دایی: سرانجام تیم ما در خط حمله به هماهنگی رسید

برد تاریخی پرسپولیس در کرمان

کسب اولین برد خارج از تهران در این فصل آن هم با شش گل مقابل مس کرمان که یادآور همه پیروزی‌های تاریخی شش گله پرسپولیس بود وقتی برای سرخ‌ها شیرینی دوچندانی یافت که تراکتورسازی و نفت تهران برابر حریفانشان متوقف شدند تا علی دایی و شاگردانش مقتدرانه به صدر جدول بازگردند.
کد خبر: ۶۲۵۵۶۴

حساسترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر در شرایطی عصر دیروز در کرمان برگزار شد که پرسپولیس در لیگ برتر هیچ گاه در این شهر طعم پیروزی را نچشیده بود و در این فصل نیز اصولا خارج از تهران هیچ حریفی را شکست نداده بود، اما گل دقیقه 3 محسن مسلمان و در ادامه گلزنی مهرداد کفشگری در دقیقه 16 نوید یک بازی پرگل برای فوتبال دوستان و یک روز خوب را برای پرسپولیسی‌ها داد. همین گونه هم شد و گرچه نیمه اول با همان دو گل به پایان رسید، اما در دقیقه 3 نیمه دوم وقتی داور پنالتی بحث‌برانگیزی را روی خطای سنگربان مس روی مهدی سیدصالحی اعلام و محمدرضا خلعتبری آن را به گل تبدیل کرد، پرویز مظلومی سرمربی مس چنان از کوره در رفت و به رای داور در اعلام پنالتی اعتراض داشت که دقایقی اصرار به بیرون کشیدن تیمش از میدان داشت، اما با مدیریت سرپرست تیم جو آرام و مظلومی با رای داور از کنار زمین اخراج شد تا بازی ادامه یابد. در ادامه در دقایق 68، 73 و 95 مهدی سید صالحی، پیام صادقیان و فرزاد حاتمی با گلزنی خود یک روز تاریخی را برای پرسپولیس به ثبت رساندند و سرخ‌ها 6 بر صفر این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند. پرسپولیس با این پیروزی تفاضل گل خود را به عدد 13 یعنی بهترین تفاضل لیگ و امتیازاتش را به عدد 33 رساند تا با توجه به توقف نفت تهران، تیم دوم جدول و33 امتیازی شدن این تیم و توقف 2 بر 2 تراکتورسازی در روز برفی تبریز برابر ذوب‌آهن، سرخ‌های تهران به صدر جدول صعود کنند.

اما این برد برای پرسپولیس یادآور خاطره همه تیم‌هایی شد که در تاریخ از پرسپولیس شش گل دریافت کرده‌اند از ذوب‌آهن، ملوان، پاس و در صدر آنها استقلال تهران. استقلال در شرایطی در شهرآورد معروف 52 با نتیجه 6 بر صفر به پرسپولیس باخت که در آن بازی پرویز مظلومی به عنوان بازیکن روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشت، درست مثل دیروز که به عنوان مربی روی نیمکت مس نشسته بود. در پایان این بازی در شرایطی که اکبر ایرانمنش مدیرعامل باشگاه مس کرمان بشدت نسبت به قضاوت احمد صالحی اعتراض داشت، علی دایی سرمربی پرسپولیس زبان به تعریف و تمجید از پرسپولیس گشود و افزود: به نظرم داور یکی از داوران خوب فوتبال ایران است که توانست قاطع و محکم سوت بزند. کاری که مس کرمان بعد از گل سوم کرد به نفع ما تمام شد و توانستیم به یک برد خوب برسیم. من منکر زحمات تیم مس نمی‌شوم اما تمام اتفاق‌ها دست به دست هم داد تا این نتیجه رقم بخورد.

دایی تصریح کرد: بازیکنان ما مزد زحمات خودشان را گرفتند و از ابتدای فصل تمرینات خوبی داشتیم که هنوز هم ادامه دارد و با جابه‌جایی‌هایی که انجام دادیم توانستیم در خط حمله به هماهنگی لازم برسیم و فوتبال همین است. ما در ورزشگاه آزادی خوب کار می‌کنیم زیرا زمین ورزشگاه آزادی خیلی خوب است و بازیکنان ما بیشتر توپ را روی زمین می‌چرخانند.

وی افزود: در اکثر دقایق هم حاکم بر میدان بودیم و بین دو نیمه هم با صحبت‌هایی که با بازیکنان انجام دادیم توانستیم خیلی سریع گل بزنیم. می‌دانستیم مس در نیمه دوم انتحاری بازی خواهد کرد و خدا را شکر هوشمندانه بازی کردیم و توانستیم در اکثر دقایق حاکم بر میدان باشیم ، فوتبال همین است، یک روز بازنده و یک روز هم برنده می‌شوی.گفتنی این که پرویز مظلومی در پایان بازی در کنفرانس خبری حاضر نشد.

هدف استقلال؛ کسب 3 امتیاز با یک بازی زیبا

پرونده هفته هجدهم لیگ برتر با دیدار امروز استقلال و فجرسپاسی شیراز بسته خواهد شد.

دیداری که از ساعت 16 و 20 دقیقه به میزبانی آبی‌های تهران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استقلال که چند هفته‌ای است زیبا بازی نمی‌کند برای دور نماندن از کورس قهرمانی به هر سه امتیاز این دیدار خانگی نیاز دارد. البته پیروزی با حداقل گل چیزی نیست که امیر قلعه‌نویی و هواداران استقلال را راضی کند؛ بخصوص که رقیب سنتی آنها، پرسپولیس یک روز قبل برد پر گل 6 بر صفر را در کرمان جشن گرفته است.

با این حال قلعه‌نویی معتقد است بازی با تیم‌های محمود یاوری دشوار است. سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از بازی گفت: ما جلوی سپاهان در لیگ خوب کار کردیم، اما در جام حذفی عملکرد مناسبی نداشتیم، حالا وقت آن است که با یک بازی زیبا ثابت کنیم هفته به هفته بهتر می‌شویم. البته تیم‌های یاوری همیشه دونده و خوب هستند، این بار هم احتمالا همینطور خواهد بود. آنها علاوه بر توان دوندگی بالا، در مقابل ما بسته بازی خواهند کرد. به همین خاطر اگر می‌خواهیم به هدف‌مان برسیم باید به بازی سرعت بدهیم. نکته امیدوارکننده این که مقابل فجر بجز کبه بازیکن مصدوم و محرومی نداریم و می‌توانیم حتی از خسرو حیدری هم در ترکیب اصلی استفاده کنیم.در مقابل فجرسپاسی هم خوب می‌داند اگر تغییری در روند نتایجش ایجاد نکند، از لیگ برتر سقوط خواهد کرد. فجری‌ها که از چهار بازی اخیرشان فقط یک امتیاز به دست آورده‌اند، با سه امتیاز بازی امروز موقتا از منطقه خطر دور خواهند شد. البته برای محمود یاوری و شاگردانش گرفتن یک امتیاز از استقلال هم می‌تواند قابل قبول باشد. سرمربی فجر با اشاره به انگیزه بالای تیمش برای این بازی گفت: بازیکنان در این یک هفته واقعا با عشق تمرین کردند. شما باید خودتان در تمرینات ما حضور داشته باشید تا متوجه انگیزه بالای بازیکنان شوید. با این حال بازی با استقلال برای ما آسان نخواهد بود. ما در این بازی حسینی، اسماعیلی و قزل را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم و انصاری را هم که به عنوان سرباز از استقلال گرفته بودیم، محروم است.

نتایج هفته هجدهم لیگ

سپاهان صفر ـ گسترش فولاد صفر

سایپا یک ـ استقلال صنعتی یک‌/‌ گل: اسحاق سبحانی (25) برای سایپا و محمد طیبی (77) برای استقلال صنعتی

نفت صفر ـ داماش صفر

فولاد 2 ـ صبا صفر‌/‌ گل: بختیار رحمانی (28) و امید خالدی (94)

ملوان صفر ـ راه آهن یک‌/‌ گل: امین منوچهری (68)

مس صفر ـ پرسپولیس 6‌/‌ گل: محسن مسلمان (3)، مهرداد کفشگری (16)، محمدرضا خلعتبری (48ـ پنالتی)، مهدی سیدصالحی (68)، پیام صادقیان (73)، فرزاد حاتمی (95)

تراکتورسازی 2 ـ ذوب آهن 2 ‌/‌ گل: میلاد غریبی (16) و گل به خودی (90) برای ذوب‌آهن، حبیب گردانی (36)، مهدی کیانی (84) برای تراکتورسازی

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها