دورکمر 38 سانتی‌متری‌تا وزن 203 کیلو گرمی

یکی دیگر از علایق این روزهای انسان‌ها چاق نبودن یا به اصطلاح نداشتن شکم است. مخصوصا اگر پزشکان هم رقم اعلام کنند و بگویند که دور شکم بالا می‌تواند نشانه استعداد بالای فرد برای بیمار شدن باشد. در این میان به نظر می‌رسد کتی جونگ از ایالات متحده خوشبخت است، زیرا او کم‌ترین دور شکم جهان را دارد. فقط 38 سانتی‌متر. او البته برای رسیدن به این رکورد سختی‌های زیادی کشیده و به‌دست آوردن این عدد فقط در بستر کم خوردن و ورزش کردن نبوده است.

چاق‌ترین زن دنیا

در مقابل این زن، سنگین‌وزن‌ترین زن ورزشکار جهان قرار گرفته که در ورزش کشتی فعالیت می‌کند و وزن او بالغ بر 203 کیلوگرم است.

گشادترین دهان جهان

هر چقدر دور شکم کمتر باشد بهتر است اما آیا چنین قاعده‌ای در مورد دهان هم وجود دارد؟ این را باید از آقای جواکیم اهل کشور آنگولا پرسید که رکورد گشادترین دهان جهان را در اختیار دارد. دهان او نزدیک به 18‌سانتی‌متر عرض دارد. تصور کنید که پزشک او چقدر راحت می‌تواند گلوی او را وقت سرماخوردگی معاینه کند.

زبان رکوردشکن

7ـ تا حرف از دهان است از یک رکورد دیگر هم بگوییم که با عضوی در این مجموعه از بدن به‌دست آمده است. توماس به لک ترون اهل بریتانیا موفق شده با زبان خود یک وزنه حدودا 12 کیلوگرمی را بلند کند و از این رو رکورددار بلند کردن اجسام سنگین با زبان در جهان است. این رکورد البته به سادگی بدست نیامده و او مجبور شده برای این کار زبان خود را سوراخ کند.

رکوردشکنی با زبان درازی

رکورد دیگری که در کتاب گینس در مورد همین زبان خلق شده، مربوط است به بلندترین زبان جهان. زبانی برای یک مرد آمریکایی که گفته شده طول زبانش حدودا 9 سانتی‌متر است. حالا باید سراغ این مرد رفت و از او پرسید که آیا واقعا زبان دراز و البته سرخ، سر سبز را به باد می‌دهد یا خیر؟

موی بلند...

حرف که از بلندای زبان شد بد نیست به یک ژاپنی هم اشاره کنیم که برای پایبندی به یک سنت، موی خود را بلند کرده و در موقع ثبت رکورد این مو را تا ارتفاع یک متر و 15 سانتی‌متر هم بالا آورده است. معلوم نیست که او چگونه می‌توانسته براحتی بخوابد یا در معابر و ساختمان‌ها عبور و مرور کند.

ناخن دراز...

اگر به این ژاپنی به دلیل موی بلندش لقب شلخته دادید حتما باید معتقد باشید که کسی که مجموع اندازه ناخن‌های دستش 5 متر را رد می‌کند هم فردی غیربهداشتی است.

با این حال خانم دالتون بی توجه به این حرف‌ها توانسته این لقب را به نام خود بزند.

صورت آهن ربا

رکورد بعدی هم مربوط به اعضای بدن است. برخی افراد در اعضای بدن خود خاصیت مغناطیسی و آهن‌ربایی دارند. این خاصیت در صورت آرون کاسی کانادایی، به گونه‌ای است که توانسته 17 قاشق را روی صورت خود جای دهد.

انعطاف پذیری در حد تیم ملی

اما انعطاف بدن برخی افراد به گونه‌ای است که می‌تواند برای آنان ثبت رکورد کند. ماجرایی که برای سه خانم اهل زلاندنو اتفاق افتاد و آنان توانستند در سال 2009 در مقابل دیده ناظران، به مدت شش و نیم دقیقه در یک مکعب 70 در 70 سانتیمتری قرار بگیرند. یکی از این سه فرد بتنهایی صاحب یک رکورد دیگر هم هست و می‌تواند ظرف کمتر از 5 ثانیه خود را در یک جعبه جای دهد.

اتومبیل جادویی

تا حرف از جا گرفتن در فضاهای کوچک و تنگ است، بهتر است بخوانید از دو انگلیسی که موفق شدند 28 نفر را در یک اتومبیل مینی کوپر، خودرویی هم تراز ماتیز یایم وی‌ام جا دهند و به این شکل، رکوردی از خود در کتاب رکوردهای جهان به جای بگذارند.

هندوانه‌خوری خطرناک

رکورد بعدی بیش از آن‌که به آمادگی بدنی مربوط باشد نوعی تمرکز و البته شجاعت می‌خواهد. جیم هانتر استرالیایی موفق شده در عرض 1 دقیقه 25 هندوانه را روی شکم یکی از همکاران خود قرار دهد و با کارد آنها را به دو نیم تقسیم کند و به این شکل اسم خود را در کنار رکوردهای جهان ثبت کند.

دمیدن آتش 7 متری

حالا که به سمت کارهای عجیب و غریب رفتیم چه خوب است درباره آتش درآوردن از دهان هم حرف بزنیم. کاری که به عنوان نمادی از کارهای عجیب و غریب در میان مردم مطرح شده و حالا در میان افراد مشغول به این کار، فردی موفق شده آتشی از دهان خود بیرون بیاورد که بیش از دیگران ارتفاع بگیرد. این فرد آتشی از دهان خود بیرون آورده که نزدیک به 7 متر ارتفاع داشته است.

کوچک‌ترین هلیکوپتر دنیا

نمی‌شود نام رکورد و رکوردشکنی بیاید و از عجایب شرقی‌ها سخنی نگفت. ژاپنی‌ها موفق شده‌اند با ساختن کوچک‌ترین هلیکوپتر جهان، نام خود را به گینس ببرند. اندازه بال این هلیکوپتر یک نفره فقط سه متر است و وزن آن حدودا 70 کیلوگرم.

رکورددار دویدن با دست

یکی دیگر از کارهای عجیب و غریب دویدن در مسافت صدمتر است. ممکن است بگویید این ورزش سال‌هاست در مسابقات جهانی و المپیک برگزار می‌شود و اصلا هم عجیب نیست اما اگر دویدن با دست را هم ضمیمه پا کنید آن وقت این ورزش به موضوع تازه‌ای تبدیل می‌شود. آقایی به نام کنیچی ایتو، رکورددار این رشته ورزشی است.

رکورد پنچر‌گیری

24ـ دیگری عملکرد تیم ردبول در مسابقات فرمول یک برای تعویض لاستیک‌ اتومبیل‌های این تیم که فقط 1.9 ثانیه طول کشید و باعث شد در کنار قهرمانی‌های ورزشی، افتخاری دیگر در کارنامه این تیم باشد.

آپلود در ثانیه

وقتی صحبت از دنیای مدرن می‌شود باید هم رکوردها بوی این دنیا را بگیرند. رکوردی که یک زوج آمریکایی به خاطر آپلود روزانه زندگی خود روی سایت اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب به دست آوردند یکی از همین نمونه‌هاست که احتمالا در سال‌های آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.

ماشین بند انگشتی

یک جوان آمریکایی هم موفق شده نام خود را با کوچک‌ترین ماشین قابل رانندگی در جاده‌ها در کتاب رکوردهای جهان ثبت و به جهان معرفی کند. اتومبیل او 120 سانتی‌متر طول دارد، 70 سانتی‌متر عرض و همین اندازه ارتفاع.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها