دکترای پژوهش هنر دارد و مدرس معماری است. خواننده موسیقی ایرانی هم هست و سه‌تار و سنتور هم می‌نوازد. حاصل فعالیت او در عرصه موسیقی 25 آلبوم است که تاکنون منتشر شده‌ است. اغلب مردم هم او را با قطعه «ملکا ذکر تو گویم» می‌شناسند.
کد خبر: ۶۲۵۱۲۰

حسام‌الدین سراج به باور بسیاری از کارشناسان خواننده‌ای با صدایی متوسط است، اگر این موضوع را بپذیریم، باز هم می‌بینیم او با داشتن تعریف درست از کارش و حرکت در مسیری مشخص توانسته از این استعداد متوسطش بهترین و بیشترین بهره را ببرد.

او آلبومی با نام «وداع» دارد که تقدیم به امام حسین‌(ع) شده است.این خواننده موسیقی ایرانی هر سال در ایام ماه‌محرم و صفر به اجرای آلبوم «وداع» می‌پردازد و این اجرا را به محضر امام حسین(ع) تقدیم می‌کند. او می‌گوید، شعرهای این آلبوم از سروده‌های عمان سامانی است که پدرش همیشه می‌خوانده و با آن می‌گریسته است.

او درباره این‌که اشعار این آلبوم مانند دیگر اشعاری که برای واقعه کربلا سروده شده‌ است، به‌طور مستقیم از امام‌حسین(ع) و واقعه کربلا حرفی نمی‌زند، می‌گوید: در هنر نباید با زبان و بیان مستقیم به واقعه عاشورا پرداخت. این نظر من نیست و اصولا بزرگان قائل به این هستند، زیرا در این ماجرا آن‌قدر شقاوت هست که بیان مستقیم آن اهل دل را آزار می‌دهد و از طرف دیگر قبح عمل را محو می‌کند.

«وداع» را از هر نظر می‌توان یک اثر موسیقی دانست که با زبان و بیانی عمیق به یک موضوع مذهبی می‌پردازد و بسیاری را هم با خود همراه می‌کند. آنها هم که سال گذشته در این کنسرت حاضر شده بودند تحت‌تاثیر حس و حال سراج و اشک‌هایش برای حضرت ابا عبدالله قرار گرفتند. از همین‌جا هم می‌توان گفت آنچه از دل برآید بر دل نشیند.

سراج امسال هم مانند سال گذشته «وداع» را روی صحنه می‌برد. او امشب و فردا شب در برج میلاد می‌خواند و ارکستری هم که متشکل از نوازندگان قدیمی کشورمان است به رهبری محمد میرزمانی قطعات مختلف این اجرا را می‌نوازند.

زینب مرتضایی‌فرد‌ /‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها